Permalänk
Medlem

Fasen får man väl ringa till ebgames på måndag o förboka då, fan en norhörning låter nästan coolare o få men mammuten duger.

Är lvl 40 max i spelet eller typ då man får börja utveckla snubben? Tänkte ta nån som Conan själv typ, närstrid me svärd osv.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Är lvl 40 max i spelet eller typ då man får börja utveckla snubben? Tänkte ta nån som Conan själv typ, närstrid me svärd osv.

Max lvl är 80 i spelet, och vid lvl 20 så får man sin klass dvs innan dess så har man bara arketypen av sin klass.
Kan ta ett exempel på arketypen Priest som leder till en klass som heter Priest of Mitra. (Vilket jag vill spela )

Så vill man känna på hur en klass är så får man spela till lvl 20 för att uppleva klassen. Innan dess så lär man sig hur spelet fungerar och så vidare.

En skön sak med Age of Conan att det går köra solo från lvl 1 till 80 om man vill, Funcom har gjort så att det finns en story att följa.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Jo craftingen låter intressant faktiskt, känns rätt skönt att man slipper crafta x-antal av en sak för att lvla upp crafting.
Men det känns lite jobbigt att man måste upp i lvl 40 innan man kan börja crafta, men det kanske är en bra sak. (lvl 40 kravet kan ju fortfarande ändras innan spelet släpps).

Gamestop köpte upp EbGames för ett bra tag sen. Och man får en mammut med preorder från dom.

Och man fick en noshörning från ett annat ställe, kommer dock ej ihåg vilket.

Fördelen med mammut och noshörningen är att de är så stora så de kan riva sönder byggnader i pvp.

Öhm, det suger ju ganska rejält att de som förhandsbokar får en fördel som faktiskt gör någon skillnad bara på grund av det... att de får t.ex. nån sorts pet, en titel eller nåt annat som inte gör så stor skillnad är ju en annan sak. Men en mount som gör direkt skillnad i PvP.. meh.

NukeHenk: Jag skulle nog rekommendera någon annan klass. Det lär bli en riktigt stor del Conan-kloner.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Jo craftingen låter intressant faktiskt, känns rätt skönt att man slipper crafta x-antal av en sak för att lvla upp crafting.
Men det känns lite jobbigt att man måste upp i lvl 40 innan man kan börja crafta, men det kanske är en bra sak. (lvl 40 kravet kan ju fortfarande ändras innan spelet släpps).

Gamestop köpte upp EbGames för ett bra tag sen. Och man får en mammut med preorder från dom.

Och man fick en noshörning från ett annat ställe, kommer dock ej ihåg vilket.

Fördelen med mammut och noshörningen är att de är så stora så de kan riva sönder byggnader i pvp.

De är inte bekräftat vad man får om man kör en pre-order ifrån EB/Gamestop i Sverige, i Usa får man mammuten vet jag, men alla avtal som EB/Gamestop Usa har med Funcom gäller inte här i lilla Sverige.

Efter som jag själv jobbar på EB försökte själv ta reda på det i veckan genom att ringa vårat huvudkontor, men enda svaret jag fick va att dom ej visste vad man skulle få än...

Kommer att återkomma när jag vet vad man får när man kör en pre-order.

Men de är aldrig fel att förhandsboka ett spel där man får en extra sak till spelet,
för dom kommer alltid i ett begränsat antal, så ju tidigare man bokar, ju större chans är det att få den extra saken...

Permalänk
Medlem

Men om man förhandsbokar ifrån gamestop så får man väl mammuten även om man bor i Sverige med tanke på att det är den amerikanska versionen man får skickad. Eller borde i alla fall vara det.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Om man går in på Age of Conan och väljer England så står det mammut som bonus på preorder från Gamestop/Ebgames.
Står så visserligen på alla språk där.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Det här spelet kommer ju äga!
Skönt att det kommer ett spel för oss över 18. En grej jag inte fattar är att Warhammer: Age of reckoning är så poppis. Verkar ju vara Wow med snäppet bättre grafik bara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bagheera
Det här spelet kommer ju äga!
Skönt att det kommer ett spel för oss över 18. En grej jag inte fattar är att Warhammer: Age of reckoning är så poppis. Verkar ju vara Wow med snäppet bättre grafik bara?

