Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Om du tagit dig igenom registreringsprocessen på PS3:n (är bara att fylla i allting korrekt) så ska du kunna logga in med den mailadress och det lösenord du angav direkt.

Mailet som skickas ut till den angivna adressen är bara en bekräftelse, man behöver inte göra något med det.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

registreringsprocessen var ju endast att fylla i personnummer och språk ?

När jag skriver i min mail står det så iallafall.... men får la läsa vidare.

/niklas

Permalänk
Medlem

Så lite tror jag inte det var, men jag minns inte riktigt.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Valkyria Chronicles (Gallian Chronicles) finns med engelsk text på japanska versionen?

Känns lite segt att vänta tills hösten/vinter på att det ska släppas i europa/usa.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Självklart är det mer uppgifter man måste ange när man skapar PSN-kontot. Om man inte anger emailadress och lösenord, hur ska man då kunna använda dessa uppgifter till att logga in?

x_dogge_x, under "PLAYSTATION® Network" i XMBn finns "Sign Up for PLAYSTATION® Network". Där kan du skapa ditt konto.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Självklart är det mer uppgifter man måste ange när man skapar PSN-kontot. Om man inte anger emailadress och lösenord, hur ska man då kunna använda dessa uppgifter till att logga in?

x_dogge_x, under "PLAYSTATION® Network" i XMBn finns "Sign Up for PLAYSTATION® Network". Där kan du skapa ditt konto.

Man ska alltså inte göra något med datorn ?
Får kolla efter något som heter XMB då ? känns som jag gör helt fel , för det värkar som att dom tror att jag redan har ett account, iallafall när jag tar registrera ny så får ja bara fylla i personnummer och acceptera policyn osv, men jag ska kolla lite till.

/niklas

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_dogge_x
Man ska alltså inte göra något med datorn ?
Får kolla efter något som heter XMB då ? känns som jag gör helt fel , för det värkar som att dom tror att jag redan har ett account, iallafall när jag tar registrera ny så får ja bara fylla i personnummer och acceptera policyn osv, men jag ska kolla lite till.

/niklas

XMB är XrossMediaBar och det är alltså själva menyn i ditt PlayStation 3.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk

fan att det ska vara så svårt då..måste antagligen missa något för det är inte alls mkt jag ska fylla i... Jag testade att göra en användare på sonys hemsida med .. men det fungerade inte heller..aja , om någon kan göra en guide eller kanske redan har kan den skicka till mig .. skulle vara tacksamt !

/niklas

Permalänk

Erfarenhet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av radical2000
Här sitter man nu, med sorg i hjärtat..

Igår gick min kära PlayStation 3 sönder.. Problemen började med GTA 4. Enheten verkade ha svårt att läsa GTA-skivan. När jag skulle spela fick jag lov att sätta i / ta ur skivan 4-10 ggr innan enheten hittade/kände igen spelet..

Igår eftermiddag pajjade PS3'an ihop totalt. Blu-ray lasern är trasig och den känner helt plötsligt inte igen en enda skiva. Varesig spel, musik eller film.. Det verkar vara ett relativt vanligt problem att Blu-ray lasern går sönder. Har läst på lite andra forum om folk som varit med om samma sak.. Enheten var en 40GB inköpt i slutet av Oktober 2007.

Jag har idag på förmiddagen varit nere på EBGames (där jag köpte den) och lämnat in den.. Snubben i butiken sa att han tyvärr inte kunde ge mig någon ny direkt utan att de måste skicka in PS3'an till Nordisk Film så att de kan laga den / skicka ut en ny..

Kunde fan inte varit sämre timing. GTA 4 som man längtat efter hur länge som helst.. Och så pajjar PS3'an ihop totalt..

Någon som har varit med om samma sak? Någon som har erfarenhet av att skicka in sitt PS3 till Nordisk Film? Hur lång tid tar det innan jag får se min ögonsten igen?!

Tacksam för att höra från er som varit med om någonting liknande / skickat in era enheter till Nordisk Film.

Du kommer antagligen få en ny ps3 för det är aldeles för dyrt för att laga lasern/spelaren. Har hänt mig en gång och min farsa en gång. Det som är bra är att om du har en 60GB och den går sönder så får du en 60 tillbaka vare sig det finns att köpa lr inte. Dom har massa 60 gb liggande för just sådana problem. 3 Veckor tog det för min o farsans.

Permalänk
Medlem

Tråden verkar död, tack vare GTA skulle ja förmoda:P

Nu är det ju Playstation Day i london, så skulle vara kul om några slute spela GTA o rappoterade lite om nyheter:) Typ Fredag, Du är en jävel på o hitta intressanta rapporteringar.;)

Skrapade ihop lite skit snabbt själv.
PS3Fanboy LBP förtest: http://www.ps3fanboy.com/2008/05/06/ps3-fanboy-hands-on-littl...

