Permalänk
Medlem

200km/h+ med RC-bil

Bilder:

204km/h
218km/h

Ganska kassa bilder men man ser iallafall det viktiga.
Det är min brorsa som kör och jag som filmar.

Filmer:
196km/h
218km/h (Mörkt)

Det blev lite sent när vi körde i 218km/h men nya försök är på g.
En radarpistol är beställd som ska verfiera hastigheten.

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk

Eehm... tja... .. fyfan

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Haha, det var inte dåligt det

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

suger ut batterierna ganska så snabbt va :)?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Räkna ut hur fort de skulle gå om de hade varit i skala 1:1.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Kan bli spännande och se erat resultat med radarpistol

Har tyvärr ej högtalare på jobbet så jag kan ej höra den skrikandes när den drar förbi

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

jävlar i helvete, du lägg upp film i lite lägre hastighet, runt en bana typ. är nyfiken på accet

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Hur i helvete kan han kontrolera den? Måste vara lätt att få kast på den lilla maskinen!?

Ballt är det iaf

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Hur i helvete kan han kontrolera den? Måste vara lätt att få kast på den lilla maskinen!?

Ballt är det iaf

detta undrar jag också. men hur går det när bilen är så låg det kan ju komma en sten eftersom ni kör på en bilväg. och hur går det då?

men fy fan vad tufft. trodde man bara körde max 100 med en radiostyrd bil.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
detta undrar jag också. men hur går det när bilen är så låg det kan ju komma en sten eftersom ni kör på en bilväg. och hur går det då?

men fy fan vad tufft. trodde man bara körde max 100 med en radiostyrd bil.

Den kultar nog och slås sönder väldigt ordenligt.

Ni kan ju lägga ut en sten och sen köra på den så får vi se en film på det osckså!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Räkna ut hur fort de skulle gå om de hade varit i skala 1:1.

218km/h är nog 218km/h även om bilen är större ska du se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
suger ut batterierna ganska så snabbt va :)?

Batterierna hinner aldrig ta slut, grejerna blir överhettade innan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
jävlar i helvete, du lägg upp film i lite lägre hastighet, runt en bana typ. är nyfiken på accet

Vi har tyvärr ingen film när den kör på bana men kan säga att den kommer upp i toppfart nästan direkt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Hur i helvete kan han kontrolera den? Måste vara lätt att få kast på den lilla maskinen!?
Ballt är det iaf

Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
detta undrar jag också. men hur går det när bilen är så låg det kan ju komma en sten eftersom ni kör på en bilväg. och hur går det då?
men fy fan vad tufft. trodde man bara körde max 100 med en radiostyrd bil.

Bilen är faktiskt hyffsat stabil nu, dom små "vingarna" framtill hjälper väldigt mycket. När han är uppe i max fart går bilen i princip rakt även om han styr fullt.

Såhär går det om man kör på något litet eller om det bara är för lite tryck framtill på bilen:

http://www.youtube.com/watch?v=zAwSbILiyW0

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
218km/h är nog 218km/h även om bilen är större ska du se

Va?

Är bilen en skala 1;6 t. ex och den gör 218 så tar du 218x6 = 1308 km/h verklig skala.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Va?

Är bilen en skala 1;6 t. ex och den gör 218 så tar du 218x6 = 1308 km/h verklig skala.

Nej.
Därimot kan man ju räkna hur många billängder den kör och jämföra på såvis, men visst det blir typ samma sak.

Permalänk
Medlem

Jisses, var ju och letade världsrekord för 1:10or så sent som i förra veckan, och då hittade jag banne mig inte denna - har nån nånsin dokumenterat en sådan hastighet innan?

Visst är det Magnus Vässmar som är din bror? Honom har man träffat ett par gånger i Staffanstorp... Fruktansvärt duktig förare

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

men spelar ju vikt mer luft motstånd och massor av andra faktorer in oxå antar jag, skulle tex samma konstruktion klara sin egen vikt osv, eller skulle den slitas i stycken av vinden i så stor skala?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyrostad
Jisses, var ju och letade världsrekord för 1:10or så sent som i förra veckan, och då hittade jag banne mig inte denna - har nån nånsin dokumenterat en sådan hastighet innan?

Visst är det Magnus Vässmar som är din bror? Honom har man träffat ett par gånger i Staffanstorp... Fruktansvärt duktig förare

Jag tror att världsrekordet ligger på 134-135mp/h uppmätt med radarpistol. Så vi får se om vi slår det när vi också kan mäta med radar och det stämmer bra att Magnus Vässmar är min bror.

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem

riktigt häftigt!

Permalänk

det är ju bara kleta på en gps och sen kolla hur fort det går eller att ni åker med en riktig bil bakom

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Testpilot

Shit, jag som tyckte min bil gick snabbt när jag körde den i runt 60km/h

Hur funkar hastighetsmätaren och var får man tag på en sån?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
det är ju bara kleta på en gps och sen kolla hur fort det går eller att ni åker med en riktig bil bakom

Det är kanske inte världens bästa idé att försöka köra bakom med en riktig bil i ~220km/h

Laserpistol måste ju annars vara ganska svårt att sikta med...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att det blir svårt med laserpistol, svårt att sikta mot bilen. Annars kan ni alltid mäta upp en sträcka och ta tid.

Permalänk

Det kommer bli lite svårt att sikta med radarpistolen men jag tror det kommer funka. Bilen går ganska rakt och stablit så jag får t.ex försöka köra längs den vita linjen i mitten på vägen.

Den mätaren som jag har i nu är Vensom Speedometer. Den kommer finns på www.autopartner.se inom kort.

/Han som kör

Visa signatur

| Q6600 G0 @ 3,4Ghz | Ultra Xtreme 120 | ASUS P5K Premium | 8800 GTS 512mb | Corsair Twinx 2x2gb PC6400 | 2.5TB SATA | Corsair HX620 | X-Fi Extreme Music | 20" BenQ | Lian-Li PC1000 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Va?

Är bilen en skala 1;6 t. ex och den gör 218 så tar du 218x6 = 1308 km/h verklig skala.

Äh så kan man ju inte gämföra heller, skulle man ha en fullstor bil med motsvarande hästkrafter så skulle den garanterat inte göra 1300knyck pga luftmotstånd, ljudvallen osv. Så en sådan gämförelse är väl rätt ointressant?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Äh så kan man ju inte gämföra heller, skulle man ha en fullstor bil med motsvarande hästkrafter så skulle den garanterat inte göra 1300knyck pga luftmotstånd, ljudvallen osv. Så en sådan gämförelse är väl rätt ointressant?

I vanliga fall så mäter man på det sättet.
Motsvarande hk, vikt etc x6 i TEORIN.

Permalänk
Avstängd

Verkar nice.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kik

Såhär går det om man kör på något litet eller om det bara är för lite tryck framtill på bilen:

http://www.youtube.com/watch?v=zAwSbILiyW0

Herrejösses vad den flög

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr. Sean White
Den mätaren som jag har i nu är Vensom Speedometer. Den kommer finns på www.autopartner.se inom kort.

/Han som kör

Ok, tack för infon. Blev jäkligt sugen på att hämta min bil i Örebro och köra nu när sommaren är på gång

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Sötast

Någon som provat stå barfota och stoppa den jäkeln?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Någon som provat stå barfota och stoppa den jäkeln?

Bara jag som ser personens min framför mig?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.