Permalänk
Medlem

tråden handlar om internet´´+

http://www.e24.se/branscher/ittelekom/artikel_417483.e24

det tror jag inte på han som har hitta på de med att det kmr bli ett stoppish påå internet , hur många tror här for real att internet kmr att försvinna?

shit dom ha pejja sidan för att skriva så dumt fick jag höra av en polare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

så jävla omöjligt är det inte.. går en hel del trafik idag..

Internet kommet nog inte att försvinna utan byggas ut mer och mer, kanske har nån en downtime då möjligen

Permalänk
Medlem

Förutsatt att inte utbyggnad görs så är det ju klart att nätet kommer ha sina brister. Men det är ju självklart att det kommer investeras i infrastrukturen.
Prismodellen kanske kommer ändras lite.
Detta är just ett utspel för att få fler anslag om pengar i USA och om möjligt positionera sig politiskt inför valet.

Permalänk

Tycker att youtube har stor skuld till det här, och borde därför också kosta på sig en del av utbyggnaden.
Fildelningen blir ju också bara större och större.

Inte helt oväntat

mvh Gunvald

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Sen när betalar Youtube/Google inget för sin infrastruktur och uppkopplingar?

Permalänk
Sötast

Re: tråden handlar om internet´´+

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toybox
http://www.e24.se/branscher/ittelekom/artikel_417483.e24

det tror jag inte på han som har hitta på de med att det kmr bli ett stoppish påå internet , hur många tror här for real att internet kmr att försvinna?

shit dom ha pejja sidan för att skriva så dumt fick jag höra av en polare

Shittish lollzzz jg tr dm kmr upgrdra n hl dl unåååååååååå?

Permalänk
Medlem

Re: tråden handlar om internet´´+

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toybox
http://www.e24.se/branscher/ittelekom/artikel_417483.e24

det tror jag inte på han som har hitta på de med att det kmr bli ett stoppish påå internet , hur många tror här for real att internet kmr att försvinna?

shit dom ha pejja sidan för att skriva så dumt fick jag höra av en polare

Fick läsa om ditt inlägg ca 5ggr innan jag förstod innebörden, du tror inte du kan åtminstone försöka skriva korrekt? Bara lite... kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Sen när betalar Youtube/Google inget för sin infrastruktur och uppkopplingar?

Dom betalar knappast för de färstärkningar användarnas ISPer måste göra i sin ända av nätet för att orka med all trafik. Grunden till detta är nog att man söker en modell för hur intäkter och kostnader skall fördelas mellan alla inbandade parter. Jämför gärna med käbblet mellan Bahnhof och Telia.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Re: tråden handlar om internet´´+

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toybox

det tror jag inte på han som har hitta på de med att det kmr bli ett stoppish påå internet , hur många tror här for real att internet kmr att försvinna?

Står ingen stans i artikeln att internet kommer försvinna, det står att det befintliga stamnätet kommer bli överbelastat inom ett antal och kommer behöva byggas ut, vilket är ganska självklart i mina ögon.

Jag kan dock gissa mig till att du kan ha lite problem med läsförståelse men tanke på hur du skriver..

Permalänk
Hedersmedlem

En oskriven grundregel när man skapar inlägg i ett forum att formulera sej på ett sätt som folk förstår. Trots över 40 år med svenska som modersmål orkar jag inte ens försöka tolka vad trådskaparen menar med sitt inlägg.

* Tråd låst tills Toybox via PM ger mig en läslig, förståelig omformulering av sitt första inlägg. *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.