trådlösa lurar till 2 källor?

Permalänk
Medlem

trådlösa lurar till 2 källor?

Hallå
Har ett par sennheiser trådlösa lurar och vill kunna ha dem både till TV'n och datorn.
Funderade på att bara koppla samman både tv och dator till en källa och sedan muta antingen tvn eller datorn.

Går detta?
Bättre tips önskas!

Permalänk
Testpilot

Se om du kan få tag på en extra sändare och kör dom på olika kanaler så kan du byta mellan dom enkelt på lurarna.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Är det så bra?
En sån sändare lär väl kosta lika mycket som ett par nya lurar, samt blandar inte lurarna ihop signalerna då, när de är så nära?
Skulle ha en fin switch som man bara kan slå om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Se om du kan få tag på en extra sändare och kör dom på olika kanaler så kan du byta mellan dom enkelt på lurarna.

Permalänk
Medlem

Se där du svara på din egen fråga!

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

Nämen det fanns ju faktiskt, en RCA-växel från Clas Ohlson får det bli!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkages
Se där du svara på din egen fråga!

Permalänk
Medlem

Clase är bra grejer

Kjell är också suveränt.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av depeo
Är det så bra?
En sån sändare lär väl kosta lika mycket som ett par nya lurar, samt blandar inte lurarna ihop signalerna då, när de är så nära?

Inte säkert att man behöver en sändare av samma (dyra) märke, många trådlösa hörlurar använder samma frekvensområde och funkar därför med varandra. Du kör som jag sa på olika kanaler/frekvenser, då blandar dom inte ihop signalerna, du har säkert en switch eller ratt på dina lurar och sändare där du kan byta mellan fasta frekvenser eller välja fritt.

RCA-växel är säkert den smidigaste lösningen men jag antog att du visste om att sånna fanns i ditt första inlägg och att du ville ha tips på alternativa lösningar. Med min lösning slipper man gå fram till växeln utan kan byta direkt på lurarna, bra om man är väldigt lat

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]