Permalänk

Freezer 7 Pro, Fläktbyte och Push-Pull

Någon som har moddat sin Freezer 7 Pro genom att ta bort fläkten som finns och satt dit en ny eller bara satt en extra för push-pull? Hur fungerar det för er?

Jag är lite trött på ljudnivån och att fläkten inte flyttar särskilt mycket luft i förhållande till den.

//Judas

Permalänk
Hedersmedlem

jag har visserligen inte satt en extra pull ellet bytt fläkt, men öppnat upp fronten på mitt Sonata III-chassi för å få in mer luft till min freezer 7 Pro. Jag var inte helt nöjd med prestandan på min freezer så jag har tagit bort luckorna framför diskettfacket och satt ett galler där (vek själv ihop ett). Sedan har ja en 120mm fläkt en bit innanför som drar in extra luft bara till processorn.
Har fått ner tempsen nära 10 grader med den ändringen. Dessutom får nätagget mer frisk luft. Detta rekomenderar jag varmt.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Well, det är väl bara att sätta fast en fläkt med buntband och prova?

För mig fick det ganska underbara resultat. Två 120mm-fläktar på 3000rpm i push/pull-ordning, samt planslipad bottenplatta och processor gav temperaturer bara någon grad över rumstemperatur på en Pentium 4 Prescott (kärnkraftverk!) 2.66ghz.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk

Tackar, nu vågar jag försöka. Men 120mm? Sticker ut en hel del? Men kanske enda som funkar och kyler hela towernen.

//Judas