Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av don_Martin
När vi ändå är inne på det här med att lära sej kontrollera muskler. Någon annan här, som lärt sej kontrollera muskeln som kontrollerar tryckutgämningen i örat? Lite kul att kunna "klicka" med öronen. Lite synd bara att ingen annan kan höra det.

Jag kan det.
Jag tycker nog inte att det är så kul just att kunna klicka, men det är riktigt skönt att kunna tryckutjämna så enkelt medan andra sväljer och håller för näsan etc :P.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kan flytta mitt hår fram och tillbaka utan att röra på någon annan kroppsdel, det kanske inte är helt vanligt? Någon fler som kan det.

I övrigt kan jag också göra det mesta av det ni har sagt, dock inte böja armen åt fel håll (men väl tårna...) eller böja endast övre fingerlederna.

Visa signatur

Man kan inte få allt här i världen... men det vore ju dumt att inte försöka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av don_Martin
När vi ändå är inne på det här med att lära sej kontrollera muskler. Någon annan här, som lärt sej kontrollera muskeln som kontrollerar tryckutgämningen i örat? Lite kul att kunna "klicka" med öronen. Lite synd bara att ingen annan kan höra det.

Inte sant! Flickvännen min kunde klart och tydligt höra hur det knastrade i mitt öra, likaså mor.
Be någon sätta sitt öra mot ditt, och tryckutjämna, så kommer de (förhoppningsvis, såvida jag inte är ensam om det) höra hur det knastrar/klickar till.

Prova förresten att försiktigt trycka tummen uppåt, ganska långt bak i gommen där svalget tar vid, när du tryckutjämnar, så kommer gommen att trycka tillbaka.

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

De ni kallar tryckutjämning, är de när man håller för näsan och "blåser" med öronen? Eller vad man ska kalla de, känns så iallafall.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
De ni kallar tryckutjämning, är de när man håller för näsan och "blåser" med öronen? Eller vad man ska kalla de, känns så iallafall.

Det där hjälper verkligen för de som flyger ofta med flyg och öronen täpps igen då och då. Då kan använda denna teknik för att tryckutjämna.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Titus^
Det där hjälper verkligen för de som flyger ofta med flyg och öronen täpps igen då och då. Då kan använda denna teknik för att tryckutjämna.

Ja men är det de dom menar? För det kan väll alla eller? Och ja, använder det också när ja startar/landar.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har också kört tryckutjämning genom att svälja men ni gör alltså på något annat sätt? Hur?!?!?