Pentax K200 D, hur använder man LCD som sökare?

Permalänk
Medlem

Pentax K200 D, hur använder man LCD som sökare?

Hej en kompis till mej har köpt en systemkamera som heter Pentax K200 D, men efter att hon läst manualen så kan hon fortfarande inte luska ut hur man får LCD:n att fungera som sökare.

Nu har även jag letat igenom manualen utan att lyckas, finns det någon där ute som har denna eller liknande modell som kan hjälpa oss?

Tack på förhand!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Det går inte.

Permalänk
Medlem

Ahhh så det går inte, inte undra på att vi inte hittade det.

Tusen tack för ditt svar!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

Bara jag som undrar varför man köper en systemkamera för över 6000kr utan att veta sån enkel fakta som om den har live-view eller ej?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Suck

mortifer666: Du det undrar jag med. Man känner väll sig som en mingel-fotograf med en systemare i händerna förmodar jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Suck

mortifer666: Du det undrar jag med. Man känner väll sig som en mingel-fotograf med en systemare i händerna förmodar jag.

För mingelfotograf är ju status...
Suck, dagens ungdomar.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
För mingelfotograf är ju status...
Suck, dagens ungdomar.

Underskatta inte mingel, hehe. Vet många (töntiga) killar (som inte brukar dricka) som skaffat sig en kamera och vips, så har de hög status bland brudarna, blir mycket ligga där kan du tro...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Underskatta inte mingel, hehe. Vet många (töntiga) killar (som inte brukar dricka) som skaffat sig en kamera och vips, så har de hög status bland brudarna, blir mycket ligga där kan du tro...

Hmm.. kanske dax att ta med kameran på fest? Just fan, har sambo...

Annars kan jag gärna byta kamera med trådskaparens kompis.
Har en Pentax K100D super och skillnaden mellan K200D och min kamera är att K200D:
*är vädertätad
*verkar ha ärvt 10mp ccd chipet från K10D
*har iso 100 möjlighet

Skillnaderna är inte större fast priset är cirkus en tusenlapp mer.
Personligen ska jag lägga nästa sparade summa på nya objektiv men K200D är en bra kamera för oss som gillar Pentax. Lägger gärna en tusenlapp eller så emellan om hon vill byta.
(plastpåse över huset är inte coolt när man fotar i lätt regn...)

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

på tal om pentax. läste nånstans att man med k20d'n kan fota i 21 bilder/s i 1,6mpx upplösning. nån som kan bekräfta detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskifer
på tal om pentax. läste nånstans att man med k20d'n kan fota i 21 bilder/s i 1,6mpx upplösning. nån som kan bekräfta detta?

ja det kan den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Bara jag som undrar varför man köper en systemkamera för över 6000kr utan att veta sån enkel fakta som om den har live-view eller ej?

Hon har nyligen gått över från analogt till digitalt fotande och köpte kameran på en rekomendation av en kompis.

Sen har hon ju haft en del vanliga enklare digitala kameror innan som alla har haft live-view så hon tog för givet att denna också hade det.

Hoppas detta besvarar din fråga.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]