Permalänk
Medlem

Ingen Garanti om man byter kylare?

MM, min farsa sa att amds garanti ej gäller ifall jag köper en ny kylare till prollen... är detta sant ?

anledningen till att jag vill byta är nämnligen att min är ganska högjudd. och jag lyckas inte sänka den med speedfan... är det någon som har nåt råd på hur jag kan sänka rpmen??

den ligger nu på 2800 och tempen på 41.. så det borde ju vara lugnt att sänka den något mer ?

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Permalänk
Medlem

Nej garantin bryts inte om du byter kylare. så länge du har byggt ihop den själv så behöver du inte oroa dig. men om det är en oem-dator som fortfarande har garanti så bryts garantin direkt då du öppnar chassit.
Om det skulle varit så att garantin skulle brytas på processorn om du bytte kylare så skulle knappt ingen våga byta kylare på sin processor och då skulle det inte heller finnas någon marknad för kylare.

Så som sagt så länge det inte är en oem-dator så behöver du inte oroa dig

Permalänk
Medlem

man kan ju montera tillbaka stock-kylaren innan RMA.

prova detta när det gäller speedfan:
Ursprungligen inskrivet av mackiz
speedfan fungerar utan problem bara man vet hur man ska göra enligt mig.

gör så att du lägger speedfan i autostart mappen så den går igång.

sedan öppnar du speedfan och tar configure.

options, bocka i start minimized.

sedan tar du speeds

välj en av speedsen och välj de procent du vill och bocka i auto variated om du vill att den ska höjja och sänka beroende på temp.

sedan trycker du OK och sedan bockar du i automatic speedfan och sen minimize.

Klart.

svårare än så är det inte.

Permalänk
Medlem

tack för svaren.

mm, datorn är hembyggd, satte på stock-kylaren själv. skall pröva speedfan igen snart

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2