Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Regert
Jo, jag håller med. Men Borka, jag har ett Asus 590 SLI och nu kanske om jag får det utbytt ett MSI 790X. Jag tyckte layouten på MSI kortet var rätt bra, väldigt bra med utrymme. Förutom SATA portarna, men hittis har ingen jag sett lyckats bra med dem riktigt.
Men vilket moderkort skulle du hellre välja, så lång till en AM2 CPU?
Vad skall man köra på? 590 SLI är ju aningen bättre byggd, men båda har strulat för mig. Dock tror jag att det är Corsair nätagget som varit fel på från första början.
/Regert

590 SLi är väl inget att hurra för, i grunden är det ju samma kort som K9A med X580 fast med fläktkylning för SB (åtminstonne på den modellen jag ser på nu). 790FX har en fördel att vara sval, drar lite ström och stödjer en hel del roliga tekniker.

AM2 processorer finns det ju gott om. AM2+ finns också, Phenom 9500 och 9600 är två modeller. Dock finns det ingen mening med Phenom om man spelar då en X2 i allmänhet presterar bättre idag. Väntar man till våren så kommer fler Phenommodeller med bättre teknik och utan problemen som finns idag.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nån som har MSI K9A2 CF-F och vill berätta lite om det?

Är det stabilt? Hur klockar det? Några varning/krångel?

Edit: Vilka kort kan man använda Overdrive med?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
590 SLi är väl inget att hurra för, i grunden är det ju samma kort som K9A med X580 fast med fläktkylning för SB (åtminstonne på den modellen jag ser på nu). 790FX har en fördel att vara sval, drar lite ström och stödjer en hel del roliga tekniker.

AM2 processorer finns det ju gott om. AM2+ finns också, Phenom 9500 och 9600 är två modeller. Dock finns det ingen mening med Phenom om man spelar då en X2 i allmänhet presterar bättre idag. Väntar man till våren så kommer fler Phenommodeller med bättre teknik och utan problemen som finns idag.

Mjo. Tyvärr så måste jag nog välja mellan ett K9A2 CF-F kort eller nForce 590 SLI. Båda är från komplett och har visat sig mer eller mindre inte fungera alls. Tyvärr verkar ju kompletts kundservice så kinkiga numera. Så jag måste väl välja utbyte från någon av dem. Tyckte att K9A2 var bra, men skulle hellre lämna tillbaka båda moderkorten och köpa K9A2 Platinum istället.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Nån som har MSI K9A2 CF-F och vill berätta lite om det?

Är det stabilt? Hur klockar det? Några varning/krångel?

Edit: Vilka kort kan man använda Overdrive med?

Det verkar vara ett riktigt bra kort förutom på några punkter:
Trots generellt bra layout, fick på en noctua kylare utan problem, men se upp för ena skruvfästen vid CPU sockeln. Den övre närmast I/O. Det är alldeles för mycket komponenter runt där. Såna där små.
Sen är det ingen kylning på powerconverters, vilket är lite underligt.
Så här ser det ut: http://substructurenorth.net/galleries/SweC/DSC_2548.jpg
Hos mig saknades en liten komponen, och allmänt känns tyvärr moderkortet lite bugdet. Om skall jamföra nu så är känslan mycket mer gedigen över Gigabyte R690 kort.
Kylarflänsen på nordbryggan sitter lite löst för att vara övertygande, känns lite för klen.

SATA portarna är lite för tätt till varandra för min smak, men att de är på rad gör det svårare att använda vinklade kontakter (för att inge säga omöjligt) och om du skall ha två grafikkort så kommer det kanske vara i vägen med HDD kablar.
En sak som jag saknar är Firewire port. Det finns utrymme för den, men den som säljs här har inte det. Vilket är riktigt tråkigt om man behöver det till ljudkort eller dylikt.
Däremot är det ett bra kort för dualslotkylning om du inte skall använda PCI-e 1x platsen. Bra med avstånd mellan PCI-E 16x slotsen.
När det gäller Overdrive, och hur det klockar kan jag inte svara för mitt moderkort lade av nästa morgon och började brinna. Så jag skulle nog tro att antingen K9A2 Platinum är bättre i dagsläget om man vill betala extra eller att man väntar till revision 2.0 av K9A2 CF-F kommit, helst med den nyare sydbryggan.

