Ny Hårddisk till Macbook pro 2.2 ghz

Permalänk
Medlem

Ny Hårddisk till Macbook pro 2.2 ghz

Hej!

Hade tänkt att köpa ny disk till min dator men vet inte vilken jag ska ha och vet inte vilken som passar. Jag väljer mellan dessa:

http://www.dustinhome.se/pd_5010123055.aspx

http://www.dustinhome.se/pd_5010112295.aspx

Frågor som jag har:

Kommer den dyrare disken minska batteritiden märkvärdigt?
Kommer det märkas skillnad prestandamässigt mellan dessa två?
Passar båda i min macbook pro?
Är båda märkena bra?
Kommer jag märka skillnad tror ni jämfört med min nuvarande disk (fujistu 5400 varv sata150MBps)

(strunta i lagringsutrymme, det löser jag själv vilken som passar)
(pengar är inget problem heller )

Tack

Permalänk

Är det jag som är dum nu eller är det ingen front på den?
Allt klär ju en skönhet och själklart funkar båda

Permalänk
Medlem

ok

Bra att de båda funkar. Men som sagt har jag de andra frågorna kvar som inte blev besvarade. Har någon annan några erfarenheter?

Permalänk
Medlem

Jag kör en 7200rpm Momentus i min macbook och jag har inte märkt någon märkbar skillnad i batteritid.

Permalänk

Dom fotar dom bara utan lock för att dom ska kunna visa nåt "coolt" på hemsidan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bisebusen
Är det jag som är dum nu eller är det ingen front på den?
Allt klär ju en skönhet och själklart funkar båda

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Funderar själv på att köpa ny hårddisk till min macbook. Det jag är lite orolig för är om den har stöd för SATA/300 då disken som är i är SATA/150, men det har kanske ingen betydelse för datorn?. Är en av dom äldre macbooksen jag har med core duo.

Permalänk
Medlem

Många (alla?) SATA-II (300) diskar brukar gå att bygla om till SATA-150. På samsung vet jag iaf att det är så, tveksamt just på F1:an, där har jag inte kollat även fast jag äger den. Men T133 och T166 har den möjligheten.

Men ett tips är att kolla på hemsidan, borde stå där ifall den klarar det eller inte.

Sen så har jag för mig att många moderkort/kontrollerkort inte bryr sig om det är en SATA-II eller I disk som man kopplar in. Men vissa är lite griniga, som det externa kontrollerkortet som jag har till andra datorn, vägrar känna av att det sitter en disk ikopplad om man inte byglar om den.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.