Permalänk

Iphone från USA

Tja ska till USA om några dagar och har tänkt att köpa en Iphone.

Vet att det finns program för att låsa upp den osv. När jag låser upp den kommer jag kunna ha mitt Comviq-kort och ringa med den här i Sverige osv?

Internet kommer väl knappast funka?

Men bara så den funkar som telefon dvs, ringa, sms:a och annat dylik funkar precis som vanligt?

Lite frågor!

Den är då inte dyr iaf, 16GB för 3k

Visa signatur

PC: ASUS P5Q Delux DDR2, E8600@4400, TRUE+Noctua 120mm, 4GB Corsair DOMINATOR 1066, PowerColor HD4870X2
MacBookPro 13"
Iphone4
Canon500D

Permalänk
Medlem

För att låsa upp tfn använder du förslagsvis Pwnage Tool om du kör Mac :
http://iphone-dev.org

Eller ZiPhone om du kör PC :

http://www.ziphone.org/

Ditt Comviq kort kommer då att fungera, internet kommer också att fungera om du har tillgång till WLAN eller ställer in telefonen för Comviqs datatrafik.

I övrigt funkar allt precis som vanligt, MMS behöver du ett speciellt program för, svenska menyer och rättstavning fixar du från http://ifun.se

Permalänk

Tack då vet jag :):D

Fan vad nice!

Visa signatur

PC: ASUS P5Q Delux DDR2, E8600@4400, TRUE+Noctua 120mm, 4GB Corsair DOMINATOR 1066, PowerColor HD4870X2
MacBookPro 13"
Iphone4
Canon500D

Permalänk
Medlem

Hej, har själv en iphone och är grymt nöjd.

Tänk på att det kanske tillkommer "sales-tax" (amerikansk moms) beroende på vilken delstat du åker till.

När du ska låsa upp, undvik då Ziphone, det gör förändringar i telefonen som sen kanske inte kan återställas.

Har du windows så rekomenderar jag istället iliberty+ (som jag själv har använt.)(www.ipluspwns.com) allternativt så finns Pwnage tool i en beta till windows (används på egen risk).

Permalänk

Jag kom hem från New York igår med 2 st iPhones 8Gb, hade tänkt köpa 16Gb men visste inte om jag hade tillräckligt med pengar på kortet vid inköpet så det fick bli 8Gb, men det räcker för mig. 8Gb kostar $400 och 16Gb kostar $500. Det tillkommer 8,38% sales tax på priset, så det blir $434 för 8Gb och $542 för 16Gb.

Nu vet jag inte vart du ska i USA men i NY säljs den bara i Apple Store i SoHo och vid Central Park samt i AT&T-affärer, men bara med abonnemang där så det kan man glömma. Det är en sjuk efterfrågan efter iPhone där och den är i princip slutsåld i deras affärer. De får in ett visst antal varje dag på morgonen vid 10 ungefär så man måste hänga i affären när de får in den för köerna som blir då är inte så roliga. Jag och tjejen köpte varsin och vi råkade ha turen att komma in i affären precis när de fick in dom. Jag hade inte ens tänkt köpa en men tog chansen när jag fick den.

En rätt kul detalj är att Apple Store har öppet dygnet runt, i varje fall den vid central park. Sen kan jag säga att det brukar var sjukt mycket folk där på dagarna så man får trängas lite.

Jag använde iLiberty+ till Mac för att låsa upp våra, hur lätt som hellst, tog bara 5 min. Har inte lagt in en svensk ordlista eller menyer än men ska ta och göra det i veckan. Det går att skriva å,ä och ö ändå.

Mvh Andreas

Permalänk
Medlem

Använd snälla inte Ziphone när du låser upp iPhonen då W-Lanet kan förstöras permanent

Rekommenderar iLiberty+, har låst upp 4 iPhones med det programmet och har inte upplevt ett enda problem.

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk

Okey okey, tack för tipsen!
Det fungerar även med Telia va?
Måste man ha en Mac dator för att änvända iLiberty+?
Om jag har windows, ska jag använda Pwnage tool annars?

Hmmmm, kompisen har använt sig av ZiPhone vet jag, han bor i USA just nu också. Så hans WLAN är då kanske förstört?

Visa signatur

PC: ASUS P5Q Delux DDR2, E8600@4400, TRUE+Noctua 120mm, 4GB Corsair DOMINATOR 1066, PowerColor HD4870X2
MacBookPro 13"
Iphone4
Canon500D

Permalänk
Medlem

Hans WLAN behöver inte vara förstört men risken är stor att det förstörs med ZiPhone!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliddo
Hans WLAN behöver inte vara förstört men risken är stor att det förstörs med ZiPhone!

Snarare är risken väldigt liten, de flesta som haft sin iPhone ett längre tag har nog kört ziphone någon gång, ingen jag känner har fått problem.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arnearne
Hej, har själv en iphone och är grymt nöjd.

Tänk på att det kanske tillkommer "sales-tax" (amerikansk moms) beroende på vilken delstat du åker till.

När du ska låsa upp, undvik då Ziphone, det gör förändringar i telefonen som sen kanske inte kan återställas.

Har du windows så rekomenderar jag istället iliberty+ (som jag själv har använt.)(www.ipluspwns.com) allternativt så finns Pwnage tool i en beta till windows (används på egen risk).

Länken är död, nån annanstans den finns?

Visa signatur

hej hej

Permalänk

http://ipodtouched.net/ finns även programmet på!

Visa signatur

PC: ASUS P5Q Delux DDR2, E8600@4400, TRUE+Noctua 120mm, 4GB Corsair DOMINATOR 1066, PowerColor HD4870X2
MacBookPro 13"
Iphone4
Canon500D