Permalänk

nu bestämde jag mig, jag slutar nu, slängde dosan i soptunna slänger sista stocken när jag kommer hem... snusat i 4år, ska se hur det här går

Permalänk

Det enda det handlar om är att *bestämma* sig och hålla fast vid det.

Känner mig på uselt humör denna morgon. Ska undvika att skriva på forum idag tror jag. Skrev en del riktigt långa och arga inlägg som jag (som tur är) raderade innan jag tryckte på "skicka".

Permalänk
Medlem

har inte riktigt varit mig själv i snart 2 dagar enligt polarna som snackat med mig.
Men känner mig så jävla trött och sliten som det går, snart helg som tur är.

Men nöjd att jag fortfarande inte tagit en snus

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Hållt upp i 2 dar jag med. hyffsat jobbigt. måste hela tiden hålla igång för att inte va sugen. och äter som en kamel rent ut sagt. alltid sugen på mat nu mera och äter som ingen annan typ

men still 2 days utan

Permalänk

sitter och tuggar tuggummi, överläppen är svettig, känns som hela kroppen skriker efter snus! men jag ska klara det här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daanjeell
sitter och tuggar tuggummi, överläppen är svettig, känns som hela kroppen skriker efter snus! men jag ska klara det här!

Rätt inställing!

Och när det suger på ordentligt säger jag till mig själv, jag HAR slutat!

Fri i 12 dagar nu

Visa signatur

"Old enough to know better, young enough to do it anyway"

Permalänk

Idag har varit en jobbig dag. Mest för att jag varit så galet irritabel. Förhoppningsvis ska jag träffa en uppdragsgivare senare ikväll som ska bjuda på lite vin så man får relaxa lite.

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daanjeell
nu bestämde jag mig, jag slutar nu, slängde dosan i soptunna slänger sista stocken när jag kommer hem... snusat i 4år, ska se hur det här går

Slänga snus!? är du inte klok?
Släng den på mig!

*sitter och njuter med en kopp te och två prillor general under läppen*

Nej, ska inte retas. Tycker att det grymt bra jobbat av er som lyckas.
Jag själv klarar det inte i denna stund. Men en dag, då ska jag sluta.
För mycket runt om som gör att jag behöver det lilla extra snuset ger just nu.

Ett förslag för er som håller på att sluta snusa: För varje dosa ni tänkt köpa, lägg de pangarna i en spargris. Genomskinlig. Kan nog vara som ett plus i kanten sen efter ett par månader. Så köper ni er någonting fint för pengarna ni sparat.

Förslag på spargris. Colaflaska eller Fanta om ni föredrar det
Gör hål precis så lagom stort att ni får in pengar i den några centimeter ner från korken.

Jag har en sådan jag lägger alla mina småpengar i, för att slippa släpa på dem.
Senaste flaskan var 1400kr
Det gick till tågbiljett och en utekväll med ett gäng jag lärt känna online. Oförglömlig kväll.

Permalänk
Medlem

Håller själv på att sluta snusa nu. Har gjort det i 7år.

Går rätt bra när jag är hemma men så fort jag är på jobbet går det åt helvete när alla snusar och rökar hela tiden. Dock har jag inte handlat nått sen i fredags. Utom i går när jag råka köpa ett packe john sliver. Men det är inte snus i alla fall.

Fast plånboken är nog gladast, köper runt 5 doser i veckan a 40kr, så snart kan man börja köpa lite roligare saker.

Permalänk
Medlem

Har fyra stockar som ligger i frysen. När dom är slut så kommer jag sluta, och det för gott. Min terapi kommer vara att lägga undan 45 kr om dagen som kommer underlätta mitt sparande till en platt tv.

Permalänk
Medlem

Har nu märkt det jobbiga med att sluta snusa, iaf med mig.
Ända sen jag sluta har min kropp varit extremet död, sovit i snitt 9 timmar varje natt nu, annars brukar jag sova 5-6 timmar.
Men är fortfarande tröttare än trött, helt sjukt, iofs snart helg då jävlar ska det sovas ut

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Tycker Onico är okej men.. XQS är ett MYCKET bättre. Är billigare också om jag inte minns fel, kan vara lite svår att hitta dock. Själv upptäckte jag att dom sålde det på Shell här

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Har nu märkt det jobbiga med att sluta snusa, iaf med mig.
Ända sen jag sluta har min kropp varit extremet död, sovit i snitt 9 timmar varje natt nu, annars brukar jag sova 5-6 timmar.
Men är fortfarande tröttare än trött, helt sjukt, iofs snart helg då jävlar ska det sovas ut

Så var det för mig med, men några veckor efter att jag hade lagt av var jag överlag mycket piggare och mer alert än förut. Den känslan var så skön att det var lätt att hålla sig ifrån snuset. Om jag hamnade i en situation där man kände sig sugen på en snus (typ om jag såg någon lägga in en prilla) så tänkte jag genast på hur mycket bättre jag kände mig och då kändes det så fel att ta en snus.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk

fy fabian! snart 36h utan snus, när släpper detta suget? skulle kunna byta lägeheten mot en enda snus nu känns det som! =/

Permalänk

Räkna 4 dagar innan de börjar bli fysiskt bättre iaf...

