Är Xbox 360 Wireless adapter bra?

Permalänk
Medlem

Är Xbox 360 Wireless adapter bra?

Jag tänkte köpa mig en wireless adapter till mitt Xbox 360 för att se på film och serier ute i vardagsrummet. För visst är det så att med den trådlösa adaptern kommer jag åt filmer, låtar och bilder på datorn? Sen sänder datorn allt trådlöst till Xboxet?
Min fråga är hur väl det fungerar?
Hackar det? Vill inte att man ska se på en film och det hackar och har sig. Ska flyta på fint.

Det är den här jag tänkt mig: http://www.webhallen.com/prod.php?id=46046

Något annat man behöver tänka på?

Tack på förhand!

Permalänk

Du har redan en trådlös accesspunkt/router? I sånt fall är det bara att tuta och köra.. beroende på vad det är för material i väggarna i din bostad och hur xboxen är placerad i förhållande till accesspunkten så kommer det funka fint. Bor du i en femma med betongväggar och har accesspunkten placerade i ena änden och xboxen i den andra kommer det förmodligen inte funka så bra dock...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Du har redan en trådlös accesspunkt/router? I sånt fall är det bara att tuta och köra.. beroende på vad det är för material i väggarna i din bostad och hur xboxen är placerad i förhållande till accesspunkten så kommer det funka fint. Bor du i en femma med betongväggar och har accesspunkten placerade i ena änden och xboxen i den andra kommer det förmodligen inte funka så bra dock...

Har en D-Link som klarar av 300mbit. Cirka två meter från routern till Xboxet. Xboxet är inne i ett skåp.
Sju öppna meter från datorn till routern.

Då bör det fungera bra?

Permalänk
Medlem

Nej lär inte fungera något vidare, ifall du vill ha din Xbox levande en längre tid så behöver den stå öppet, ställa in den i ett skop ska man inte göra, har du enns läst manualen ?

Utöver det så lär det trådlösa fungera bra, har alltid fungerat bra över öppna ytor, men inte annars.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Nej lär inte fungera något vidare, ifall du vill ha din Xbox levande en längre tid så behöver den stå öppet, ställa in den i ett skop ska man inte göra, har du enns läst manualen ?

Utöver det så lär det trådlösa fungera bra, har alltid fungerat bra över öppna ytor, men inte annars.

Läst manualen? Nej, det har jag inte gjort.
Har öppnat upp skåpet på baksidan så det kommer in luft.

Permalänk
Medlem

Ja den är bra, använder den själv..

Permalänk

jag har inga som helst problem med min, dock står den bara 4m från routern. Så inga väggar eller annat ivägen.

Permalänk
Medlem

Låter bra!

Måste man förresten ha Media Center på datorn eller fungerar det bra med vanligt Windows XP?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korthoga
Låter bra!

Måste man förresten ha Media Center på datorn eller fungerar det bra med vanligt Windows XP?

går att steama de flesta wma samtxvid och divx filmer utan media center.

Visa signatur
Permalänk

Wizzler: Hm, divX och Xvid-filer kan ju innehålla filmer?
Förstår inte riktigt vad du menar, det går att streama wma, divX, Xvid och filmer?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Köpte en adapter idag. Fungerar bra.
Två saker jag retar mig på bara. Den klarar inte av att spela upp filmerna som min kamera spelat upp.
Sen klarar den inte av undertexter (.srt).
Är det så bara för att jag kör via XP? Fungerar kanske om man kör med Media Center?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korthoga
Köpte en adapter idag. Fungerar bra.
Två saker jag retar mig på bara. Den klarar inte av att spela upp filmerna som min kamera spelat upp.
Sen klarar den inte av undertexter (.srt).
Är det så bara för att jag kör via XP? Fungerar kanske om man kör med Media Center?

SRT-filer används ju nästan uteslutande till piratkopierade filmer så Microsoft lär ju knappast lägga in stöd för det

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
SRT-filer används ju nästan uteslutande till piratkopierade filmer så Microsoft lär ju knappast lägga in stöd för det

Dumma dom!

Permalänk
Medlem

Har för mig att stöd för undertexter lades till nyss? Eller var det till ps3?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Har för mig att stöd för undertexter lades till nyss? Eller var det till ps3?

Hoppas innerligt att det var till Xbox!
Om det var det...var laddar man ned det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Har för mig att stöd för undertexter lades till nyss? Eller var det till ps3?

De va till Ps3...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tridz
De va till Ps3...

Och att det kommer till Xbox är inget man kan räkna med antar jag...

Permalänk
Medlem

Subtitles-stöd till PS3 är bara inbäddade subtitles och inte externa filer som t.ex. srt. Det är en teknik som divx-företaget äger så det lär komma till xbox 360 i nästa uppdatering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Wizzler: Hm, divX och Xvid-filer kan ju innehålla filmer?
Förstår inte riktigt vad du menar, det går att streama wma, divX, Xvid och filmer?

don't drink and write!

jag vet att filformaten jag nämnde är containers. det blev lite fel där bara

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det bara ett vanligt nätvekskort? Satan va dyrt!

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Är det bara ett vanligt nätvekskort? Satan va dyrt!

Nej, det är inte bara ett vanligt nätverkskort. Det är till ett Xbox 360. Läs tråden.

Permalänk

Nätverkskortet kostat 1/5 av PS3..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Nätverkskortet kostat 1/5 av PS3..

360 kostar mindre 1/2 av PS3...

Permalänk
Hedersmedlem

2 meter till routern? Då skulle jag nog köra med sladd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Subtitles-stöd till PS3 är bara inbäddade subtitles och inte externa filer som t.ex. srt. Det är en teknik som divx-företaget äger så det lär komma till xbox 360 i nästa uppdatering.

Njae, MS har inte licenserat DivX som Sony gjort utan bara fixat stöd för MPEG-4 Part 2 (standarden som DivX bygger på). Tror inte de kommer att betala en massa pengar till DivX bara för att få använda deras proprietära subs-format.

Visa signatur

Nämen hej!