Permalänk

Ikariam.

Någon som spelar? Intryck? Enkelt uttryckt kan spelet beskrivas som en "lightversion" av Settlers och Civ i webbläsaren.

Webb: www.ikariam.org

Har testat lite själv och vet inte riktigt vad jag ska tycka.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk

Snyggt interface! Jag gillar grafiken.

Har spelat en halvdag kanske och det är väl som många andra liknande spel.... men lite smågulligt. Får se hur länge jag gillar det.

Nån mer som lirar?

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Medlem

Jag har börjat lite nu ^^ Tycker det värkar vara ett mysigt spel. Men hur byter man namn på sin "stad" ? :S:S

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut Ska ta och testa..

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergant
Jag har börjat lite nu ^^ Tycker det värkar vara ett mysigt spel. Men hur byter man namn på sin "stad" ? :S:S

Klicka på din Townhall och sedan rename (i översta högra kanten).

Håller på och samlar till min tredje colony, så det går rätt j-a segt för tillfället. :/

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk

Tredje? Imponerande. Jag försöker fortfarande hitta nån att handla med men då alla är inaktiva i närheten så... :S Hur ska jag kunna expandera?

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av machivelli
Tredje? Imponerande. Jag försöker fortfarande hitta nån att handla med men då alla är inaktiva i närheten så... :S Hur ska jag kunna expandera?

Ligger och guppar mellan 700 och 800 på topplistan på Kappa förtillfället.

Personligen har jag fått mer material genom att lägga upp en "Buy" under "Own Offers" i "Trading post". Brukar erbjuda typ 10-15 för wood, 15-20 för sulfur, 20-30 för crystal (har sannolikt gått ner i pris sedan senaste update) och 30+ för marble. Tar rätt lång tid innan man får napp ibland men man behöver å andra sidan inte anstänga sig.

Se till att din första colony är marble (om du inte började med det), det krävs väl dessutom bara trä för att bygga den?

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk

Jo, men för att uppdatera över lvl5 behöver jag marble och annat... försöker fortfarande lista ut alla detaljer och smartaste sätt att bygga allting.

Sen är min trading post bara på lvl2 så jag har en del att jobba på... Får raida mina inaktiva grannar bara :S

Vilket är det "bästa" sättet att öka befolkningsmängden?

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av machivelli
Jo, men för att uppdatera över lvl5 behöver jag marble och annat... försöker fortfarande lista ut alla detaljer och smartaste sätt att bygga allting.

Sen är min trading post bara på lvl2 så jag har en del att jobba på... Får raida mina inaktiva grannar bara :S

Vilket är det "bästa" sättet att öka befolkningsmängden?

Bäst är i första hand att bygga taverns (kostar vin i underhåll) och i andra hand museum. Även forskning ger lite "happiness".

Om du lägger ut "buys" tror jag inte det spelar någon roll vilket level din trading post är (det är snarast den som säljer som måste hitta dig i sin trading post).

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk

Mmm... traedandet går sakta framåt.... ska väl lösa sig nån dag.

Annars börjar det förlora lite av sin charm... har väl aldrig varit en stor fantast av sådana hära spel, men lite mer tid ger jagdet - Interfacet är snyggt så

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk

Hur placerar man om arbetare till olika arbeten?
Skogshuggare typ?

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
Hur placerar man om arbetare till olika arbeten?
Skogshuggare typ?

Klicka på resursen på ö-kartan och sätt till arbetare där.

Är det någon annan som är lite fast? Det går väldigt slött för mig nu, då jag inte har någon marble på min ö. Sitter bara och väntar på att jag ska få pengar till min koloni...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Verkar rätt kul
Finns det någon nybörjarguide?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groby
Verkar rätt kul
Finns det någon nybörjarguide?

Jo, gå in på help. Finns högst upp inne i spelet. Det finns också en game tour vid inloggningsscreenen.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag lirar det men känns som att jag börjar tröttna nu. Har väl lirat det i ca 1 månad eller något sånt men känns inte riktigt som min grej. Blev samma med travian efter ett tag, jag vill ha lite mer fart och mer action i mina onlinespel.

Visa signatur

xintron
I had a life, then my pokémon died

Permalänk
Medlem

Har spelat det kanske i en vecka nu, det verkar ganska skoj, lite små rolig interface. Känns väldigt mycket Travian över det hela som Xintron sa precis. Spelar mycket webb baserade spel och detta ligger ganska högt upp.. roligt tids fördriv.

Permalänk

Hejsan.

Har också börjat spela efter att brorsan tippsade mig. Är på väg att koloniera min andra stad så att jag får lite vin så att min huvudstad blir lite gladare

En sak som jag just upptäckte är 'Action points'. Kan någon förklara vad det är för något?

Permalänk
Medlem

har spelat det, det är som trivian och tribalwars, efter ett tag går det hur segt som helst och man tappar intresset helt för det, en liten "varning";)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP