20 eller 22 tums skärm, ca 2000 kr?

Permalänk
Medlem

20 eller 22 tums skärm, ca 2000 kr?

Vilken 20 eller 22 tums skärm för runt 2000 kr är mest värd att köpa? Den ska kopplas med DVI till min MacBook tänkte jag.

Läst igenom trådarna om NEC MultiSync LCD20WGX2 Pro och den verkar ju vara prisvärd. Men finns det flera alternativ man ska kolla på? LG och Samsung har ju några i den prisklassen, och Asus också. Den ska användas till vanligt arbete som Pages, surfning, musik och programmering, så kraven på att det hägner med i spel och film är inte speciellt stora.

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

NEC MultiSync LCD20WGX2 kostade 4500 för 5 dagar sen och inte alla butiker har sänkt den till 2000 än, så vad jag hört så ska dänna skärm vara ett riktigt kap för 2000 kr.

Permalänk
Medlem

Necen har AS-IPS panel och de andra du nämner har antagligen TN.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Den där ser ju riktigt fin ut, LG L226WTG-WF, någon som kör den och kan säga något om den? Behöver ju inte ha den bästa skärmen i världen, det kan jag ta sen när jag börjar jobba. NECn verkar slut överallt.

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

NEC-skärmen, nämnd ovan måste vara den mest prisvärda skärmen just nu om man känner att man inte behöver mer än 20". AS-IPS panel med goda egenskaper, det är ett riktigt buspris. För 2000 spänn får man endast mediokra 22" med TN-panel. Om man absolut inte måste ha en 22" så är valet givet, NEC 20WGX2.

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...

Permalänk
Medlem

Kan man rekommendera nåt annat än NECen?

Permalänk
Avstängd

spara ihop 1000 kronor till och köpe nSamsung 226BW, mycket trevlig skärm (har en sån själv), att den är snygg som fan är inte heller en nackdel

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Nec finns i laget på inwarehouse nu, beställde nyss en.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
spara ihop 1000 kronor till och köpe nSamsung 226BW, mycket trevlig skärm (har en sån själv), att den är snygg som fan är inte heller en nackdel

När necen finns för 2000kr?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Gillar dock inte att Necen ser ut som en skärm från "stenåldern" speciellt knapparna, har ladrig sett något som ser så budget ut, till o med på bild. Men enligt alla här finns det inget alternativ, det finns ju flera 20 tummare ex LG L206, Samsung 205BW, Benq FP202, HP W2007 och ingen av dom är ens något att ha då? Jag vill ha en slimmadskärm som matchar MacBooken kvalitets och designmsässigt(även om det låter dumt) Och så ska den vara höj o sänkbar så jag kan få dom på samma höjd när jag kör dual screen.

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/