Ftp-problem med comhem (expertishjälp möjligtvis nödvändig)

Permalänk
Medlem

Ftp-problem med comhem (expertishjälp möjligtvis nödvändig)

Har stora problem med att komma åt min hemsida tilldelad av min ISP (comhem).

Egentligen känns det som att allt jag/det behöver är en liten knuff för att rätta till felet, men ja... Experthjälp kan underlätta. Till problemet:

Jag laddar upp en fil på min ftp-server (använder FileZilla). Har rätt användarnamn, rätt lösenord, rätt "värdnamn" (ftp.comhem.se om jag inte missminner mig). Lyckas logga in. Laddar över en lokal fil från datorn, filöverföringen lyckas, och jag ser det med egna ögon att den finns rent fysiskt på internet (fortfarande via ftp-klienten dock). Kan däremot inte avläsa direkta adressen till filen härifrån, det hade underlättat...

MEN, sedan går jag in på min hemsideadress via webbläsaren (provat både FF och IE) och det är här det hela skiter sig. Jag kommer inte åt hemsidan alls! Får 404/error found etc etc. Precis som att jag knappar in en påhittad adress. Jag skriver exakt rätt adress, det vet jag. Har fått det bekräftat av deras support med. Talat med supporten tre gånger, med tre olika personer. Ingen kan hjälpa mig. De säger att de inte kan skicka någon felanmälan på det heller, i och med att inloggningen till deras ftp-server fungerar. De hänvisar mig till internetforum, och här är jag. Sen är väl deras kompetens inte helt självklar hundraprocentig kanske...

Vad fan kan det vara för fel? Jag lyckas ladda upp, och även ladda ner filen igen, via det här FileZilla, men ingen webbläsare jag provat vill komma åt min hemsideadress.

Jag har inte haft problem med FileZilla förut när jag hjälpte en polare med hans hemsida, bör tilläggas.

http://web.comhem.se/crls

Fungerar den för er? Det ska i sådana fall finnas en upplagd mp3-fil där. Har inte fungerat för några av mina polare, så misstänker att den inte gör det för er heller...

Men snälla, några tips? Vad kan jag ha missat? Har öppnat portar i routern med, om det hade kunnat strula. Ingen framgång. Har hållit på med detta förut för några år sedan, så helt grön inom området är jag väl inte, bara lite ringrostig. Men snart sliter jag av mig hår och skägg, för jag kan inte förstå vad det är för fel. Det måste ju vara något JAG missat.

Edit: Det mest ultimata hade varit någon som har samma internetleverantör, som också har mixtrat lite med detta, och berätta hur du gjorde. Ni är mitt sista rop på hjälp.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

comhem har ingen automatisk visning av filerna direkt på hemsidan när du laddar upp dem via ftp. Du måste skapa en html-fil med länkning till filerna för att se dem. Minns ej vad det heter då det är aktiverat på servern dock. Nått med fileindex.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
comhem har ingen automatisk visning av filerna direkt på hemsidan när du laddar upp dem via ftp. Du måste skapa en html-fil med länkning till filerna för att se dem. Minns ej vad det heter då det är aktiverat på servern dock. Nått med fileindex.

TACK! Att de inte kunde säga detta själva? Lyckades som sagt prata med tre av deras supportrar, ingen visste tydligen om detta.

Frågan är bara hur/vad jag gör nu.

Edit: Efter lite basic-kunskaper i html och mycket pillande fram och tillbaka lyckades jag få till det. Fick tillbaka lite minne pga ditt svar. Tack igen, nu fungerar det!

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower