Guitar hero 3 ur synk för PS2

Permalänk
Medlem

Guitar hero 3 ur synk för PS2

Är det bara jag som tycker att Guitar Hero 3 är ur synk på vissa låtar?

T.ex. när jag kör "my curse" på expert. (Jag har spelat gitarr i över 15 år så det är inte min "skicklighet" som är problemet )

Spelar jag "som man ska spela" träffar jag inte en enda ton rätt, dvs man lyssnar på låten och spelar enligt "noterna". låten ligger på något sätt före det som är på tv:n..
Har en "vanlig" tv. och kalibrerar jag får jag 0 ms.

Detta är enormt frustrerande och kör jag t.ex. GH2 så är det inga problem alls!

Någon mer som upplevt detta?

Visa signatur

Dator med Skärm.

Permalänk

Jag upplever samma problem när jag kör på en kompis PS3a (HDMI till tvn) Men när jag kör på min 360 här hemma (scart till vanlig heldig tv) så sitter det perfekt.... Men jag tror dom skulle släppa en patch till PS3 som skulle fixa det. Kanske kommer en sådan till PS2 med vem vet....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

I Guitar hero 2 går det att gå in i options och sedan göra något calibreringstest som fixar unsync. Bör ju finnas i guitar hero 3.

edit: se vad som händer när man bara läser första meningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
I Guitar hero 2 går det att gå in i options och sedan göra något calibreringstest som fixar unsync. Bör ju finnas i guitar hero 3.

edit: se vad som händer när man bara läser första meningen

He He.. lätt hänt

Visa signatur

Dator med Skärm.

Permalänk
Avstängd

Gitarrskills tycker jag kan sabba mer än det hjälper. Man ser tonerna och "fattar" hur dom ska ligga för att passa med takten, men det visar sig att dom tänkt helt annorlunda. Gör om den på training och se om du verkligen fattat hur det ska låta.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Gitarrskills tycker jag kan sabba mer än det hjälper. Man ser tonerna och "fattar" hur dom ska ligga för att passa med takten, men det visar sig att dom tänkt helt annorlunda. Gör om den på training och se om du verkligen fattat hur det ska låta.

mmh. sant sant.. ska testa och köra på practice.. Det förtar verkligen en av de få bra låtar som finns på 3:an när det inte "stämmer".

Visa signatur

Dator med Skärm.

Permalänk

Testa att manuellt ställa om "lag" till 10-30 ms... antingen blir det betydligt bättre eller totalt ospelbart.
Fast är det redan (enligt dig) helt ospelbart så kan det ju vara värt att testa!

Jag har GH3 på Ps2 kopplat till LCD via Komponent och jag får alltid 0ms när jag kalibrerar lag:et... funderar på om man kalibrerar på fel sak?
Ska man "knäppa strängen" när det "klickar" eller när själva "piltavlan/noten" kommer ner?

Permalänk
Medlem

Tycker Guitar Hero 3 är nästan ospelbart på PS2. 360 däremot, där flyter det som smör. Men det går ju som sagt att kalibrera TVns ms.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liverpoolarn
Testa att manuellt ställa om "lag" till 10-30 ms... antingen blir det betydligt bättre eller totalt ospelbart.
Fast är det redan (enligt dig) helt ospelbart så kan det ju vara värt att testa!

Jag har GH3 på Ps2 kopplat till LCD via Komponent och jag får alltid 0ms när jag kalibrerar lag:et... funderar på om man kalibrerar på fel sak?
Ska man "knäppa strängen" när det "klickar" eller när själva "piltavlan/noten" kommer ner?

mmh. jag testade att sicka upp till 30 ms. tror jag det var.. och jag kände av en förbättring, får nog testa att ställa upp det lite mer.

och jag har ingen aning om när man ska klicka vid kalibreringen. Om det är när den passerar eller när det klickar. hm. jag får testa, se vad som blir bäst, avlägger rapport när det är gjort!

Visa signatur

Dator med Skärm.

Permalänk
Medlem

Instämmer! Har spelat gura i 12 år och spelar man efter musiken så blir det bara fel på GH3 till PS3. Till 360 funkar det möe bättre.

Permalänk
Medlem

Tack! nu vet jag att jag inte är ensam längre.. började nästan tvivla på min egen förmåga där ett tag =D.

Visa signatur

Dator med Skärm.

Permalänk
Medlem

Intressant detta. Satt själv och lirade gh3 idag till min ps2:a och verkligen märkte stor skillnad på gh3 till ps2 mot gh3 till x360 som jag testade förra helgen. På 360:n så satte man typ allt av någon anledning men hemma igen så gick det sämre. Drog upp fördröjningen och det blev lite bättre (placebo effekt?) men kanske värt att dra upp ännu mer nu när man läser denna tråd...