Permalänk
Robot

Lian Li PC7 Mod och kabeldraging

Va lite trott pa min dator sa jag tankte att jag skulle lacka den, ni kanske sag mitt andra galleri dar jag va 50% klar med modden. Men nu ar jag helt klar*host*.. man kan nog alldrig bli klar med en mod

Mitt system ar foljande:

E8400 @ 3.6
8800GTS Sli
2gb Corsair XMS2
Force PSU (Be Quiet) 600w
etc.

Steg:

...Sandpappra allt med 600 grit

...3 lager primer och torka over natten

...Sandpappra allt med 600 grit

...3 lager svart matt farg (snadpappra med 1000grit efter varje lager

...sandpappra med 1000grit efter 2 dagar och 3 mer lager farg

... clearcoat 3 lager (sandpappra INTE!)

... vanta en vecka

... lagga 2 lager till

... sandpappra med 1000, 1500, och 2000grit

... spola med vatten for att fa bort all smuts

Hur man sandpapprar:

kor at samma holl hela tiden!

gor rent med vatten efter varje sandpappring

anvend vatten och lite diskmedel nar du gor det sa du inte repar, kor inte for mycket med varje grit, bara tills det kanns plant, det ar darfor vi lade mycket clear coat, for att det ar det man man sandpapprar, inte fargen.

PM om du har fragor

P.S.

Kommer med bilder pa sidopanelen!

Besök albumet: Lian Li PC7 Mod och kabeldraging av ...Dubadai...

Permalänk
Medlem

Fattar jag rätt, skall det vara rött?!!

Permalänk
Medlem

Ja, det undrar jag också... RÖTT!?
Såg skitbra ut på bild 1 o 2, sen blev de som en jäkla hästspark i magen när det röda kom...

Visa signatur

---

Permalänk

Förstår inte vad det är som är "modd" med att måla ett chassi?

Permalänk
Avstängd

VÅLDTÄKT!

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk

Ser Ganska fult ut med rött.

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Det är ju ändå lite udda att lacka rött.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd

he he har samma låda som dig, och jag mår faktiskt lite illa. Av att tänka att min låda kan se ut sådär

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk

rött??.....usch...lila-metallic då hade vi snackat snyggt...men nu....usch..

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

Men saken ar att den ar inte sa rod, den ar vin rod, vet inte om det ar ljuset eller nagot :S jag gillar det

EDIT:

Okej, eftersom ni inte gillar det sa vill jag har ide'er, jag gor garna om det till en annan farg!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krullibull
Förstår inte vad det är som är "modd" med att måla ett chassi?

Ordet "mod" kommer väl från engelskans modify och det är väl precis vad han gjort? Nu är inte jag så beläst när det gäller modding-termerna men men..

Jag tycker datorn ser ut som en gammal fabriksmaskin, synd bara att komponenterna ihop med chassit gör att det hela ser ogenomtänkt ut. Även om det är kul att se något annat svarta alt. gråa chassin.
Det är väl värt en femma men inte mer, då det trots allt bara är en annan nyans av ett chassi.

Permalänk

Snygg modd. Prydligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
Men saken ar att den ar inte sa rod, den ar vin rod, vet inte om det ar ljuset eller nagot :S jag gillar det

EDIT:

Okej, eftersom ni inte gillar det sa vill jag har ide'er, jag gor garna om det till en annan farg!

LILA-METALLIC...sooo sweet...grannen har en bil som e lackad i det xd

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
Men saken ar att den ar inte sa rod, den ar vin rod, vet inte om det ar ljuset eller nagot :S jag gillar det

EDIT:

Okej, eftersom ni inte gillar det sa vill jag har ide'er, jag gor garna om det till en annan farg!

även om jag inte tycker att det är snyggt så behöver du inte göra om det i en annan färg, tycker du om det så tycker jag att du ska behålla den i röd!

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otabbas
Ordet "mod" kommer väl från engelskans modify och det är väl precis vad han gjort? Nu är inte jag så beläst när det gäller modding-termerna men men..