/Regert

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk

Regert - synd att det inte höll, det verkade ju vara utmärkt för pengarna

men du verkar ju köra med passiv kylare +corsair-nätagg... törs jag gissa på att du inte har någon chassi fläkt ut på baksidan (eller något som flyttar mindre luft än corsair-agget)?
det är något jag anser att ett kort skall klara, även om tillverkarna gärna skriker "du torterar vårt fina kort med flit!"

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
Regert - synd att det inte höll, det verkade ju vara utmärkt för pengarna

men du verkar ju köra med passiv kylare +corsair-nätagg... törs jag gissa på att du inte har någon chassi fläkt ut på baksidan (eller något som flyttar mindre luft än corsair-agget)?
det är något jag anser att ett kort skall klara, även om tillverkarna gärna skriker "du torterar vårt fina kort med flit!"

Hehe. Tack Frosty!
Alltså, det är en lång historia egentligen. http://tobiasdator.blogspot.com där har du hela historien. Jag kör med Noctua UH12F + Noctua fläkt på kylaren, sen precis bakom, syns inte på bilderna.. skall lägga upp dem senare, har jag en Nexus fläkt som utblås. Fläkten på CPU-kylaren blåser från minnena mot baksidan av chassit genom CPU-kylaren. CPU'n låg på hm.. runt 32 grade i bios vid uppstart (kvällen innan det brann). Det blev runt 4cm mellan kylaren och bak chassi fläkt. Så jag tror, jag hoppas i alla fall att det räkte. Jag misstänker dock att jag fått ett corsair nätagg som är routat fel någonstans, typ någon satte fel kabel på fel ställe eller något. Får posta bilder på hur kablarna på 24 och 4 pins linorna sitter och be någon här jämföra. Komplett vill inte ta emot den för testning. Vid det här laget är jag ärligt talat rätt förbannad för jag köpte inte ett 520W Corsair för skojs skull direkt. Tänkte att det skulle klara att driva oavsett vilken GPU man skulle ha till eller 2.
Aja, förlåt, blev lite långt nu.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk

lite tveksam att något skulle överleva ens en hel uppstart ifall kablarna verkligen satt fel, men tja, det är värt att kolla ändå.

får du kortet utbytt? det verkar ju inte ha varit ditt fel enligt bekrivningen...

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Regert

Det brann i Power Converter området:
http://substructurenorth.net/galleries/SweC/DSC_2561.jpg
Kolla vid R25 mellersta grejen. Den vita urbrunna komponenten.
...
Någon som varit med om liknande?

/Regert.

Favorit i repris. Identiskt brand med sweclockers test av MSI socket 775-kort
http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=5940&page=6

Jag skulle kunna säga något om MSIs val av komponenter men jag avstår

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Favorit i repris. Identiskt brand med sweclockers test av MSI socket 775-kort
http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=5940&page=6

Jag skulle kunna säga något om MSIs val av komponenter men jag avstår

LOL, jupp, skillnaden är att denna gång var det en 5600+ som lyckades åstadkomma härdsmältan (utan överklockning antar jag)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
lite tveksam att något skulle överleva ens en hel uppstart ifall kablarna verkligen satt fel, men tja, det är värt att kolla ändå.

får du kortet utbytt? det verkar ju inte ha varit ditt fel enligt bekrivningen...

Ja, alltså, jag hade en kompis med mig, vi kollade igenom kablaget och uppsättningen innan vi startade. Jag vet inte om jag får kortet utbytt eller inte. Får veta på måndag eller tisdag antar jag. Komplett har fått kortet i vilket fall.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Favorit i repris. Identiskt brand med sweclockers test av MSI socket 775-kort
http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=5940&page=6

Jag skulle kunna säga något om MSIs val av komponenter men jag avstår

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
LOL, jupp, skillnaden är att denna gång var det en 5600+ som lyckades åstadkomma härdsmältan (utan överklockning antar jag)

Oj.. jaså.. det där har jag inte sett. Ser ju ut att vara exakt samma komponent och samma R25 Kub bredvid, vad det nu är för kub.
Och ja, det är en 5600+ som skall vara en bra cpu som var där. Den har inte varit överklockad alls. Poängen med datorn är att den skall gå i stock för det mesta med Cool'n'Quiet på.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Regert
Oj.. jaså.. det där har jag inte sett. Ser ju ut att vara exakt samma komponent och samma R25 Kub bredvid, vad det nu är för kub.

