Permalänk
Medlem

Lirade en del Rock Band på DH, vann dessutom Telias tävling så jag får hela paketet när det kommer. Får se hur det blir när det kommer, min bror är mer intresserad av det än jag så han kanske får ta över det. Det är kul som fan om man har folk att spela med dock.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Varför spelar folk t.ex. Colin McRae Rally istället för att ta en rallylicens? Varför spelar folk fotboll/hockey istället för att dra till planen/rinken?

Spel med vapen ska vi inte säga något om. :s Det är ganska självklart...

Fast det är ju inte en korrekt jämförelse. Kör man bilspel inne i en bilhytt eller hur menar du då? rockband gitarr vs vanlig gitarr är väl mer korrekt än tangentbord mot hockeyklubba.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Hedersmedlem

Ratt+gaspedal till datorn/konsollen.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Ratt+gaspedal till datorn/konsollen.

Okej då. Men hockey? Fotboll? fps? mmorpg? allt annat utan bilspel.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Testpilot

Att spela gitarr i Guitar Hero är oerhört mycket lättare att lära sig än att spela riktig gitarr. Du kan "spela" riktiga låtar direkt efter du köpt spelet, med en riktig gitarr tar det lång tid innan det låter bra.

Lika dant med bilspel, det tar många år att bli så bra att du kan köra stora tävlingar, i spel är det bara att tuta och köra från början.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Att spela gitarr i Guitar Hero är oerhört mycket lättare att lära sig än att spela riktig gitarr. Du kan "spela" riktiga låtar direkt efter du köpt spelet, med en riktig gitarr tar det lång tid innan det låter bra.

Lika dant med bilspel, det tar många år att bli så bra att du kan köra stora tävlingar, i spel är det bara att tuta och köra från början.

Iof så tycker jag personligen att många låtar är bra mycket svårare i Gh än i verkligenheten. Se på Anarchy In The UK tex, på expert är den helt galet svår men spelar man den på riktigt gitarr är det typ tre power-chords.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaite
Lirade en del Rock Band på DH, vann dessutom Telias tävling så jag får hela paketet när det kommer. Får se hur det blir när det kommer, min bror är mer intresserad av det än jag så han kanske får ta över det. Det är kul som fan om man har folk att spela med dock.

Vilket instrument spelade du lr sjöng du?

Gick inte bra för vårt Sneaky Bastards i final omgången

Men när får ni erat Rock Band? När det kommer ut i Sverige? "Sometime during 2008"?

//Judas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dblood
En annan sak är denna uppstådda trend kring rock och hårdrock. Det är skrämmande

Uppstådda trend? Antar att du räknar Black Sabbath och dylikt som en ny trend? Kolla upp din musikhistoria vetja. Vad är det för skrämmande med det? Det är ju bara djävulens musik, jajamensan självklart! ;O *gör spökljud och anti-krist imitationer*

Till spelet dock, är det nån annan som också protesterar mot den meningslösa us-only releasen genom att helt enkelt inte köpa det?
GH3 är ett riktigt bra spel, och det finns ute..
Varför skulle man sitta och vänta på Rockband, när dom tydligen inte ens vill ha mina pengar? Deras val, deras förlust

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Protesterar? Nej tack, jag längtar av bara f*n till Rock Band, eftersom GH3 var en enorm besvikelse för min del.

Anledningen till att det bara är US som har det just nu är för att de kunde inte producera tillräckligt många trummor och gitarrer för för en worldwide release.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Judas the Rogue
Vilket instrument spelade du lr sjöng du?

Gick inte bra för vårt Sneaky Bastards i final omgången

Men när får ni erat Rock Band? När det kommer ut i Sverige? "Sometime during 2008"?

//Judas

Spelade bas. The hives - main offender körde vi. Det ska vad jag har hört komma i februari.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaite
Spelade bas. The hives - main offender körde vi. Det ska vad jag har hört komma i februari.

Jag vet mkt väl vilken låt ni körde.

Men när kollade du sist? för att först hade det varit en läcka som sa i början aav mars. Sen gick de ut officiellt med "Sometime during 2008". Men ni som ska få dem kanske har fått reda på mer?

Vilket fall som helst är jag numera stolt ägare av ROCK BAND!!!!!!!!!!!!!!