Inte alls WAR är mer PVP baserat eller rättare sagt RvR baserat, mer som Mythics förra DAoC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bagheera
Det här spelet kommer ju äga!
Skönt att det kommer ett spel för oss över 18. En grej jag inte fattar är att Warhammer: Age of reckoning är så poppis. Verkar ju vara Wow med snäppet bättre grafik bara?

18-årsgränsen kommer ju locka snorungarna.

Visa signatur

.

Permalänk

När jag förhandsbokade på ebgames/gamestop(tradition) så fick jag ingen info om några mounts eller andra preorder bonusar. Förhandsbokade i fysisk butik för övrigt.

Förhoppningvis tar guildsen sitt ansvar och inte tar in oseriösa personer under 18 år, så då lär personerna tröttna relativt fort.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt nu på Webhallen dom kör preorder erbjudandet. Mount + start tre dagar före retail :-). När det gäller åldersgränsen så tror jag nog det finns en och annan över arton som gärna får stanna i WOW också:-). Hoppas det kan bli någon RP-PVPserver där allt fungerar som det ska :-).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Jag har beställt nu på Webhallen dom kör preorder erbjudandet. Mount + start tre dagar före retail :-). När det gäller åldersgränsen så tror jag nog det finns en och annan över arton som gärna får stanna i WOW också:-). Hoppas det kan bli någon RP-PVPserver där allt fungerar som det ska :-).

Tänkte också boka där men känns som det är för tidigt...dessutom vet jag inte om man ska ta vanliga eller CE.

"Information om Collector's Edition:
* Exklusivt föremål, Ring of Acheronia - ger dig 2% mer XP och speciella stamina enchantments.
* Samlarförpackning, numrerad
* Karta över spelvärlden i läder
* Unik bonus-DVD, fylld med trailers, behind the scenes och artwork
* Age of Conan Art Book - fylld med hundratals illustrationer över Conan och Hyboria-världen
* The Drinking Cape - ett bonusföremål som ger dig tillgång till gratis drinkar i alla tavernor i Hyboria.
* Fem gratis gästpass - bjud in dina vänner till Hyboria under en begränsad tid! "

Går inte att boka CE än.

Permalänk
Medlem

RPPVP blir det kanske för mig med. Har hittils haft ganska bra erfarenhet av RP:ande folk i Lotro, tycker de är rätt sjysta. Själv rollspelar jag inte, har för dålig fantasi och håller därmed bara tyst, men trevligt när andra gör det... oftast. Ibland kan det bli lite för fånigt, som i Lotro t.ex., när man ser några spelare stå och slåss om en "tjej" i puben. Var rätt pinsamt, speciellt när båda skrev trasig engelska.

Annars är det väl vanlig PVP-server som gäller, får se vad polarn väljer. Lutar pyttelite mer åt vanlig faktist vid närmare eftertanke.

Edit:
CE lockar verkligen nu. Guest-passes är skitbra sätt att få vänner att lira också.

Edit 2:
http://www.tentonhammer.com/node/21273
Video av ett gäng snubbar som får testspela genom en instance med jättemysiga namnet Sanctum of the Burning Souls. Man får se Feats-rutan för Demonologist också, killen hovrar musen över flera Feats och tool-tipen visar vad de gör. Påminner mycket om Talent-systemet i World of Warcraft.

Visa signatur

.

Permalänk

Undrar hur det där med att börja spela tre dagar innan "retail" fungerar.. Får man tillgång till spelet den 17 maj istället då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizor
Undrar hur det där med att börja spela tre dagar innan "retail" fungerar.. Får man tillgång till spelet den 17 maj istället då?

