Permalänk
Medlem

Datorn hänger sig

Här är min setup

Gigabyte GA-P35C-DS3R, P35, Socket-775

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

2 x OCZ Titanium 2x1024MB (tot. 2048MB) DDR2 PC2-6400 800MHz

XFX GeForce 7900GT eXTreme 520MHz GPU 256MB

2 Maxtor Hårddiskar 250 och 300GB

Sen ett Antec Neopower 500 Watt.

Beställde lite nya datordelar och tänkte att jag uppgraderar till Windows Vista 64 bitar också men nu har datorn börjat krångla.

Jag kan boota datorn utan problem och kommer in i Windows men efter ett tag hänger den sig och skärmen slocknar, detta händer varje gång jag försöker starta ett spel, ändra upplösningen etc. men även när jag lattjar runt i Windows.
Laddat de senaste drivisarna till grafikkortet men samma problem kvarstår.

Tangentbordet fungerar inte alltid heller...

Är det något känd bugg med Vista 64 och min setup? eller är det nätagget?
Stod i manualen att ett 400 Watt agg var tillräckligt, kan ju även boota upp datorn utan några problem...

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Nätagget som är trasigt ? Alla kablar sitter i ordentligt ? Grafikkortet som är Glappar ? :

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabola
Nätagget som är trasigt ? Alla kablar sitter i ordentligt ? Grafikkortet som är Glappar ? :

Nätagget fungerade med tidigare setup, märkligt om det skulle gå sönder bara för att man drar ur sladdarna och sätter i ett annat moderkort...
Alla kablar sitter där dom ska...

Tycker datorn beter sig allmänt konstigt, när den ska starta om sig efter att man installerat en drivrutin så slocknar skärmen men datorn fortsätter snurra och man måste starta om manuellt... detta gäller även när man tar Shutdown... och som sagt tidigare så funkar inte alltid tangentbordet som kopplat in genom ps/2.

Hur tycker ni jag ska fortsätta felsökningen? Lästa andra trådar på forumet med folk som har q6600 och Vista men inte fått någon hjälp på dom trådarna.
Ska jag sätta in mina gamla datordelar och testa grafikkortet där?
(Är det ända jag kan testa eftersom jag inte har några alternativa delar till detta system).
Även montera grejerna utanför chassit?

Tacksam för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem med min kompis dator. Kan det vara så att moderkortet och grafikkortet inte fungerar med varandra. Jag ska dit senare idag och försöka fixa det. Ska blandannat prova att byta till XP men jag återkommer senare.