Permalänk

Alldrig gymmat innan fast har bara hantlat lite då o då med mes vikter

igår gjorde jag 275st med dubbla st på 3.5kg tog mindre än en timme att göra men jobbigt var det hande ingen kännsel i vänsterarmen när jag vaknade i morse gjort 150st idag med

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Alldrig gymmat innan fast har bara hantlat lite då o då med mes vikter

igår gjorde jag 275st med dubbla st på 3.5kg tog mindre än en timme att göra men jobbigt var det hande ingen kännsel i vänsterarmen när jag vaknade i morse gjort 150st idag med

Nu är jag ingen expert på ämnet men det låter lite mycket med 275reps ^^
Undrar om det är bra för kroppen/armarna

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yngwie_Malmsteen
Nu är jag ingen expert på ämnet men det låter lite mycket med 275reps ^^
Undrar om det är bra för kroppen/armarna

Undra om det är bra att springa en kilometer? Typ samma grej

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av HMB
Undra om det är bra att springa en kilometer? Typ samma grej [/QUOTE

bra o bra. bra är det väll emn han kommer antagligen få en jäkla träningsverk i armarna.

Permalänk
Medlem

HÅLL ER TILL TOPIC!!!

Permalänk
Medlem

Har inte "maxat" på gymmet sedan jag var i 19-års åldern, men kör 6or på 90kg i bänken och runt 115kg på 6or i benböj. snart får jag nog även ihop CoC No.2

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Tränat halvseriöst i ca 4 år, senaste året har jag dock satsat lite hårdare. När jag började vägde jag runt 56kg och var världens sparris. Ligger nu på strax under 70kg på 176cm. Är just nu 20 år.
Min ämnesomsättning är otroligt hög
Hursomhelst, det enda jag kör av det som ska maxas är bänk, när jag började tog jag runt 35kg kanske och nu ligger jag på 75kg maxning - kör dock ej aldrig på denna vikt regelbundet, utan det var mer för att testa. Ska se på söndag vad jag ligger på i chins och dips.

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazzve
Hmm du tar mer i knäböj än du tar i marklyft?
Väldigt bra resultat när du kör knäböj hur långt går du ner?

Japp, jag vågar inte köra på så mycket i marklyft eftersom jag är rädd att skada ryggen igen. Jag går ner till ca lite under 90 graders vinkling på benen, inte så långt ner så jag skadar knäna.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Undra om det är bra att springa en kilometer? Typ samma grej

Om man går på alla fyra kanske det är samma sak nä skämt o sido

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Jag gick upp 10kg muskler (+ vätska/glykogen) på drygt 7-8 månader när jag tränade. Bra mat+regelbunden träning+vila gör underverk. Det går snabbare än vad man tror ifall man sköter allt ordentligt.

Off: Du kan max bygga 3 kg muskelprotein på ett år om du inte går på AAS och sen kurar nolvadex.

Dessutom är det inte alls lika destruktivt för musklerna att springa 1 km som det är att göra 200+ reps

On: Siktar just nu på att bygga blandade muskelfibrer och satsar dessutom mycket på spänst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dranshmont
Off: Du kan max bygga 3 kg muskelprotein på ett år om du inte går på AAS och sen kurar nolvadex.

Dessutom är det inte alls lika destruktivt för musklerna att springa 1 km som det är att göra 200+ reps

On: Siktar just nu på att bygga blandade muskelfibrer och satsar dessutom mycket på spänst.

Kom gärna med fakta där, undrar vad alla de kilon jag gick upp bestod av isåfall, det var definitivt inte någon stor del fett. Styrkan blev dessutom grymt mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Kom gärna med fakta där, undrar vad alla de kilon jag gick upp bestod av isåfall, det var definitivt inte någon stor del fett. Styrkan blev dessutom grymt mycket bättre.

I snitt brukar man ange att 1 kg muskler binder ungefär 3 kg vatten, så om du har gått upp 10 kg ren muskelprotein så bör du gått upp totalt ca 30 kg.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Att man måste kura för att få bra resultat är bullshit.
Du kan dessutom öka mer än 3-4kg det första året, LÄTT!
Men efter några år så tar det dessvärre stop.

DVS om man är ren.

Angående maxningar, varför?!?!

Meningslöst och bygger ingen massa att köra 1repare, visst kan det kanske få en att komma över en platå, men att ens bry sig.
Jag kan få lika bra tryck i pecsen på tex 90kg som på 120kg, teknik är nyckeln till massa inte vikten på stången.
Så mao, ingen aning va jag maxar just nu, men dock så har jag en jävla koll på måttbandet och vågen^^

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Avstängd

varit på gym hela 2gånger

Testade lite och fick tips på övningar.