//Judas

Edit:
Imbabra! Spelat 9 timmar idag. Inget krångel alls. Allt flyter på asbra, inga hårdvaruproblem med strombaren lr ngt sånt! Så himla nice!

Permalänk

Vet någon om allt är kompatibelt med en PAL PS3 när det gäller import av Rockband från USA. Allt kopplas väl via USB och PS3 är ju regionsfritt. Ville bara dubbelkolla...

Permalänk
Medlem

jo alla spel ska vara regionsfria, endast dvd och bluray filmer är vissa regionskodade.

Permalänk
Medlem

Det verkar som om europarelasen är uppskjuten till hösten!
Kan verkligen inte vänta så länge.
Kan ngn som beställt det från usa tipsa var och hur jag kan köpa det?

Permalänk
Medlem

Var läste du till hösten? Sist jag läste (igår) så ryktades det om att det skulle släppas i April.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Hedersmedlem

Harmonix har väl inte sagt något annat än "någon gång under 2008" så alla datum vi hör är bara folk som spekulerar.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Var läste du till hösten? Sist jag läste (igår) så ryktades det om att det skulle släppas i April.

Det läste jag på ett forum så ingen supersäker källa direkt.
Frågan är om man pallar vänta till april?

Permalänk
Medlem

Jag längtar som bara den, enligt cdon ska dom sälja den i slutet av mars och discshop har para skrivit mars, men;

http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt.php?produkt=x36190&...

Jag vill väljer att tro på detta, sen om det stämmer, någon ov dom, vet jag ej, men jag hoppas

Visa signatur

MerLox

Permalänk
Medlem

Webhallen har ändrat releasedatumet på sin sajt nu från Q1 till... Q3! Gah, att importera spelet känns mer och mer som ett alternativ, rent löjligt att det ska ta sån tid innan det släpps här.

Permalänk
Medlem

GAME här i Västerås har iaf. en massa DVD-fodral ståendes ute i butiken som de står "Rock Band - Kommer snart" (eller nåt liknande) på.

Men jag vet ingenting...

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Hedersmedlem

Vi kan nog glömma Rock Band helt enkelt :/ Importerar du förlorar du garantin på instrumenten och EA/Harmonix verkar inte direkt sugna på att ge någon information om när det kan släppas.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Jag ska definitivt köpa spelet till familjen.. Blir nog riktigt kul familjegrej att spela ihop framför xbox 360.
Vi har redan GH3 så den guran kommer till användning med.. Men det är märkligt att det ska vara så svårt att hitta info om realesen.. Cdon säger juni.. isf blir det väl till hösten vi köper det.

Permalänk
Medlem

läste idag att gibson tydligen stämde harmonix, mtv o ea 21/3 så, vi kanske får vänta lite till. tyvärr.

annars har jag hört 6:e mars, mitten av juni och september som andra rel.date.

skickade ett mail till ea o frågade om dom kunde bekräfta något, men får nog inte svar förrän imorgon då det är röd dag idag.

"On 2008-03-21, EA, MTV, and Harmonix were sued by the Gibson Guitar Corporation for violation of the 1999 U.S. Patent 5,990,405 , which Gibson claims covers technology that simulates a concert performance via pre-recorded audio and a musical instrument; this follows similar action that Gibson has taken against the Guitar Hero series."

Källa: wikipedia.

Permalänk
Hedersmedlem

Massvis med folk har skrivit och frågat EA och Harmonix, de vet inte själva när det kan komma.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

fick följande svar i morse!

"Hej

Det närmar sig men än har vi inget datum så det är bara att vänta just nu

Med vänlig hälsning
Helena Flemström
Customer Support "

Permalänk
Medlem

Personligen har jag gett upp om det nu och tar det när det kommer helt enkelt. Tycker det är riktigt dåligt av dem att låta oss européer vänta såhär länge.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

ingen här på sweclockers som kanske kan få reda på lite inside info?

typ som är pols-polare med nån på ea eller nåt`?

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

tydligen bekräftat att rockbank kommer den 23 maj, till 360 till ps2,ps3 och wii "later this summer"

/Daniel

Permalänk
Medlem

ja, tydligen skall det som damme säger bli galet dyrt.

diskussionen på rockband´s oficiella forum är högljudd o tonen arg då ingen av kärringarna till utvecklare som hänger på forumen halva dagarna o ger info till jänkarna vill ens säga bu eller bä, fastän dom har mer info än någon annan på hela planeten