Permalänk
Robot

Serverdatorer ala ratgarderob

Mor klagade på för mycket sladdar och jag ville ha ett mer avancerat nätverk så detta blev den ultimata lösningen.

Besök albumet: Serverdatorer ala ratgarderob av popogge

Permalänk

chyst wanabe Ser seriöst ut trots det skulle gått att krympa ner det där REJÄLT med mordern teknologi ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
chyst wanabe Ser seriöst ut trots det skulle gått att krympa ner det där REJÄLT med mordern teknologi ^^

Man tager vad man haver och burkarna funkar utmärkt till deras arbetsuppgifter

Permalänk
Medlem

Påminner ju lite om ett rack faktiskt.

8p för att jag älskar datorer i garderoben.

Permalänk
Medlem

Är inte datorn som ska agera router lite overkill?
Har för mig att man ska kunna använda vilken Pentium 2:a som helst till detta?

Alltid kul med små hemma-nätverks-grejs dock

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
chyst wanabe Ser seriöst ut trots det skulle gått att krympa ner det där REJÄLT med mordern teknologi ^^

schysst stavning wannabee hårding -_-

men om man nu ska kommentera galleriet istället så, har du gjort det bra på det du hade

Visa signatur

Intel Core i5-3570K (Corsair H60) | ASUS P8Z77-V | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB | ASUS 680 DCUII TOP | Corsair HX 850W 80+ | Samsung SSD Basic 830-Series 256GB, Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

hej spyware

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Jag har också min server i garderoben. Mycket smidigt.

Men en sak undrar jag: Varför lägga datorerna ner? Borde ju få plats mer flera om de stog upp bredvid varandra?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MickeBoy
Jag har också min server i garderoben. Mycket smidigt.

Men en sak undrar jag: Varför lägga datorerna ner? Borde ju få plats mer flera om de stog upp bredvid varandra?

undra jag med? men fint blev det värkar rätt kul:) sen monitorn lite högt upp kanske? lr har du hög stol;)?

Permalänk
Medlem

vad menar du med att du vill ha ett mer avancerat nätverk?

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Medlem

Ser att du har två burkar för att utföra en uppgift som egentligen 1 skulle kunna klara av utan problem, datorerna ser inte alltför gamla för att klara det.
Om du vill ha router + filserver + skrivare i ett finns det en linux dist för det också så klart, den heter clarkconnect och då skulle kunna minska ner med en server och tjäna 50watt kanske.

http://www.clarkconnect.com/info/

Ser att tvn står nära, används den till att se något ifrån servern?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piucas The Maste
schysst stavning wannabee hårding -_-

men om man nu ska kommentera galleriet istället så, har du gjort det bra på det du hade

Mm fast han kan inte hjälpa att han har dyslexi. Det är nog det värsta som finns när folk sitter och klagar på det.

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk

Onödigt med en så "bra" router, min dator som jag använde mest är bara lite bättre än den. jag hade lätt kört web/cs server på en sådan

Och vad är en ratgarderob?
Jag har fattat att 99% procent här på swec har dyslexi så säg inget..

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piucas The Maste
schysst stavning wannabee hårding -_-

men om man nu ska kommentera galleriet istället så, har du gjort det bra på det du hade

Så stavas det ju wannabe också då det står för "want to be". Alltså inte dubbla e, men skit samma. Bra gjort när det gäller servern men tycker det verkar lite väl overkill. Köp ett bra fulltower i stället och kör router och diskar i samma chassi. Personligen tycker jag det vore snyggare med ett stilrent datorchassi än en garderob i vardagsrummet

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piucas The Maste
schysst stavning wannabee hårding -_-

schyst, sjyst, chyst, har inget officiellt stavnings sätt, man kan stava det hur man vill, men "schyst" ser bäst ut.

Står garderobsdatorn i vardagsrummet bredvid tv:n?

Permalänk
Medlem

Öh, fixat hålet med yxa? Det kunde du kanske fixat lite snyggare innan du visat upp det?

Kör inget avancerat själv heller men 1 router per våning 3 våningar då( Mitt hus då jag köpt det ) + trådlöst
Ger mig 9 stationära burkar,en laptop, nätverks laser, trådlös Cannon färg skrivare och X-box + XB-360 .
Ja en del är servers och reservburkar.Men kul att starta när barnen sover och man glömt lappisen i sovrummen.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.