Asus eee pc 701 - billig samt intressant!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedgren
Som sagt, 900 med "full day computing" (dvs 8 h batteritid) och eventuellt HSDPA så kommer jag köpa ytterligare en EEE, nästan så jag säljer min 13.3" då också :P.

En sån dator vill jag med ha
Någon som vet när 900 är beräknad att släppas?

Permalänk

sjukt sugen på en sån, men den lär ju kosta lite också.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
En sån dator vill jag med ha
Någon som vet när 900 är beräknad att släppas?

i maj sägs det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
i maj sägs det

Trevligt
Är det i USA eller i europa/sverige me?

Vet du om det kommer att finnas 3G på den?

Permalänk
Medlem

3G kommer på hösten. Den lanseras i europa först.
Btw skriver detta på min eee pc. Ska vlc som spelar mp3 lagga medan jag skriver detta? (inget annat igång)

Jag ska installera xp idag. känns som att linux inte utnyttjar hårdvaran så bra?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

förmodligen inte sverige.... kanske europa. :/

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Juste en eee pc med 3G vore grymt bra.
Någon som vet hur tjock den är föresten?

Permalänk
Medlem

Beställde Eee PC idag från en tysk site...igen. Får se om dem verkligen har den i lager eller ej, uuuugh kan ej vänta, ska dra till Norge snart. >_<

Permalänk
Medlem

liten bild på tangentbordet

liten bild på tangentbordet jag moddat med en dymo

Permalänk
Medlem

Nice. Jag håller på att installera XP på min guldklimp.

Det är en sak som jag inte förstår, alla är så besatta av den lilla eee pc´n men ändå så inaktiva här Håller intresset på att dö ut?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Hur installerar man os på denna utan optisk läsare? SD kortet?

Permalänk
Medlem

Antingen en extern dvd läsare eller som jag gör nu, 1gb usb sticka.

Den säger att det är 19min kvar, har den framför mig

Säg bara till om ni undrar hur man installerar det från usb minne.

EDIT: Min xp installation är på 254mb istället för 580mb standard, alltså 326mb mindre.

Alltså är min installation bara 43,7% utav en standard installation.
Jag kunde ha tagit bort 45mb till genom att ta bort "manual installation and update" men då hade jag inte kunnat använda det "enkla" usb_multiboot programet och fått det typ 300 gånger jobbigare eller fått skaffa en extern dvd för 500kr vilket jag inte pallar XD

13min kvar

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Nice. Jag håller på att installera XP på min guldklimp.

Det är en sak som jag inte förstår, alla är så besatta av den lilla eee pc´n men ändå så inaktiva här Håller intresset på att dö ut?

Nja, snarare att tråden blivit så gigantiskt stor. Intresset har nog inte svalnat men eftersom det är förhållandevis svårt att få tag i den så blir det att många potentiella köpare inte orkar engagera sig och importera. Att det skulle dö ut tror jag dock inte, jag själv läser denna tråden varje dag men ofta så finns svaren till frågorna några sidor bak.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Okej.

Nu är XP installerat och den startar om utan problem. "Allt" fungerar.

Jag har kört in daemon tools nu och mountat asus driver cd´n och installerar alla drivrutiner.

Xp är _mycket_ snabbare än xandros, iaf för tillfället. Kommer eventuellt att installera typ puppy linux eller någon annan extremt liten linux distro för att kunna boota snabbt och spara batteri. Jag behåller så klart xp och dualbootar.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Du får gärna berätta hur man installerar xp från usb eller SD.

Permalänk
Medlem

Ska bli!

Gör det imorgon, då det börjar bli sent. Allt är mycket snabbare och roligare i XP så att ni vet. Nu laggar inte mp3 playback ens när man installerar, surfar mm samtidigt.
Imorgon kommer det även bilder.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Shet, verkligen intressant detta Skulle sitta med den i knät i soffan medans jag ser på fotboll

Sen skulle jag använda den för att lyssna på ljudböcker istället för min ipod när jag ligger i sängen

Kan man klämma ut 6-8 timmar på resande fot så skulle jag ta med mig den överallt förutom till ICA. Hoppas på ett bra pris, runt 4k.

Det enda jag stör mig på är den gigantiska svarta ramen som omsluter skärmen. Kunde de inte gjort själva skärmen större ut till kanterna?

