Förstör casual gaming-trenden spelvärlden?

Permalänk
Medlem

Förstör casual gaming-trenden spelvärlden?

De senaste åren har spelutvecklarna börjat inse hur mycket pengar som ligger i casual gamers. Personligen tycker jag att detta gör många spel för generella och enkla, jämfört med föregående generationers djupa och nytänkande spel. Utvecklarna verkar inte tänka så mycket på hardcore-gamers längre, som trots allt har varit deras main audience hur länge som helst.

Vad tycker ni?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Är casual gaming-trenden bra eller dålig? Ja/Nej

Har du verkligen tänkt igenom formuleringen på den frågan?
Ja, den är bra eller dålig. Eller:
Nej, den är varken bra eller dålig.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ändrade omröstningen och nollställde.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Röstade på Dålig, det var bättre när spel gjordes för och inte bara av nördar. Det prånglas ut alldeles för mycket "Ickespel" idag.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Jag tycker att när spelandet blev mainstream och gick förbi hollywood som industri (om man kan säga så) så förlorade vi våra käraste spelutvecklare och i samma effekt våra spel. För mig finns det en "äkta" oldschool spelutvecklare kvar och det är bioware. Men hur deras framtida spel ser ut nu när EA drar i deras trådar vet jag ju inte.

Spel borde vara till för "nördarna". Röstade nej.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Jag tycker spel ska kunna avnjutas av alla. Det finns väl ändå spel för både de inbitna och de lite mer vardagspelande? Jag röstade bra, casual gaming förstör inte spelvärlden.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Rätt så hemskt när man tänker på hardcore spelarna i wow nu när noobs enkelt kan få bra saker utan ansträngning även om hardcore spelarna är på en annan nivå av saker.

Spel som Eve-online är ju ett riktigt hardcore spel där de vanliga svensson ligan inte har en chans.

Vet inte riktigt känns rätt neutralt beroende på vad man kan tänka sig göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Rätt så hemskt när man tänker på hardcore spelarna i wow nu när noobs enkelt kan få bra saker utan ansträngning även om hardcore spelarna är på en annan nivå av saker.

Spel som Eve-online är ju ett riktigt hardcore spel där de vanliga svensson ligan inte har en chans.

Vet inte riktigt känns rätt neutralt beroende på vad man kan tänka sig göra.

Kan noobs få bra saker? Noobs kommer inte upp i 1850 rating så vad gnäller du över? Eller menar du i PVE kanske? Isåfall kan man inte göra annat än o skratta, där är ju alla noobs som spelar mot datorstyrda karaktärer..

Permalänk
Inaktiv

vad fanns det för nyskapande och speciella spel förr då? dom enda jag kan tänka på är från Bullfrog men dom sumpade ju EA upp

men visst jag håller med, det är alldeles för segt numera, repetera, vänta tre år, släpp en uppföljare..känns som att det var bättre förr men troligen var det inte det, och vi har alla blivit äldre..

Permalänk
Medlem

Hade aldrig hört uttrycket förrän yahtzee nämnde det i zeropunctuation.
Jag tvivlar starkt på att det skulle påverka spelbranschen.