Jo det var en intressant fråga, vi får väl se när det närmar sig releasedatumet för mer information om det.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd

Det finns snorungar i alla MMORPGs. Dessutom är över hälften av er som sitter och hoppas på att inga under 18 ska spela AoC själva dom omogna snorungar som communityn hatar. Jag kan iaf lova er att jag hade stört mig på ett stort antal av er, oavsett hur gamla ni är. Sluta hålla på och försöka framhäva er själva som guds gåva till multiplayerspelen, för där ute någonstans finns en lika mogen nörd som er själva som hatar er.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

En garanterad plats i betan hade varit trevligare än 3 dagars försprång. Blir jobbigt att vänta på polarna, som man tänkt lira med från början, som inte har CE.

Edit:
Vart har ni läst om det här förresten? Gäller det bara CE?

Edit 2:
Ah, Webhallen. Verkar gälla för alla, bara man förbokar spelet oavsett version - kanon! Speciell mount även för icke-CE också, trevligt.

Edit 3:
Age of Conan Dev Panel Transcript från Oslo med info om Stealth med mer: http://www.tentonhammer.com/node/21421

Citat:

There's actually another element of stealth, and we've added these elements, as Gaute mentioned; the light level, or the "cover level" is what we usually call it. In addition to that we also have weight or sound noise level, and that is controlled by your armor. Basically, if you wear heavier armor which is nosier armor; full plate, chainmail, stuff like that, you generate more noise while you're stealthing - which means that you are more easily detected. That's one of the main reasons non-rogue classes have a hard time stealthing.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Det finns snorungar i alla MMORPGs. Dessutom är över hälften av er som sitter och hoppas på att inga under 18 ska spela AoC själva dom omogna snorungar som communityn hatar. Jag kan iaf lova er att jag hade stört mig på ett stort antal av er, oavsett hur gamla ni är. Sluta hålla på och försöka framhäva er själva som guds gåva till multiplayerspelen, för där ute någonstans finns en lika mogen nörd som er själva som hatar er.

Visst finns det snorungar i alla MMORPGs. Alla gånger är det inte unga spelare heller, men ofta är det så. Men det märks inte i alla MMORPG. Jag personligen hoppas att det blir lite annat stuk på chatten än vad det är på WOW. Personligen spelar jag LOTRO för tillfället och jag ljuger inte men "noob" har jag inte sett i chatten en enda gång och det är jag väldigt glad för. Mogna nördar hatar nog inte någon :-), Jag tror mest att vi tycker det är lite tråkigt att bli illa bemött och att folk pajar spelens ekonomi med guldköp mm...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Det finns snorungar i alla MMORPGs. Dessutom är över hälften av er som sitter och hoppas på att inga under 18 ska spela AoC själva dom omogna snorungar som communityn hatar. Jag kan iaf lova er att jag hade stört mig på ett stort antal av er, oavsett hur gamla ni är. Sluta hålla på och försöka framhäva er själva som guds gåva till multiplayerspelen, för där ute någonstans finns en lika mogen nörd som er själva som hatar er.

Poängen är... att det finns människor som ogillar andra människor? Coolt. Och vad har man att utgå ifrån när personer som är tröga i spel skriver som krattor? Jag är inte blygsam när jag nu hävdar att jag inte tillhör kategorin snorunge (som ändå är ett rätt omfattande begrepp).

För att bara ta ett exempel. Du, med din aningens aggressiva ton, skulle jag inte ta för en snorunge, utan bara en dryg kille jag inte hade velat spela ihop med. Sedan att jag skulle uppfattas likadant av någon annan är dennes bekymmer. I vanliga fall är jag mycket trevlig mot andra trevliga.

