Tjänst för att skicka och ta emot sms via nätet?

Permalänk

Tjänst för att skicka och ta emot sms via nätet?

Måste ju finnas? Har googlat lite men inte hittat något som passar. Någon som känner till ett bra företag som erbjuder detta till ett rimligt pris?

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Du kan inte använda någon slags mjukvara till din mobil som skickar sms?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

ta emot vet jag inte men skicka kan du på inpoc iaf det finns många du kan skicka men inte ta emot lr om du skaffar comviq mobila bredband tror jag att det går genom modemet men annars vet jag inte.

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Du kan inte använda någon slags mjukvara till din mobil som skickar sms?

Nja, har ingen mobil, och vill helst inte behöva skaffa någon heller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
ta emot vet jag inte men skicka kan du på inpoc iaf det finns många du kan skicka men inte ta emot lr om du skaffar comviq mobila bredband tror jag att det går genom modemet men annars vet jag inte.

Nej, det är just att kunna ta emot som är så viktigt. Det är verkligen skitsvårt att hitta något som riktar sig till privatpersoner. Med tanke på att man relativt enkelt hade kunnat sätta upp en liknande lösning själv känns det ganska frustrerande. (Men finns varken tid eller pengar för detta).

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Både telia och 3 har ett program som heter "sms i datorn" (eller liknande). Från det går det att skicka sms. Sen dras det som ett vanligt sms på fakturan. Man kan även ta emot sms om avsändaren skickar det till ett speciellt nummer. Men det har jag inte testat. Antar att det räcker att man skaffar telia kontantkort.

Annars kan man skicka och ta emot sms via mobilt bredband (iaf den jag har testat). Men dom modemen kostar ju en liten slant.

edit: det speciella nummret är istället för +46734xxxxxx, 155734xxxxxx hos telia.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tyvärr hade comviq ett bra erbjudande förra året, man fick ett modem och fri surf och jag behövde bara 295kr (engångs avgift) + 99kr varje månad men nu finns inte den kvar

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurphen
Både telia och 3 har ett program som heter "sms i datorn" (eller liknande). Från det går det att skicka sms. Sen dras det som ett vanligt sms på fakturan. Man kan även ta emot sms om avsändaren skickar det till ett speciellt nummer. Men det har jag inte testat. Antar att det räcker att man skaffar telia kontantkort.

Annars kan man skicka och ta emot sms via mobilt bredband (iaf den jag har testat). Men dom modemen kostar ju en liten slant.

edit: det speciella nummret är istället för +46734xxxxxx, 155734xxxxxx hos telia.

något som är väldigt viktigt o veta med "sms i dator programmet" är att du får betala för varje sms oavsett om du har gratis sms som "ingår" i abonnemanget. Varje sms kostar 1kr!

Det är bara hos operatören 3 där smsen dras av från dina fria sms som ingår i abonnemanget, hos telia , tele2 o telenor så kostar det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
något som är väldigt viktigt o veta med "sms i dator programmet" är att du får betala för varje sms oavsett om du har gratis sms som "ingår" i abonnemanget. Varje sms kostar 1kr!

Det är bara hos operatören 3 där smsen dras av från dina fria sms som ingår i abonnemanget, hos telia , tele2 o telenor så kostar det

Citat:

Ursprungligen telia.se
Abonnemangets ordinarie taxa gäller
Kostnaden för sända sms och mms kommer på din mobilfaktura eller dras från ditt Refillkort. Du betalar lika mycket för ditt meddelande som om du skickar från din mobiltelefon. Dock ingår inte meddelanden skickade från Sms&mms i datorn i ev. potter eller sms/mms-paketeringar. Det är abonnemangets ordinarie taxa som gäller. För att kunna använda Sms&mms i datorn måste du ha ditt mobilabonnemang hos oss på Telia.

Verkar ju som att det blir gratis om man har ett sådant abonnemang hos telia... Annars stämmer inte deras text

Visa signatur
Permalänk

Ok, tackar för svaren! Skall kolla närmare på detta från telia, även om det nu kostar 1kr per sms är det inget stort problem för min del.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org