Maxade benpressen som var 270kg

För lite mer skryt så lyfte jag upp värmebaronens värmepanna på en sockel på 20cm, vikt enligt pappret 450kg.. bör nämna att läkare fick uppsökas efter det

Jobbar med fysiskt tungt jobb så det får duga som skrotlyftning, kugghjul på 15-20kg kommer till maskinerna lite då och då, ingen lyfthjälp.

vikt: 120kg
längd: 185.. 180 efter jobbet

Men är ingen hulken för det, vänster sida är skadad, knä kapput, handled kapput och revbenen värker efter en olycka med Nokia 3310 (den överlevde) som knäcke tre revben.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Nu blir jag VÄLDIGT nyfiken! Hur gick det till när en 3310 knäckte dina revben?

vkn, man maxar ju inte som en del av träningen, utan för att se vad din träning har gett. (det går naturligtvis lika bra att se hur mkt man har ökat i dom vikter man tränar på, men men...)

HMB, läs lite på kolozzeum om du vill ha mer information. Jag har tränat i ett halvår, gått upp 8 kilo i vikt och blivit smalare, men det är ju fortfarande inte muskler alltihop...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Nu blir jag VÄLDIGT nyfiken! Hur gick det till när en 3310 knäckte dina revben?

vkn, man maxar ju inte som en del av träningen, utan för att se vad din träning har gett. (det går naturligtvis lika bra att se hur mkt man har ökat i dom vikter man tränar på, men men...)

HMB, läs lite på kolozzeum om du vill ha mer information. Jag har tränat i ett halvår, gått upp 8 kilo i vikt och blivit smalare, men det är ju fortfarande inte muskler alltihop...

Var lite trött när jag var ute och gick så ringer mobilen som jag har i vänster innejackficka, tar mobilen i handen och snubblar över något små skräp.. hulka av smärtan och sen kommer det roliga, jag kom precis ut från sjukhuset så jag fick hjälp med att komma in igen
Och det andra roliga, mobilen ständes bara av men tjejen blev förbannad på att jag avvisa hennes samtal

Man kan bara skratta åt det idag

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Jag hoppas att du guilt-trippade henne ordentligt när hon fick reda på att det hade kostat dig 3 revben...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

185cm, 85kg och 36 chins gjorde jag när jag simmade som mest. Det måste vara svårslaget

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Ålder: 21år
Längd: 180cm
Vikt: 88kg

Bänkpress: 110kg (några månader sen jag tränade sist så det är säker mindre nu)
Knäböj: 120kg
Marklyft: 170kg (det är väll när man bara lyfter någonting från marken med raka armar?)
Dips: ---
Chins: ---

Du markar 170kg men vet knappt vad övningen är för något?

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rovah
Du markar 170kg men vet knappt vad övningen är för något?

Jag är uppväxt som bonde och har aldrig tränat i gym, har en egen bänkpress och lite vikter, när jag körde marklyft, vilket jag tror bara är att lyfta vikt från marken, så använde jag 2 lod som väger 85kg st!

Du får gärna rätta mig om det inte är marklyft utan någonting annat, måste kanske vara en skivstång för att det ska räknas, eller så gjorde jag någonting helt annat?
Tungt var det iaf, ögonen höll på att tryckas ut

btw, vad är chins och dips för någonting?

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Jag är uppväxt som bonde och har aldrig tränat i gym, har en egen bänkpress och lite vikter, när jag körde marklyft, vilket jag tror bara är att lyfta vikt från marken, så använde jag 2 lod som väger 85kg st!

Du får gärna rätta mig om det inte är marklyft utan någonting annat, måste kanske vara en skivstång för att det ska räknas, eller så gjorde jag någonting helt annat?
Tungt var det iaf, ögonen höll på att tryckas ut

btw, vad är chins och dips för någonting?

Vette fan vad lod är har googlat. Men jag tror inte att du har gjort 100%.

Det här är dips.
http://tbn0.google.com/images?q=tbn:W-Tg_3tLp5tmyM:http://www...

Det här är chins.
http://tbn0.google.com/images?q=tbn:44z-TQV3QAJZtM:http://www...
http://tbn0.google.com/images?q=tbn:UZUsFyCuxLCYnM:http://www...

Du ska över med hakan över stången för att det ska räknas som en riktig repare.

BTW Gillar dina citat BorN

ON Hade lite tävling på idrotten i skolan. Det var marklyft denna gång 140 kilo satte jag!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazzve
Vette fan vad lod är har googlat. Men jag tror inte att du har gjort 100%.

