Permalänk

Har haft Deathadder, copperhead, habu, g5, mx518, g9 och en 3.0
Och 3.0 var överlägset den bästa lite dålig scroll bara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
http://exet-upload.mine.nu/upl/ColtrasteN/mx518hand.jpg

DU måste F*N vara 3 meter lång.(ser ut att vara en mini atx version av musen..).......... min MX passar helt fint i handen fast jag har små (girly fingers) fingrar, men ändå. shit!!

//korven

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att Logitech är det bästa. Har haft Razer möss dock har alla mina på något lustigt vänster dött (kanske katten? ; ) Men har aldrig haft problem med Logitech. Kör just nu med Logitech G5, och kommer nog hålla mig till den i något år till nu.

Permalänk

A4 TECH från classe ohlsson 179:- haft den i några år nu fungerar fin fint även efter några smällar enda tråkiga är att färgen slitits väck på vissa ställen

Visa signatur

CPU: amd athlon x2 6400+ @ 3.44GHz s.AM2, MB: MSI K9A2 Platinum, RAM: OCZ PC6400 4096mb @ 815mHz, GPU: Sapphire HD4850, HDD: 1 WDC 250GB 7200rpm, 1 Samsung spinpoint 250GB 7200rpm, PSU: Crosair 520Watt i en APLUS Case XClio 2.

Permalänk
Medlem

MX518, hade oxå G5 som var ok men den gick sönder efter några slag... men har nu 2st MX518 (en backup) ^^

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Jag har en Razer Pro|Solution v 1.6 och den är perfekt. Jag älskar den och den passar perfekt till spela, surfa och andra program.

Jag tycker det verkar som om den har bättre kvalité än de andra Razer mössen.

Så denna rekommenderar jag.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Min Razer Diamondback har jag haft sen februari förra året, den har fått stå ut med mycket slit och våld, både genom långa spelsessioner och transporter, och fått sin sladd våldgästad av katten, fortfarande fungerar den som en dröm.. Musen i sig är dock något liten för min hand, men det finns dessvärre inte så många alternativ när man är vänsterhänt, kommer hålla fast vid den så länge den lever, sen vette fan vad man väljer, men jag röstade iaf på den som bästa spelmusen jag haft för det är det faktiskt.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats avverka en hyffsad mängd möss de senaste 10 åren och jag måste säga att utan tvekan så var Logitechs Wingman Gaming Mouse (såg ut som en fyrkantig kloss och hade kula) den överlägset bästa, köpte 3 stycken på raken. Sista hittade jag 2 år efter den slutade tillverkas. Överlägset bästa känsla!

Vad gäller nyare modernare möss så har jag kört med Logitechs G9 i en 6 månader nu, vägde den mot lachesis men den gick inte att få tag på när jag köpte. Måste säga att lasern i G9 är rent ut sagt fantastisk och möjligheten att byta både profil och dpi på ett enkelt sätt är mycket smidigt och något som jag har vant mig vid att använda i spel.

Det som G9 faller på är dock passformen, man måste dels ha en ganska speciell handstorlek/form för att få den att ligga rätt, men man måste också vänja sig vid att den är lite vriden.

Iaf så har jag tröttnat lite på den och har nu fått tag på en Lachesis istället, Jag körde en diamondback innan G9:an så få se om man vänjer sig fort.

Kan hända att lachesis visar sig vara den bästa någonsin.. tiden får avgöra

Är inte vänsterhänt kan väl tilläggas.

MX518 är lite för fjollig för min smak, ligger "för" bra i handen så man blir lite slö känner jag. Man blir liksom mer på edge med razermössen.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

Har bara testat och haft en MX518 så det får bli den då

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem

Har haft 3 MX518, alla har gått sönder (skyller ej på musen). Så jag körde med random skolmus, men den flög upp till taket när jag rörde snabbt på den, så jag pallade inte med den längre efter säkerligen ett år. Jag var inne på en MX518 fast det var ju tråkigt om jag körde en gång till med den. Så jag letade lite, Microsoft Intellimouse 3.0 var mycket populär. Fanns till och med en recension här på Sweclockers. Men nu förstår jag tydligt att skribenten var en stor fanboy. Han nämner tumknapparna EN GÅNG, och det är bara på slutsatsen som nackdelar! Dåligt o dåligt, de är en ren KATASTROF! Man ska inte behöva trycka in hela tummen för att trycka bakåt. Sen nästa katastrof... vem designar en traktorscroll? Asså den knarrar ut i rummet(allvar, man hör någon scrolla utanför rummet!). Den är mycket följsam men det är ju klart, vilken modern mus som helst är det. Absolut inte värd sitt pris. Ångrar att jag inte köpte den mer bekvämare, tystare, högkvalitivare o snyggare MX518.

Microsoft, jag har fan aldrig varit helt nöjd med er. Skandalföretag förstår inte hur ni kommit så långt. Nu menar jag inte bara musen utan allt från operativsystem till licenser som de inte har något att göra med.

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Utan att ha testat något annat än MX500 och MX518 vågar jag ändå påstå att dessa är bäst. Gillar stora höga möss utan några knappar på högersidan.

Skulle kunna tänka mig att testa en 3.0'a också.

Razer är däremot något jag väldigt gärna avstår.