i båda fall är det spänningsomvandlingen till processorn
den är stort sett likadant konstruerad på alla moderkort - skillnaderna mellan moderkorten/tillverkare är främst hur dom dimensionerar den och vilka komponenter som används (och hur mycket kylning dom tror att dessa kommer få)
Msi verkar ha varit optimistiska på den punkten medan dom flesta andra tillverkare döljer sina komponenter under kylflänsar av varierande effekivitet och blingfaktor

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
i båda fall är det spänningsomvandlingen till processorn
den är stort sett likadant konstruerad på alla moderkort - skillnaderna mellan moderkorten/tillverkare är främst hur dom dimensionerar den och vilka komponenter som används (och hur mycket kylning dom tror att dessa kommer få)
Msi verkar ha varit optimistiska på den punkten medan dom flesta andra tillverkare döljer sina komponenter under kylflänsar av varierande effekivitet och blingfaktor

OK. Jag förstår. Tack för svaret Frosty och Hardware Guy. Tråkigt med samma konstruntion. Men jag tänkte occkså på att det såg lite optimistiskt ut, men tänkte att de måste ha provat det då. Får se vad komplett säger. Postar det här med.
Hur mycket påverkas strömmatningen av att PSU'n matar rätt hela tiden? Kan moderkortet ha överlevt ett vekare PSU?

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk

Tjena

Jo mitt funkar perfa. Har min 6000+ i 3.2 ghz. Har inte testat mer. Ska nog göra det snart.

x12 multipel och 267 fsb rullar på stabilt.

Mitt HD3870 sitter på 860 coreclock och 1250 memory clock nu. Blir rätt varmt dock. Orginal kylarn låter som ett jävla anus :x

Hur får man tag i overdrive? Tittat på amds sida :x

Visa signatur

Vill du ha ett seriöst game i cnc 3. PMa mig isåf :)

| MSI K9A2 CF-F | Sapphire HD3870 | AMD 6000+ @ 3.3GHz | 2GB PC6400| Xfi- Xtreme Gamer | Antec Earthwatts 500w | Antec 900 |

Permalänk
Medlem

Är de stor skillnad på prestandan mellan cf-f och platinum verkligen? är de inte bara att platinum kan ha crossfire med 4 och x16 med två vilket inte cf-f klarar eller är de något mer?

Visa signatur

Dator - Chassi: Fractal Design North Svart \ Cpu: AMD Ryzen 7 7800X3D 4.2GHz 104MB / Mb: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI Gpu: ASUS TUF GeForce RTX 4070Ti 12GB Gaming \ Ram: Corsair Vengeance 32GB (2x16GB) DDR5 6000 MHz CL30 / Psu: ASUS TUF Gaming 850W Gold
Skärm - Alienware AW3423DW
Hörlurar - Philips Fidelio X3

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Platinum är nog lite bättre... väntar själv på ett sånt ^^

Alltså det stöder ju crossfire med 4 kort, men förutom det ser det finare ut!

Nej men seriöst. Bättre layout verkar det som, ser ut som man kan få plats med en stor maffig kylare på processorn om man så vill det, ända nackdelen kan vara SATA portarna som ligger för nära varann... Dels kan du inte använda vinklade men kan ju använda vanliga och få plats me 6 st HDD, DOCK så kan det vara ett problem om du ska utnyttja alla PCI-E platser då man kanske behöver vinklade ^^

K9A2 CF-F Har 2st 2.0 x16 PCI-E men vid användning av 2 kort så omvandlas dom till 2.0 x8 PCI-E, som är samma som 1.0 x16 PCI-E... kan/kommer nog vara prestanda problem i framtiden.

Ser ut att ha fina Heatpipes hoppas dom är bra bara ^^

Platinum är extremt framtidssäkert så jätte bra om du inte är rik, släng ut pengar på det här kortet så har du ett som kommer hålla i 2år iaf.... CF-F kan vi dra samma slutsats om egentligen men det verkar va lite halv-dant dock...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Vad rekommenderar ni för minnen till MSI:s 790X och 790FX kort?

