Gatewayen kopplar ner sig helt - Telia smart

Permalänk

Gatewayen kopplar ner sig helt - Telia smart

Har Telias Gateway som kallas Smart, men jag börjar undra om den är så jäkla smart. Iaf så är mitt problem att jag blir nerkopplad typ en halvtimma efter att tex Utorrent eller mitt newsbin program har varit igång och laddat i max hastighet, villket är ca 1,2mbps. Har jag bara TVn igång och normalsurfar så fungerar det bra men så fort jag börjar ladda något som tar längre än 20 minuter så kan man räkna med att gatewayen hänger sig.
Personligen tror jag att det är ett värmefel, tar man på gatewayen så känns den väldigt varm. Igårkväll var senaste nerkopplingen, hela modemet dog och man hörde hur det knäppte till där inne och alla lampor slocknade. Efter några sekunder så startar modemet om igen men då är det hopplöst att använda, man måste stänga av det minst 1 minut för att det ska kyla ner. Men då kan jag fortsätta ladda i max 30 minuter, sen kopplas det ner igen.

Någon fler som upplevt problem med Telias Gateway ?
Grejen är ju den att jag måste köra med Telias Modem eftersom jag har deras Digital TV.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Du kan hoppa över Telia Smart-biten, du kan köra deras digitalTV på deras vanliga ADSL-modem ifrån ZyXel också. Låter ju mer som att det är routerfunktionen i gatewayen som inte riktigt orkar.

Nåja, ta kontakt med deras support först och främst, kanske de kan fixa något, alt. byta ut din gateway?

Permalänk

Enligt supporten så hade jag en gammal firmware som var känd för att vara ostabil med många anslutningar igång samtidigt. Får se om det fungerar bättre nu då han uppdaterade gatewayen.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.