Går det att nollställa ASUS P5K Premium?

Permalänk
Medlem

Går det att nollställa ASUS P5K Premium?

Hej!

Mitt moderkort (Gigabyte P35C-DS3R) gick sönder för ett par dar sen och jag funderar på att köpa nytt P35. Vill inte ha X38, inte tillräkligt imponerande styrkrets för att jag ska köpa de. X48 behöver jag inte med tanke på att min E6600 klarar 3,8Ghz lika fint som E8x00, planerar inte CPUuppgradering ännu. Är just nu mycket intresserad av ASUS P5K Premium, men tvekar när jag kommer och tänka på en sak.

Det är nämnligen så att mitt gaaaaaamla ASUS mobo gick inte att nollställa, iaf har jag inte hittat var man gör det, då menar jag inte funktionen i bioset. På mitt Gigabyte finns det två pinnar under PCI-E porten för nollställning av bioset vilket jag tycker är mycket användbar med tanke på att jag OC min dator rätt ofta. Finns det en sån funktion på de nya ASUS korten? Hur är det med P5K Premium? De två pinnarna har varit ett hinder för mitt köp av ASUS vid flera mobobytte tillfällen, jag älskar ASUS den och funktionen behöver jag!

Tack

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem

Det finns reset-pinnar som man kan kortsluta med en jumper på P5K Deluxe i alla fall.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG