Bärbar dator, spel, photoshop, musikinspelning.

Permalänk

Bärbar dator, spel, photoshop, musikinspelning.

Hej!

Jag har blivit väldigt sugen på att köpa en bärbar dator,
Jag kommer att använda den till att spela spel, photoshop och att spela in musik.

Vill ha ett bra grafik kort men jag vet inte så mycket om grafikkorten i de bärbara.

Jag har kollat på Zepto Znote 6625WD den verkar vara shysst http://www.zepto.se/Shop/Notebook.aspx?notebookid=636

Men det finns två olika modeller med olika grafik kort i. En med nvidia Geforce Go 8600 och en med nvidia Geforce 8600M GT. Den sist nämnda är väl antagligen bäst eller?

Vad tycker ni? Ska jag ta en sån Zepto eller finns det nåt annat prisvärt alternativ. Får inte bli för dyrt. Runt 10 000 prisklassen.

Permalänk
Medlem

Re: Bärbar dator, spel, photoshop, musikinspelning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av emilsolis
Hej!

Jag har blivit väldigt sugen på att köpa en bärbar dator,
Jag kommer att använda den till att spela spel, photoshop och att spela in musik.

Vill ha ett bra grafik kort men jag vet inte så mycket om grafikkorten i de bärbara.

Jag har kollat på Zepto Znote 6625WD den verkar vara shysst http://www.zepto.se/Shop/Notebook.aspx?notebookid=636

Men det finns två olika modeller med olika grafik kort i. En med nvidia Geforce Go 8600 och en med nvidia Geforce 8600M GT. Den sist nämnda är väl antagligen bäst eller?

Vad tycker ni? Ska jag ta en sån Zepto eller finns det nåt annat prisvärt alternativ. Får inte bli för dyrt. Runt 10 000 prisklassen.

Det är en mycket bra dator som passar dina behov. Har själv en Zepto, en 3415w. Skillnaden är bara skärmen på dem två datorerna. Så jag tycker du bör satsa på en zepto.

Visa signatur

MacBook 2,4GH, 2GB RAM, 160GB +160GB (Ext. HDD)*iPod Classic 80GB

#mac @ irc.pienet.org

Permalänk
Medlem

Spana in Dell XPS 1530 också, där får du en riktigt kompetent laptop för 10k. Har också bättre grafikkort än zepto, vilket ger en 30%ig öknik i spel typ. (Eller har zeptos nya dd3 också?)