Permalänk

okej, gött med helg snart iaf! anser att det är mycket jobbigare att sluta på jobbet =p aja bara fortsätta stoppa upp en onico när det skiter sig rejält!

Permalänk
Medlem

Har varit fri från i måndags morgon, börjar röra mig åt rätt håll i och med att jag mår jävligt mycket bättre
Har en tom dosa vid datorn som påminner mig, imorgon efter jobbet drar jag och farsan på lite afterwork i Göteborg, och han bjuder mig givtvis pga att jag klarat mig så länge.
Han är rökare sen sina yngre dagar och tycker jag kämpar grymt bra

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Själv köpte jag 2stockar general här om dagen, det sved lite.
310kr stocken

Vafan, vart jag bor (norra norrland) så gick billigaste General stockarna på 315kr år 2007... Vill inte veta ens vad dem kostar nu.

Och lite ontopic.
Var utan snus i åtta månader för ett tag sen, slutade bara på studsen var som inge problem tills jag började jobba och var så otroligt morgon trött.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk

själv har man vart utan snus nu i över 1v och de funkar bra Fasen vad gött o slippa detta, nu känner man knappt suget längre så länge man inte tänker på de iaf =D

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk

Nu har det snart gått sex dagar sedan jag lade av. Det går förhållandevis bra faktiskt. Jag kan vara sjukt irritabel emmellanåt (bara kolla på min trådhistorik här ), men, I stay true to my mission! Det är galet jobbigt då och då, men det värsta är när någon glider förbi mig med en kopp kaffe i näven. Det slår hårt då.

Onico-dosan jag köpte första dagen har jag tappat bort. Jag har inte tagit ett snussubstitut nu på drygt ett dygn och det funkar bra.

Det går upp och ner.

Till alla som försöker lägga av med giftet, ge inte upp! Vi fixar det här tillsammans!

Permalänk

Har snusat i 10år, och jag bränner cirka 850:- i månaden på snus nu när det är så dyrt..... det håller inte längre.
Jag ska försöka sluta då jag har minst 1 veckas ledighet, så man kan stänga in sig och se på film.
Funkar inte att gå till jobbet och försöka sluta, man blir tokig!

Permalänk

nu e jag jävligt sugen på snus, fy fasen asså vet ej vad som hännde :S

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk

Det kommer och går. Det är bara bita ihop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Nu har det snart gått sex dagar sedan jag lade av. Det går förhållandevis bra faktiskt. Jag kan vara sjukt irritabel emmellanåt (bara kolla på min trådhistorik här ), men, I stay true to my mission! Det är galet jobbigt då och då, men det värsta är när någon glider förbi mig med en kopp kaffe i näven. Det slår hårt då.

Onico-dosan jag köpte första dagen har jag tappat bort. Jag har inte tagit ett snussubstitut nu på drygt ett dygn och det funkar bra.

Det går upp och ner.

Till alla som försöker lägga av med giftet, ge inte upp! Vi fixar det här tillsammans!

tips för dig som är på internet,

www.slutasnusa.com

där skapar man ett konto som man sedan skriver in det datum man slutar snusa.

så slipper man räkna själv och där är väldigt fin stämning i deras forum.

motivationen där ökade för mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
tips för dig som är på internet,

www.slutasnusa.com

där skapar man ett konto som man sedan skriver in det datum man slutar snusa.

så slipper man räkna själv och där är väldigt fin stämning i deras forum.

motivationen där ökade för mig

Japp, är redan där. Fast inte varit där på några dagar nu, hmmm...

I alla fall, 9 dagar nu, det går riktigt bra det här. Jag har ett för min del som funkar som pepp. Varje "veckodag" sedan jag lade av stoppar jag undan 280:- och "taggar" dem. Så nu när jag kollar på mitt konto står det -280:- Snus 1 v (vilket då självklart blir +280 på ett annat konto ).

Permalänk

Jag har precis slutat röka, i utbyte mot snus!.
Det måste väl endå vara "positivare" än cigg?.

Hursomhelst, har inte rökt sen måndagsmorse. Rätt skönt!.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Jag har precis slutat röka, i utbyte mot snus!.
Det måste väl endå vara "positivare" än cigg?.

Hursomhelst, har inte rökt sen måndagsmorse. Rätt skönt!.

Halva tummen upp

Jag blev tvungen att köpa en dosa onico i lördags när jag var ute på stan och festa, haha.

Idag så fyller man 21 och svågern gav mig en tavla med en snusdosa som brinner, som hans vän målat till mig, extremt snygg

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Tror jag ger upp snart asså, har vart utan snus i 2 veckor snart och har verkligen pinats igenom den tiden, känner bara suget hela tiden vill ha en prilla i nu fan asså. håller redan på att hallucinerar om allt möjligt!!!

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
Tror jag ger upp snart asså, har vart utan snus i 2 veckor snart och har verkligen pinats igenom den tiden, känner bara suget hela tiden vill ha en prilla i nu fan asså. håller redan på att hallucinerar om allt möjligt!!!

Håll bara ut, det blir bättre snart!

Permalänk
Medlem

snus är bättre än cigg men det kommer bli jubb att sluta snus sen, men helt klart bättre för din omgivning med