Permalänk
Medlem

Diablo II+låg fps

Får så lågt som 11 fps i diablo II och det tycker jag är lite underligt då jag klarar 125 i cod4 på 1280x1024 och medium settings utan drops
Är det nåt man kan tweaka till?

Permalänk
Medlem

Det ska, vad jag vet, vara låst till 25fps...
Testat köra videotestet igen?

Permalänk
Avstängd

Nej, är inte låst vid 25. Kör videotestet så skall det fixas. Om inte så kan jag leta upp en hotfix, som kanske hjälper.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Hedersmedlem

Är det Lod?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

Den går inte högre än 25 fps om du kör singelspel, kör du LAN så går det mycket snabbare

Edit:
Hittar du ett gammalt Voodookort så är det ännu bättre. Glide är mycket bättre än DirectX. Diablo är som gjord för Voodoo :). Själv kör jag med ett Voodoo4 4500 PCI på min andra dator där jag kör Diablo II

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Den går inte högre än 25 fps om du kör singelspel, kör du LAN så går det mycket snabbare

Ja, singleplayer är väl 25fps, men tror nästan han lirar lan/battle.net. (dvs vsync ftw?)

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem

är lod online
okej så det är dx grejset som är problemet eller :)?

Permalänk
Medlem

Kör videotestet och välj directdraw istället för direct3d eller tvärtom.

Permalänk
Avstängd

vsync Off i nvidia kontroll panel om du har Nvidia kort.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<