Värt att köpa skärm i USA?

Permalänk
Medlem

Värt att köpa skärm i USA?

Tjena tjena alla Sweclockare!

Det är såhär att jag ska till USA i april och jag funderar då på att köpa lite datorkomponenter..

Funderar då på att köpa t.ex en ny skärm.
Den skärm jag kollat på är HP W2207 och den hittade jag på Sears för $329,99 alltså cirka 2 100..

Är det värt att köpa skärmen i USA tycker ni?

Tipsa gärna om något annat man skulle kunna köpa Vad som helst.. Datorkomponenter eller el artiklar!

Mvh!

Visa signatur

|| E6600 @ 3.2GHz [Stockkylare] Asus P5B Deluxe Powercolor X1950XT OCZ 6400 2048Mb ATI Edition Zalman ZM600-HP Samsung SP 250GB Samsung DVD-Brännare S-ATA Coolermaster Mystique 631 ||

Permalänk
Medlem

Om du ska köpa skärm kolla efter hur många volt det är samt om det följer med någon adapter till skärmen.
Blir det inte lite svårt att ta med sig en skärm på planet? eller hur har du tänkt dig? 22 tum är rätt så stort

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

om man tar med nå sånt stort så komemr man väl endå få betala moms för den?

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem

Det kan vara svårt att köpa el saker i USA eftersom jenkarna kör 120v 60hz i sina el uttag. Men visst vissa saker går att köpa bara dom går på 220 eller 12 volt för då är det bara att köpa ny transformator. Och eftersom att USA inte är med i EU som måste du betala skatt på det du tar in.

Permalänk
Medlem

Mjo men antingen hade jag tänkt skicka skärmen separat eller tillsammans med de större väskorna på planet..

Och skickar man det separat och som en "gåva" så ska man vad jag har förstått slippa tullavgifter samt ev. skatt?

Men jag får väl se. Det är ju lite jobbigt med garanti saker också om något skulle hända med skärmen ^^

Men det finns inget annat ni kan tipsa om att köpa?

Tjänar man mycket på att köpa saker som grafikkort eller processor?
Dollarn är ju ganska låg också.. Och jag är sugen som attan på att bränna lite cash på bra elektronik affärer som jag trodde man kunde göra

Visa signatur

|| E6600 @ 3.2GHz [Stockkylare] Asus P5B Deluxe Powercolor X1950XT OCZ 6400 2048Mb ATI Edition Zalman ZM600-HP Samsung SP 250GB Samsung DVD-Brännare S-ATA Coolermaster Mystique 631 ||