Köpa mobiltelefon från utlandet, skickas med expresslines

Permalänk
Medlem

Köpa mobiltelefon från utlandet, skickas med expresslines

Jag hittade följande annons angående Nokia N95 8GB: http://www.fyndtorget.se/annons.php?id=36164

Jag mailade annonsören, och fick veta att telefonen kommer från Finland (jo det stämmer ju..) samt att produkten har två års europeisk garanti.
Annonsören föreslår att betalning ska ske via expresslines som verkar fungera som internetgirot/payson.

Är det någon som har erfarenhet av liknande annonser, eller expresslines?
Anledning till att jag startar den här tråden är givetvis att jag är rädd för att bli lurad.

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem

Annons i sverige där det står att luren finns i kalmar , Anonnsen är på norska men telefonen skall finnas i finland. Betalningssidan är sedan från Polen.

Avstå från köp blir mitt råd.

Permalänk
Medlem

Ja, det är mycket som inte stämmer.. Bara några minuter efter att jag fått informationen från honom skickade han mig ett nytt mail där det stod att han satt och väntade på mina uppgifter så han kunde skicka iväg paketet...

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem

Den där polska sidan är fake.

Permalänk
Medlem

Det förvånar mig inte, men hur vet du det?

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem

Polsk domän med säte i UK, det säger sig självt, har även varit med om sådana liknande sidor fast för transport av fordon.

Oftast är det så att det är en person bakom sidan, han tar emot pengarna via sidan och sedan hejdå.

Kör på paypal, det vet man funkar och finns.