Permalänk

Höga som plånboken tilllåter. AMDs prollar går bättre med högre speed på minnen pga inbyggd minnes kontroll sak (eller vad det nu heter) DDR3 är iofs inte så värst prisvärt men 8500 på komplett ligger för 700kr för 2gig.

Visa signatur

Vill du ha ett seriöst game i cnc 3. PMa mig isåf :)

| MSI K9A2 CF-F | Sapphire HD3870 | AMD 6000+ @ 3.3GHz | 2GB PC6400| Xfi- Xtreme Gamer | Antec Earthwatts 500w | Antec 900 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StörmarN^
Tjena

Jo mitt funkar perfa. Har min 6000+ i 3.2 ghz. Har inte testat mer. Ska nog göra det snart.

x12 multipel och 267 fsb rullar på stabilt.

Mitt HD3870 sitter på 860 coreclock och 1250 memory clock nu. Blir rätt varmt dock. Orginal kylarn låter som ett jävla anus :x

Hur får man tag i overdrive? Tittat på amds sida :x

Trevligt att du haft mer tur med din.
Jag bytte till Gigabyte's DS4 med samma chipset. Mycket stabilt kort. Datorn är klar och tickar. Blev dock att byta CPU för säkerhets skull också.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

Alla pratar om crossfire till 790F och 790FX. Är det bara Ati kort som fungerar till korten eller?

Visa signatur

Dator?

Permalänk
Avstängd

Ser folk sprida skitsnack i denna tråden. Overdrive fungerar till samtliga AMD 700-chipset. Dvs 770, 790X och 790FX.

SKulle vara kul att se någon maxa bussen på sitt kort, eller jämföra maxklock på processorn och jämföra med tidigare moderkort.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Regert
Trevligt att du haft mer tur med din.
Jag bytte till Gigabyte's DS4 med samma chipset. Mycket stabilt kort. Datorn är klar och tickar. Blev dock att byta CPU för säkerhets skull också.

Heh.. tråkigt. Hoppas de nya rullar på stabilt

Overdrive funkar förövrigt prima för mig. Brukar testa där. sedan göra alla permanenta ändringar i bios. så man slipper resetta cmos om det fuckar sig allt för mkt =P

Visa signatur

Vill du ha ett seriöst game i cnc 3. PMa mig isåf :)

| MSI K9A2 CF-F | Sapphire HD3870 | AMD 6000+ @ 3.3GHz | 2GB PC6400| Xfi- Xtreme Gamer | Antec Earthwatts 500w | Antec 900 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Ser folk sprida skitsnack i denna tråden. Overdrive fungerar till samtliga AMD 700-chipset. Dvs 770, 790X och 790FX.

SKulle vara kul att se någon maxa bussen på sitt kort, eller jämföra maxklock på processorn och jämföra med tidigare moderkort.

Okay, jag trodde Overdrive var exklusivt till 790FX baserat på det som AMD utgivit vid lanseringen eller uppvisningen av Overdrive, men om det funkar till samtliga chip i familjen är det ju kanonbra.

Hittils är det kylningen som begränsar mig, jag har kommit upp till 3288mhz på 1.4V halvstabilt (dvs. stabilt under noll belasning, roligt) och stabilt under 1.425V men där blev kylaren lite klen (CNPS9500 1500RPM) och jag ville helst undvika maxa upp fläkten bara för det lilla då jag kör 3266mhz helt stabilt under 1.4V. Blir intressant och se Phenom X2 senare, förhoppningsvis är det i grunden en vanlig X2:a men som klarar högre frekvenser och med bättre effekt - jag känner att Phenom X4 är lite trist och Shanghai lär bli för dyr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StörmarN^
Höga som plånboken tilllåter. AMDs prollar går bättre med högre speed på minnen pga inbyggd minnes kontroll sak (eller vad det nu heter) DDR3 är iofs inte så värst prisvärt men 8500 på komplett ligger för 700kr för 2gig.

Oki, så det kvittar vilket märke det är på minnena, det är alltså hastigheten som är det enda jag behöver bry mig om?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Okay, jag trodde Overdrive var exklusivt till 790FX baserat på det som AMD utgivit vid lanseringen eller uppvisningen av Overdrive, men om det funkar till samtliga chip i familjen är det ju kanonbra.