Haze demo ska släppas idag på PSN

Lite Motorstorm 2 bilder

Permalänk

fyfan vilken grafik motorstorme 2 har

väntar fortfarande på någon guide..... hoppas jag får igång det..

EDIT: kanske det är det att jag inte är 18 år ?
om jag testar att skriva in min mammas mail där ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Tråden verkar död, tack vare GTA skulle ja förmoda:P

Nu är det ju Playstation Day i london, så skulle vara kul om några slute spela GTA o rappoterade lite om nyheter:) Typ Fredag, Du är en jävel på o hitta intressanta rapporteringar.;)

Skrapade ihop lite skit snabbt själv.
PS3Fanboy LBP förtest: http://www.ps3fanboy.com/2008/05/06/ps3-fanboy-hands-on-littl...

Haze demo ska släppas idag på PSN

Lite Motorstorm 2 bilder
http://img112.imageshack.us/img112/3634/ms24zy1.jpg
http://img108.imageshack.us/img108/7349/ms28qg0.jpg
http://img212.imageshack.us/img212/9607/ms210br9.jpg

Uuuuuuuuscch! Vad dom överdriver med bloom! Sen när såg man en motorhuv krivit av solsken när allt annat ser normalt ut? :/

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Uuuuuuuuscch! Vad dom överdriver med bloom! Sen när såg man en motorhuv krivit av solsken när allt annat ser normalt ut? :/

Senast idag tror jag? Tycker absolut att det ser realistiskt ut.

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem

Har du aldrig bländats av något?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Motorstormbilderna är garanterat långt ifrån den riktiga grafiken. Att folk ens tror det är skrämmande, säkert ingamebild men de är så retucherade att ögonen blöder

Vänta på riktiga ingamebilder innan ni hypar

Permalänk
Medlem

tycker dom ser ut ungefär som biljaktscenen i Uncharted, och den var på riktigt så varför inte. (iof onrail men iaf..)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_dogge_x

väntar fortfarande på någon guide..... hoppas jag får igång det..

EDIT: kanske det är det att jag inte är 18 år ?
om jag testar att skriva in min mammas mail där ?

guider ska la inte behövas, och finns därför (troligen) inte heller. men du kan ju kolla på den här för att regga Japanska kontot för att ev se om du missar nått kanske: http://www.ps3bloggen.se/guider/guide-playstation-store

åldersgränsen för masterkonto är 7 har jag för mig, så det borde du inte behöva tycker jag. men om gränsen vart högre eller så nu så kan din morsa regga ett masterkonto, därifrån kan sedan ett begränsat konto för dig skapas.

och OBS: ingen vet hur gammal nån är av vilket mail dom använder (utom möjligen Google och NSA) men du-kan-inte använda samma mail på olika konton, så tänk på det innan du börjar regga en massa saker bara.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne

Någon som vet om Valkyria Chronicles (Gallian Chronicles) finns med engelsk text på japanska versionen?

Känns lite segt att vänta tills hösten/vinter på att det ska släppas i europa/usa.

nix.

ett halvår går fort, passa på att sola lite sålänge så inte öststatskänslan i spelet blir för påtaglig i slutet av året.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Motorstormbilderna är garanterat långt ifrån den riktiga grafiken. Att folk ens tror det är skrämmande, säkert ingamebild men de är så retucherade att ögonen blöder

Vänta på riktiga ingamebilder innan ni hypar

Varför skulle den vara det? Menar du alltså att grafiken är bättre än vad den är i verkligheten? Med tanke på att du sa att den var retushcerad? Jag tycker grafiken på dom där bilderna är rent ut sagt GRÄSLIG! Usch, får rysningar i kroppen. Grötigt och överdriven bloom. Urk.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Ja ok definitionen av den "riktiga grafiken" är kanske lite otydlig men. Det jag menar är att det inte ser ut sådär ingame sen. Grötig och överdriven bloom håller jag helt och hållet med om. Tycker det liknar bloomiga concept art bilder.

Första bilden är den enda bilden som visar hur det kan se ut ingame, men den är fortfarande lite retucherad som bilder alltid är i början. Och de två övriga digitala concept art bilder.

Min syn på det hela iallafall.

Permalänk
Medlem

Killzone 2 Realese... FEBRUARI 09, Jävla svin....

http://www.ps3fanboy.com/2008/05/06/watch-killzone-2-from-pla...

DICEs kommande spel. Mirrors Edge

http://www.ps3fanboy.com/2008/05/06/mirrors-edge-trailer-stra...