Äh skojar lite. Förstår vart du vill komma, men det känns aningens självklart. Tror ingen försöker leka bror duktig. Ett vettigt community är vad man eftersträvar. 18-årsgräns gör trots allt skillnad, om än marginellt, så gör den fortfarande skillnad.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Film med omgivningar från Border Ranges:
http://www.gametrailers.com/player/30219.html

Lite bilder från art booken, classer och rustningar (tyvärr bara lowres bilder)
http://www.tentonhammer.com/node/21628

Måste säga att jag verkligen tycker det är sköna miljöer i AoC. WoW har faktiskt också snygga miljöer, men allt är i 70-tals tecknat D&D grafikstil. Ska bli skönt med lite mer realistisk grafik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Lite bilder från art booken, classer och rustningar (tyvärr bara lowres bilder)
http://www.tentonhammer.com/node/21628

Måste säga att jag verkligen tycker det är sköna miljöer i AoC. WoW har faktiskt också snygga miljöer, men allt är i 70-tals tecknat D&D grafikstil. Ska bli skönt med lite mer realistisk grafik.

Klart snygga bilder.

Hoppas verkligen att det blir ett bra spel.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Tror det kommer bli ett av de bättre spelen som släpps i år. AoC är i stort sett enda PC-spelet jag verkligen ser fram emot, även om de har 'dumbed down' (för det bättre) spelet rejält sedan sist jag checkade, vilket var i somras. Känns också som att FunCom tagit an lite för mycket, därav alla förseningar... bara det inte är buggigt vid release, vilket jag befarar. Opolerade spel är min bane.

Undrar om de hinner balansera klasserna. De ska ju ge Necromancer och Demonologist Lichens vissa egenskaper, sen är Druid of the Storm och Scion of Set merged också till en klass - Tempest of Set. De måste verkligen känna av stressen av crunch-time där borta i Norge.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Har några frågor ang AoC ifall nån kan svara.

Blir det några instanser i spelet?

Vad ska man göra i spelet? Vad går det ut på dvs.

Vad är max lvl?

Tack.

Permalänk
Medlem

Ja det kommer att finnas både mindre dungeons för små grupper, eller stora instanser för raids.

Som alla MMO går det ut på att spela, utforska och ha kul, samtidigt som man ökar i level och skaffar bättre utrustning m.m. För de som gillar rollspel finns det speciella servrar, och världen inbjuder till rollspel eftersom det finns mycket bakgrund och historia om Conans värld Hyboria. Man har ett personligt destiny-quest dessutom, som man gör själv (single-player), det handlar om sin bakgrund och utveckling. Sen går det förstås att slåss mot andra spelare i pvp, och även vara med i guilds och bygga upp runt det.

Max level är 80. Det går antagligen hyfsat fort att gå upp i level, men tar förstås ett bra tag att nå 80 ändå. Jag skulle tro att de valde lvl 80 pga att WoW kommer hamna där efter nästa expansion.

Du kan läsa mer om spelet (på engelska) här:
http://community.ageofconan.com/
(främst under The Game och Lore Section)

Här finns många filmer och intervjuer om spelet:
http://www.gametrailers.com/game/1905.html

Permalänk

Smokerdave har nog rökt för mycket. Fan va dumt påstående.
I övrigt så ska jag undersöka spelet den här veckan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizor
Smokerdave har nog rökt för mycket. Fan va dumt påstående.
I övrigt så ska jag spela tech. beta på söndag.

Open beta på söndag??

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Open beta på söndag??

Nej, du skådade just en som bröt NDA:n. =/

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Halt!

Jag skulle redigera de där inläggen om jag var er, krappar. Underskatte icke FunComs NDA-spioner.

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Open beta på söndag??

Tech. beta är inte open beta. Funcom har ju tech. betas då och då för att testa olika saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizor
Smokerdave har nog rökt för mycket. Fan va dumt påstående.
I övrigt så ska jag spela tech. beta på söndag.

Äsch, killen hade la en dålig dag eller något.
Iallafall! Om jag inte misstar mig helt så blir det inte någon open beta för er som tror det, en closed finns. Men de är otroligt petiga med vilka de släpper in tydligen. Pga att info inte skall läckas osv.