Hittils är det kylningen som begränsar mig, jag har kommit upp till 3288mhz på 1.4V halvstabilt (dvs. stabilt under noll belasning, roligt) och stabilt under 1.425V men där blev kylaren lite klen (CNPS9500 1500RPM) och jag ville helst undvika maxa upp fläkten bara för det lilla då jag kör 3266mhz helt stabilt under 1.4V. Blir intressant och se Phenom X2 senare, förhoppningsvis är det i grunden en vanlig X2:a men som klarar högre frekvenser och med bättre effekt - jag känner att Phenom X4 är lite trist och Shanghai lär bli för dyr.

Vad har du för temps?

Ja jag tycker då får skyunda med Phenom X2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte_a
Oki, så det kvittar vilket märke det är på minnena, det är alltså hastigheten som är det enda jag behöver bry mig om?

Nja jag hade nog kört ett märke som är rätt känt bara för säkerhets skull. dvs
Corsair, Mushkin, Crucial, OCZ osv. skulle inte direkt tagit typ pr0++ RAM eller annat som låter mysko

Visa signatur

Vill du ha ett seriöst game i cnc 3. PMa mig isåf :)

| MSI K9A2 CF-F | Sapphire HD3870 | AMD 6000+ @ 3.3GHz | 2GB PC6400| Xfi- Xtreme Gamer | Antec Earthwatts 500w | Antec 900 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StörmarN^
Heh.. tråkigt. Hoppas de nya rullar på stabilt

Overdrive funkar förövrigt prima för mig. Brukar testa där. sedan göra alla permanenta ändringar i bios. så man slipper resetta cmos om det fuckar sig allt för mkt =P

Jodå, det verkar funka prima.
Builden blev såhär till slut:
Gigabyte GA-MA790X-DS4 790X Chip + SB 600 sydbrygga.
AMD X2 4000+ eftersom vi bytte ut cpu efter branden för säkerhets skull. 65W
Noctua 12-UHF med fläkt.
4 GB (4x 1024 MB) Patriot 6400 Extreme Performance E.P.P RAM.
Sapphire X1950 Pro 512 GDDR3 GPU.
2 x 160 GB Hitachi HDD's i RAID-0
1x 500 GB WD HDD Lagring.
Silverstone Temjin J05B med utbytta fläktar.
Allt detta kör vi Vista x64 på.
Funkar prima så länge. Dock måste man hitta speciell nyare driver till det inbyggda nätverkskortet på moderkortet. Drivern som följer med får datorn att hänga sig i x64 system.
AOD funkar bra på den datorn, men vi skall inte klocka än. Så vi väntar på Phenom nu.
Moderkortet kan förresten läsa av E.P.P Ram, vilket var trevligt för då fick vi användning av den funktionen.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

Hur är det med Hypertransport när man kör en Athlon 64 x2 på moderkortet?
Hypertransport 3 är för Phenom. Men så som jag fatta det när jag läst så kör kortet bara med Hypertransport 1 och inte 2 på en Athlon 64 x2 CPU.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Hur är det med Hypertransport när man kör en Athlon 64 x2 på moderkortet?
Hypertransport 3 är för Phenom. Men så som jag fatta det när jag läst så kör kortet bara med Hypertransport 1 och inte 2 på en Athlon 64 x2 CPU.

Precis. Det är HT 1.0 som gäller. Finns det ens HT 2.0?

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

Det får någon annan svara på men jag tror att alla Athlon 64 x2 normalt ska gå med Hypertransport 2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Hur är det med Hypertransport när man kör en Athlon 64 x2 på moderkortet?
Hypertransport 3 är för Phenom. Men så som jag fatta det när jag läst så kör kortet bara med Hypertransport 1 och inte 2 på en Athlon 64 x2 CPU.

AMD har inte använt sig av HT2 på några av sina moderkort eller processorer.
A64 går standard på HT1 och Phenom på HT3.
Men, har du en A64 på ett AMD 700-serie moderkort som har stöd för HT3 och ett Radeon-kort så kan du få en automatisk tuning där grafikdata dubbelpumpas genom bussen.
Med andra ord så även fast processorn bara är HT1 så kommer kapaciteten från HT3 hjälpa till och boosta grafikprestanda.
Funktionen kallas AutoXpress och gör även lite andra småsaker.

Permalänk
Medlem

jag har just beställt ett K9A2CF-F. lär komma senast onsdag-torsdag. Hoppas att det fungerar excellent