Videon på PS3fanboy funkade inte för mig, Här är samma video på http://www.gametrailers.com/player/33586.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Killzone 2 Realese... FEBRUARI 09, Jävla svin....

http://www.ps3fanboy.com/2008/05/06/watch-killzone-2-from-pla...

DICEs kommande spel. Mirrors Edge

http://www.ps3fanboy.com/2008/05/06/mirrors-edge-trailer-stra...

Videon på PS3fanboy funkade inte för mig, Här är samma video på http://www.gametrailers.com/player/33586.html

Hm bara jag som tror stenhårt på att mirrors edge kommer floppa? Ser inte spelvärdet i att gå runt och hoppa i väggar sådär.

Permalänk
Medlem

Haze demot är upp nu. PSN>latest>Haze

edit:
Ner laddningen går ganska segt

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Hm bara jag som tror stenhårt på att mirrors edge kommer floppa? Ser inte spelvärdet i att gå runt och hoppa i väggar sådär.

Ingen aning faktiskt, Men de är sjukt snyggt:) Alltid något:)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Hm bara jag som tror stenhårt på att mirrors edge kommer floppa? Ser inte spelvärdet i att gå runt och hoppa i väggar sådär.

det är väl sån där ungdoms sport , le parkour eller vad det heter, jag gillade det jag såg i trailern, kan ju vara fräckt att hoppa omkring som en illbatting, bara spelet är öppet så det inte är allt för linjärt.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Spelat lite Haze, Känns väll ganska okej. Men inget ja kommer köpa...

Kul att man kan gå igenom allt utan några som helst problem... Eller allt o allt iallafall alla växter som finns:p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
det är väl sån där ungdoms sport , le parkour eller vad det heter, jag gillade det jag såg i trailern, kan ju vara fräckt att hoppa omkring som en illbatting,

bara spelet är öppet så det inte är allt för linjärt.

http://www.youtube.com/watch?v=_GpOroM0g80

tyvärr inte, men denna ..uhm, sport har ju naturliga avgränsningar även i verkligheten hur man kan ta sig fram åas. så det kan ju vara förlåtet beroende på hur de löser den saken.

vad de däremot inte kan lösa är att EA är inblandade, så det blir bojkott för min del i vilket fall. surt på så rara ärtor, jag tyckte det verkade originellt och tjusigt redan när det bara vart ett Vista-spel..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Spelat lite Haze, Känns väll ganska okej. Men inget ja kommer köpa...

Kul att man kan gå igenom allt utan några som helst problem... Eller allt o allt iallafall alla växter som finns:p

gillade stilen och miljön, klart ett av de bästa FPS jag råkat på. (vilket iof säger ungefär ingenting egentligen)

jo man tycker ju att det idag borde vara görbart med nån slags simplare gummialgoritm iaf så växterna släpar lite över hjälmen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX

vad de däremot inte kan lösa är att EA är inblandade, så det blir bojkott för min del i vilket fall. surt på så rara ärtor, jag tyckte det verkade originellt och tjusigt redan när det bara vart ett Vista-spel..

Men de är ju DICE som utvecklar, så tycker inte du ska behöva bojkotta det. Och varför bojkottar du EA?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Men de är ju DICE som utvecklar, så tycker inte du ska behöva bojkotta det. Och varför bojkottar du EA?

för att jag får panikångest av deras fula loggor, överpedagogik och jobbiga det-här-är-cool!-stil. (och det där innefattar bla trailermannenrösten och skitmusik som var cool! just nu, för 2 år sen, när EA köpte den billigt.)

men om nån klad grabb/tjäj på DICE läser detta och känner att de inte är så uppköpta av EA att de inte kan idka lite kreativt hävdad påtryckning på slutprodukten att tona ner sån skit så lovar jag att köpa det direkt.

Dold text
Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Haze demot var helt okay måste jag säga, ser framemot fulla spelet.

Men en fråga på Dark Sector demot, när man kommer till den låsta grinden hur kommer man förbi den?
(säkert bara jag som har glömt nått eller stenblind) ^^;

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne

Men en fråga på Dark Sector demot, när man kommer till den låsta grinden hur kommer man förbi den?
(säkert bara jag som har glömt nått eller stenblind) ^^;

du har ett kraftläge på vapnet (kaststjärnemojängen alltså) ungefär som i Metroid. du ser på siktet när du ska släppa för max effekt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
du har ett kraftläge på vapnet (kaststjärnemojängen alltså) ungefär som i Metroid. du ser på siktet när du ska släppa för max effekt.

Ah jag höll inte länge nog alltså heh. >_<

Ibland är man otålig.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"