Permalänk
Medlem

eeepc 4gb vit beställd från Kmelektronik.de nu

Visa signatur

>Amilo PA3553<

Permalänk
Medlem

Finns ej lager i kmelektronik.de står att vänttiden är längre än 4 veckor.

Och nu står det att de är slut på pdamax.de också! uuuh, varför alltid EFTER jag beställer?!

:edit: nevermind, "Guten Tag xxxxxxxx,
there is one that will be sent to you today."

Yay! ;D

Permalänk
Medlem

Det funkar utmärkt med XP på EEE. Det fanns inte ens i min värld att jag skulle köra Xandros längre än tills dess jag kom hem från Thailand där jag köpte den.

Ang. att tråden börjar dö ut kan jag bara säga kan härledas till en sak. 70 % av inläggen på en sida numer handlar om varifrån man ska handla, inga direkta nyheter som själva hårdvaran med andra ord.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

Med tanke på Hedgren's inlägg så tänkte jag berätta om saker som gör mig glad

Kanske redan har tagits upp men hur som helst, det finns en version av Xubuntu som heter eeexubunut nu.

Men jag tänker köra Ubuntu om det inte blir för mycket strul med olika drivisar och sånt.
Man är tydligen tvungen att göra om massor pga upplösningen fast med lite tålamod så fungerar det enligt dem som testat det.

Någon som vet något mer om Ubuntu på eee pc?

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headphone.ninja
Finns ej lager i kmelektronik.de står att vänttiden är längre än 4 veckor.

Och nu står det att de är slut på pdamax.de också! uuuh, varför alltid EFTER jag beställer?!

:edit: nevermind, "Guten Tag xxxxxxxx,
there is one that will be sent to you today."

Yay! ;D

Det stod så för mig med. Så jag skrev upp mig på att få ett e-mail när varan kom i lager, fick det nästa dag. Stod fortfarande "längre än 4 veckor". Jag beställde och de fanns i lager.

Edit: Tror ni att bootskin fungerar på denna manick?
http://en.wikipedia.org/wiki/BootSkin
Det står att vissa grafikkort kladdar tillsammans med detta program.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Det stod så för mig med. Så jag skrev upp mig på att få ett e-mail när varan kom i lager, fick det nästa dag. Stod fortfarande "längre än 4 veckor". Jag beställde och de fanns i lager.

Menar du kmelektronik eller den andra affären? Jag beställde när det fanns i lager men pengarna har väl inte kommit fram till deras konto än :/

Visa signatur

>Amilo PA3553<

Permalänk
Medlem

kmelektronik, det tog 5 dagar efter min inbetalning innan jag fick svar.

Jag är ledsen att det inte har kommit bilder, guide eller en recension från mig, min mormor är allvarligt sjuk.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

imorgon så ska min Eee PC vara framme vid dörren, woooh!

Permalänk
Medlem

Grattis!!!

Jag har nyss spelat Serious Sam First Encounter i en timme. Flytter jättebra, trots 630mhz. Det är dessutom snyggt och _kul_.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Jaha, nu blev det klart att eee 900 kommer ha resistive touchscreen och släppas i may-juni.
http://www.engadget.com/2008/03/26/official-asus-8-9-inch-eee...
Vad tror ni om användbarheten? Skulle kunna funka om man kan vrida skärmen 360 grader så att skärmen och tb pekar åt olika håll. Frågan är bara om det är praktiskt och var man ska gömma en eventuell "stylus".

edit: Verkar även com om GPS är en möjlighet, men då föredrar jag 3g.
http://www.digitimes.com/news/a20080325PD226.html

Permalänk
Medlem

ingen som handlat en från taiwan eller hong kong via ebay?
sen så ska det väl komma en med lite större skärm snart

Visa signatur

markus

Permalänk
Medlem

Andy Mcdee, tack för bra information.. låter mkt intressant

Permalänk
Medlem

Jag gav upp min EEE drömar i veckan pga orkar inte med import mm då alltid mina grejor går sönder på något mystiskt sätt mm.. Vart en stor dator istället en Acer Aspire 4315. Får ta en rejäl titt på denna när (läs om) den kommer till sverige. En 900 med BT, UMTS mm vore mycket intressant.

/Rob