Permalänk
Medlem

EEE eller n800?

Vilken väljer man egentligen? Just nu lutar det mest åt n800 då den är mer portabel + har touchscreen. Det som lockar med EEE är väl det riktiga tangentbordet och känslan av en riktig bärbar dator. Å andra sidan kan man ju för några hundralappar köpa ett blåtandstangentbord till n800..

Vad tycker ni? Fördelar/nackdelar med de båda?

Tack!

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

varför inte nokia n810? den nya alltså?
vad ska du ha dom till?

nokias enheter är ganska så begränsade då de kör med sin egna linux dist.
asusen kan du kansta in windows på och det gör ju att man kan använda den till mer.

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

n810 känns lite för dyr då jag inte är i behov av gps:en. Jag ska ha den som "andradator".. T ex kunna vara uppkopplad även att man slappar framför tvn osv. Händer väl även att man tar med sig den på resan för att kolla film m.m.

tack

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

hade själv en nokia n770. kunde inte kolla på divx på den utan att convertera om filmerna. en ipod touch då annars?

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Jo det kan ju ett alternativ.. Hur fungerar det att surfa på den upplösningen? Och fungerar MSN tro?

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Nokian är ganska seg att surfa på lite tyngre sidor med (har inte provat 2008 edition med mozilla baserade webläsaren), tnkgrl har lite jämförelsebilder på Nokia 770/N800/N810 mot iPhone och eee. Personligen hade jag för att slösurfa framför teven definitivt valt en eee, ett tangentbord är grymt bra att ha.

Touchen är smidig att surfa på (och jailbreakad så har man ju lite alternativ till programvara) men är inte kravet att kunna lägga den i en innerficka så får man ut mer av en eee eller dylikt.

Permalänk
Medlem

eee'n ser lagom stor ut! Kan man köpa den med svenskt tagentbord idag?

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av retret
eee'n ser lagom stor ut! Kan man köpa den med svenskt tagentbord idag?

Finns inte med svensk tangentbord. men går att välja svensk tangentbords layout.

Touchen funkar helt ok att surfa på, mycket tack vara den grymma zoom funktionen. fast jag skulle nog slagit till på en EEE.

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
Finns inte med svensk tangentbord. men går att välja svensk tangentbords layout.

Touchen funkar helt ok att surfa på, mycket tack vara den grymma zoom funktionen. fast jag skulle nog slagit till på en EEE.

MVH Johnny

Låter bra! Skulle vara najs att kunna känna lite på en i butik innan man slår till! Vet du var man kan köpa den i stockholm?

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem

finns inte i sverige än tyvärr. finns en stor tråd om den här på swec.
finns många iaf på ebay, satt nyss och kollade där, kan få en blå/rosa med 4gb för 2700 med frakt! hur billigt som hellst om man kommer undan tullen

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk

vrf inte nokia e90??=)

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
finns inte i sverige än tyvärr. finns en stor tråd om den här på swec.
finns många iaf på ebay, satt nyss och kollade där, kan få en blå/rosa med 4gb för 2700 med frakt! hur billigt som hellst om man kommer undan tullen

Tackar! Ok och om man skulle åka på tullning vad hamnar man då på för belopp? Finns kanske nått eu land som man kan köpa den ifrån?? Det väll tull
fritt inom EU? *öppnar en ny flik i firefox och går till ebay

Edit:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas vrf inte nokia e90??=)

E90 är helt underbar som mobil med lapfunktioner men det är ingen laptop, eee fyller mina krav på portibalitet och flexibilitet. Jag jobbar mycket ute på fältet och e90'an klarar 75% av mitt jobb med samtal, mail, websurfa skriva redigera docs. Men för större arbeten med doc's och excell filer då behöver jag större skärm helt enkelt 90x40 mm (4" diagonalt interna skärmen) räcker inte. Sedan så vill jag kunna arbeta med mus. Om det hadde gått att koppla en mus till E90'an så hadde jag nog klarat mig!!

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem

kolla in engelska ebay.
typ samma pris där, kollade nyss.
fan dom är bra fina alltså!

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

jag brukar vilja känna på varan innan man slår till..men va fan kanske slår till ändå!

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem

www.expansys.se säljer uk modellerna för 3000-3500:- Men de har väl inte heller nåon fysisk butik tyvär.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

finns väll drösvis med filmer på youtube. tror det kommer bli svår att få klämma på någon :/

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.