Permalänk

De nya Phenom Processorerna.

Är det någon som vet hur bra de nya Phenom Processorerna är att överclocka?

Har ett Moderkort som stödjer alla Phenom Processorerna, så är lite intresserad av att kanske köpa en, beroende på om de har bra överklockningspotential.

*mjaha, folket här sög verkligen p*ng på att veta nåt om dessa processorerna ;D

Visa signatur

Phenom II X4 995BE (3.20 Ghz)
Gigabyte 460 SOC 1GB | X-FI Extreme Gamer Pro | 4 GB DDR3 | 3x500 GB SATA HDD's | |INTEL SSD 80 GB|Vraptor150x2 | Samsung Syncmaster 24"

Permalänk
Medlem

alla vet, testa söka så vet du själv. dom suger på att klocka, kan jag tala om.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hickclub
alla vet, testa söka så vet du själv. dom suger på att klocka, kan jag tala om.

Ska man söka hela tiden så är det ingen ide att någon skriver nåt på forumet, för det går att hitta det mesta annanstans på nätet.

Och nej, jag tror knappast att alla vet, rätt korkat påstående.

Visa signatur

Phenom II X4 995BE (3.20 Ghz)
Gigabyte 460 SOC 1GB | X-FI Extreme Gamer Pro | 4 GB DDR3 | 3x500 GB SATA HDD's | |INTEL SSD 80 GB|Vraptor150x2 | Samsung Syncmaster 24"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elrandhir
Ska man söka hela tiden så är det ingen ide att någon skriver nåt på forumet, för det går att hitta det mesta annanstans på nätet.

Och nej, jag tror knappast att alla vet, rätt korkat påstående.

Ska alla skriva i forum hela tiden om sånt som folk redan frågat hundratals gånger, så blir det snart svårt att hitta nått vettigt svar någonstans på internet.

Permalänk
Avstängd

3.1ghz med luft med 9850

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

en Phenom X4 9850 Black Edition (2.5Ghz) går att få till 2.8Ghz normallt(alla reviews har fått dem till detta ungefär), sedan om mar har tur kanske till 2.9Ghz men vid 3.0Ghz vet jag inte om någon har lyckats få dem till än stabilt.

Så de är inga överclockningsmonster. Sedan drar den JÄVLA mycket WATT! har ju et TDP på 125W. Presterar ungefär lika i stock som en Intel Q6600. Dock är Intel strömsnålare och clockar bättre. De kostar dock lika. Så om man har redan ett AM2 eler AM2+ moderkort så blir nog phenom kanske bättre valet än Q6600?

Hur som helst så har jag ändå beställt ett Phenom X4 9850 och blir nog upperligen nöjd. (helt nytt system med alla nya delar)

Permalänk

Jag väntar också på delar till mitt nya system. 9850 X4 när datorbutiken får in dem. Får se hur det går med klockningen, ska testa med scythe Infinity och se om det hjälper. Någon sa 3,1 GHz på luft. Kan du visa länken, bara för att jag vill ha lite positiva förhoppningar. Synd att jag måste vänta så länge, vill ha mina delar nu!

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk

Tack Nighthog och Ralle, det var sådana svar jag var ute efter, det blir väl säkerligen en Phenom även om de nu inte klockar bra, eftersom mitt moderkort stödjer dom.

Ska jag ha Intels så måste jag ju byta Moderkort ;D

Till "Flopper"
3.1 Ghz var ju inte så pjåkigt.

Visa signatur

Phenom II X4 995BE (3.20 Ghz)
Gigabyte 460 SOC 1GB | X-FI Extreme Gamer Pro | 4 GB DDR3 | 3x500 GB SATA HDD's | |INTEL SSD 80 GB|Vraptor150x2 | Samsung Syncmaster 24"

Permalänk
Medlem