Jag tycker datorn ser ut som en gammal fabriksmaskin, synd bara att komponenterna ihop med chassit gör att det hela ser ogenomtänkt ut. Även om det är kul att se något annat svarta alt. gråa chassin.
Det är väl värt en femma men inte mer, då det trots allt bara är en annan nyans av ett chassi.

bra att nagon skriver nagot bra i alla fall! tack

men jag tankte pa det dar du sa om fabriksmaskin. man kanske skulle repa den och sedan spraya sa den ser lite rostig ut! vad tycker ni?

sen ska jag satta dit 2 hantag och satta den pa 5 hoga fotter sa jag kan satta dit 2 st 120mm flektar under grafferna

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Vatten är bra till att spola bort det värsta som blir när du håller på. Men innan du målar så bör du tvätta av med nått som gör rent på djupet. Jag brukar göra rent med t-sprit alltid, funkar i alla samanhang. Bara ett tipps.

Permalänk
Medlem

no vackert enligt mig snyggare innan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
Men saken ar att den ar inte sa rod, den ar vin rod, vet inte om det ar ljuset eller nagot :S jag gillar det

EDIT:

Okej, eftersom ni inte gillar det sa vill jag har ide'er, jag gor garna om det till en annan farg!

Dude, jag menade inte så, det är klart att du ska ha ett rött chassi om du vill ha det det jag menade var att jag inte gillade det, sen är det inte jag och resten av gubbarna på swec som ska ha chassit heller!
Det kanske ser snyggare ut som vinrött

Jag tycker du ska ha ett rött chassi och jag tycker inte du ska måla om det pga vad andra tycker!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murpie
Dude, jag menade inte så, det är klart att du ska ha ett rött chassi om du vill ha det det jag menade var att jag inte gillade det, sen är det inte jag och resten av gubbarna på swec som ska ha chassit heller!
Det kanske ser snyggare ut som vinrött

Jag tycker du ska ha ett rött chassi och jag tycker inte du ska måla om det pga vad andra tycker!!!

men jag vill ha ideer det ar kul att modda, men min hjarna ar inte sa pigg idag sa lite hjalp till mods skulle vara uppskattat..

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otabbas
Ordet "mod" kommer väl från engelskans modify och det är väl precis vad han gjort? Nu är inte jag så beläst när det gäller modding-termerna men men..

Jag tycker datorn ser ut som en gammal fabriksmaskin, synd bara att komponenterna ihop med chassit gör att det hela ser ogenomtänkt ut. Även om det är kul att se något annat svarta alt. gråa chassin.
Det är väl värt en femma men inte mer, då det trots allt bara är en annan nyans av ett chassi.

Precis det jag menar. Vad är "mod" "moddat" "modify" "modifierat" med att MÅLA ett chassi?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krullibull
Precis det jag menar. Vad är "mod" "moddat" "modify" "modifierat" med att MÅLA ett chassi?

Citat:

wordnet.princeton.edu/perl/webwn - Verb

* S: (v) modify (make less severe or harsh or extreme) "please modify this letter to make it more polite"; "he modified his views on same-gender marriage"
* S: (v) modify, qualify (add a modifier to a constituent)
* S: (v) change, alter, modify (cause to change; make different; cause a transformation) "The advent of the automobile may have altered the growth pattern of the city"; "The discussion has changed my thinking about the issue"

Ontopic: Om du vill ändra mer saker och tycker att det skulle vara kul med ett "fabriksmaskin"-tema skulle det vara bra ifall du kollade runt på lite sådana bilder.
Ett hett tips är att ändra det svarta för det blir lite för mörkt när det kombineras med rött imo, akta bara så du inte väljer en färg i sådana fall som skär sig eller ser kladdig ut.
Grönt och rött kan se bra ut alt. rött och brons/koppar, se bara till att göra det nogrannt och tänk efter innan så att det blir snyggt.

Permalänk

Jag håller fortfarande fast vid att måla ett chassi inte är att modda.

Permalänk
Medlem

Brons och svart!

Permalänk
Medlem

vilken jobbig jeffla process, räcker det inte bara med att spraylacka över allting grundligt? Har nämligen ett p182 som offer, har redan testat lacka ett hårddiskrack(som inte används), är skit nöjd med själva färgen.

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
vilken jobbig jeffla process, räcker det inte bara med att spraylacka över allting grundligt? Har nämligen ett p182 som offer, har redan testat lacka ett hårddiskrack(som inte används), är skit nöjd med själva färgen.

om du vill att fargen ska holla och inte repas latt sa gor som mig blir snygare ocksa, lovar dig!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett Acer ferrari-chassi. Om det är + eller - får stå för var och en. Själv lutar det nog år -. Helsvart hade nog varit snyggare men bortsätt från färgvalet så är det ju snyggt gjort.

Visa signatur
Permalänk

Snyggare orginal = /