Det här är dips.
http://tbn0.google.com/images?q=tbn:W-Tg_3tLp5tmyM:http://www...

Det här är chins.
http://tbn0.google.com/images?q=tbn:44z-TQV3QAJZtM:http://www...
http://tbn0.google.com/images?q=tbn:UZUsFyCuxLCYnM:http://www...

Du ska över med hakan över stången för att det ska räknas som en riktig repare.

BTW Gillar dina citat BorN

ON Hade lite tävling på idrotten i skolan. Det var marklyft denna gång 140 kilo satte jag!!!

Lod är som en stor klump med ett handtag på, används som motvikt på/till vissa saker! Om du har sett "Farmers Walk" som dom brukar köra på worlds stronges man så vet du ungefär hur ett lod ser ut och hur man lyfter!

Är helt värdelös på repeat övningar, är mer explosiv av mig, ett par gånger sen är det slut på energi
Men jag kanske klarar 10 chins och 15-20 dips.
Måste träna kondis!

EDIT::
Gick och testade dips, och, hmm, tror jag ändrar till 10-15 i nuläget. Det går fort att bli förslappad...måste börja träna igen!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

chins o dips?

Pringles Hot & Spicy med OLW Taco Dip är nog det närmaste jag kan komma.

....förlåt

Permalänk
Medlem

Ålder = gammal
183 lång

Tävlings resultat ( 90kg)

Bänk 130
Benböj 230
Mark 200

Tränigsvikter just nu .

Bänk 50-100kg
Benböj 100-130 kg
Frontböj 80-100kg
Mark 90-130kg

Udda styrkeresultat

Enhands mark 120kg

Enhands mark med 50 mm grepp 89,5

Tränar bara för att vara social , och må bra just nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ålder: 16år
Längd: 165cm
Vikt: 56kg

Bänkpress: 70kg
Knäböj 142.5kg
Marklyft: 170kg
Dips: ---
Chins: ---

är styrkelyftare, så nej, jag myttar INTE!

Permalänk
Medlem

Alltså, är alla här inne jäkligt starka eller är det jag som är ovanligt svag?

Har gått på gym (2-3 gånger per vecka) i snart 6 månader.

Ålder: 19
Längd: 180cm
Vikt: 70kg

Bänkpress: ~50
Knäböj: --
Marklyft: --
Dips: --
Chins: 2-3 om jag är utvilad

Dock gör jag inte alls chins på samma sätt som på bilderna som har postats. Jag håller händerna tätt (kanske 3dm emellan), med handflatorna mot mig. Är det tyngre att göra så?

Permalänk

Tycker det är lättare, men det är väl en smaksak. Testa breda och se om det känns annorlunda...
Gjort 17 st riktiga chins utan remmar, den här killen på mitt gym gör 26... http://fredda.barajag.net/?paged=9

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB

Bänkpress: 100kg
Knäböj 120kg+ (drygt 90 grader), 100kg+ med rumpan ner i backen, körde ej pyramidset i knäböj.
Marklyft: 150kg
Dips: ingen aning, kör hellre andra tricepsövningar
Chins: vet ej.

Dips är inte träning för triceps. Dips är en bröstövning. Om du känner i triceps gör du antagligen fel. Ett tips är ju att luta dig längre fram, och att gå ned djupare.

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie

Dock gör jag inte alls chins på samma sätt som på bilderna som har postats. Jag håller händerna tätt (kanske 3dm emellan), med handflatorna mot mig. Är det tyngre att göra så?

Smalare grepp gör att det blir lättare. Samt att om du ska göra chins så ska handflatorna vara vända bortåt. Det är enligt mig MYCKET lättare att göra med handflatorna mot sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Alltså, är alla här inne jäkligt starka eller är det jag som är ovanligt svag?

Har gått på gym (2-3 gånger per vecka) i snart 6 månader.

Ålder: 19
Längd: 180cm
Vikt: 70kg

Bänkpress: ~50
Knäböj: --
Marklyft: --
Dips: --
Chins: 2-3 om jag är utvilad

Dock gör jag inte alls chins på samma sätt som på bilderna som har postats. Jag håller händerna tätt (kanske 3dm emellan), med handflatorna mot mig. Är det tyngre att göra så?

Ja du är nog ovanligt svag;) Är 50kg vad du kan ta en gång? Alltså 15kg på varje sida + stången som väger 20? Eller ovanligt svag. De flesta riktiga "datornördarna" skriver väl inte i den här tråden?:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b