var detta ett bra dator köp?? tack till föregående tråd där jag hittade denna kampanj

Permalänk
Medlem

var detta ett bra dator köp?? tack till föregående tråd där jag hittade denna kampanj

hej köpte en sådan i natt

"SCALEO XI 2530 C2Q 2.40 3GB/1000 DVDRW DL VHP"

tack till föregående tråd där ja hittade detta jag hitta detta erbjudande!
kampanj pris så långt lagret gäller" 7995 kr " och ordinärie pris på: 18 495 kr rej'l pris s'nkning dar..... http://www.dustinhome.se/dp_303.aspx och http://www.dustinhome.se/pd_5010126639.aspx

Format Tower
Processortyp Intel Core 2 Quad Q6600
Processorplatser (Lediga) 1(0)
Processorhastighet 2.40 GHz
Chipset nVIDIA nForce 650i Ultra
Minnestyp DDR II SDRAM 667 MHz PC2-5300
Minne som ingår 3 GB (2 x 1 GB + 2 x 512 MB)
Maximalt minne 4 GB
Minnesplatser (Lediga) 4(0)
Hårddisktyp Serial ATA-300
Hårddiskstorlek 1 TB (2 x 500 GB)
CD / DVD DVD±RW (+R dubbla lager)
3,5" platser (Lediga) 2(1)
5,25" platser (Lediga) 3(0)
PCI-kortplatser (Lediga) 1(0) x PCI-E x16
1(1) x PCI-E x1
2(2) x PCI
Antal USB portar 4 st
Antal Firewire portar 1 st
Antal VGA portar 2 x DVI
Grafik MSI Nvidia GeForce 8800GTS 640 MB
Ljud Ja, Creative Sound X-Fi XtremeGamer Fatal1ty
Nätverk 10/100/1000 Mbps & 802.11g
Operativsystem Microsoft Windows Vista Home Premium Svensk
Mus / Tangentbord Ja / Ja
Storlek (BxHxD) 198 x 492 x 502 mm
Vikt 16 kg
Garanti 1 års garanti, inskick
Övrigt 11-in-1 Card Reader

kopte aven med 3 [rs garanti ....
vet inte om det e son jatte bra deal men man sparar ju lite pengar fron ordien'rie pris och grafikkortet e ju helt okej vad jag f;rstor, nice med 1 terrabyte....

om nogon intresserad ... skynda innan erbjudande tar slut.... som sagt vet inte om det var bra eller flopp....

Permalänk
Medlem

Även jag är intresserad av att veta vad ni experter tycker om den här datorn.

Är det ett bra köp eller är det bättre att plocka ihop något eget för 8k?

Permalänk
Moderator
Testpilot

Man undrar ju när de här trådarna någonsin ska ta slut.

Du har ju köpt datorn vad gör det dig gladare om folk ska ha en massa åsikter om ditt köp i efterhand.

Sälj grafikkortet direkt och köp ett nytt 8800GTS (512MB).

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Du har gjort ett bra köp, gratulerar!

Visa signatur

Har du den där billiga och bra skrivaren för 299kr?

Permalänk

har också köpt den där datorn, gryymt pris för den datan!! jag har en 500gb extern hd också så nu kommer jag ha 1,5TB
det grafikkortet som e i, det äldre 8800gts räcker nog ett tag beroende till vad du ska göra, men de flesta spelen är absolut inga problem!!!

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar vara ett bra erbjudande. Skulle tro moderkortet är i enklaste laget men priset är ju riktigt bra. Funderar själv på att köpa ett ihopplockat paket. Lådan är iofs inte särskillt snygg på denna. Men å andra sidan finns knappt snygga lådor imho

Visa signatur

Q6600 @ 2,4 ghz | Gigabyte X38-DQ6 | Gigabyte ATI RADEON™ HD 3870 | 8 gb Corsair PC6400 800mhz | Antec Sonata III 500 | Vista 64 | Samsung DVD 20X SH-S203P |Samsung HD500 Spinpoint | Samsung 245b |

Permalänk

dawid

Att den kostar 18495kr som ordinarie har jag mkt svårt att tro på. I så fall borde de skickat med en bra 22" WS skärm med. Däremot är 7995Kr ett riktigt bra pris med tanke på att du får en bra processor, mkt hårddiskutrymme och ett bra internt ljudkort. Grafikkortet som du får är något sämre än gf 8800GTS 512Mb men 8800GTS 640 kostar bara några hundra mindre så för 8 laxar(+ för extra garanti) är det ett kap:)

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
dawid

Att den kostar 18495kr som ordinarie har jag mkt svårt att tro på. I så fall borde de skickat med en bra 22" WS skärm med.

sök efter denna dator på t.ex. prisjakt så kommer du att se att det billigaste är 7 995:-, på dustin, näst billigaste är 16 750:-, så att den tidigare kostat 18 495:- på dustin är inte alls orimligt..
Grafikkortet är trots allt heelt ok, att skaffa något framtidssäkert i denna kategori är riktigt svårt.. datorn i övrigt är riktigt bra, och moderkortet är absolut helt ok om man inte har nåt behov av att köra sli.. det funkar iaf riktigt bra till OC!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Livhusaren
sök efter denna dator på t.ex. prisjakt så kommer du att se att det billigaste är 7 995:-, på dustin, näst billigaste är 16 750:-, så att den tidigare kostat 18 495:- på dustin är inte alls orimligt..
Grafikkortet är trots allt heelt ok, att skaffa något framtidssäkert i denna kategori är riktigt svårt.. datorn i övrigt är riktigt bra, och moderkortet är absolut helt ok om man inte har nåt behov av att köra sli.. det funkar iaf riktigt bra till OC!

Jag brukar kolla på prisjakt men inte denna gång. Om det stämmer så var ursprungspriset på tok för högt vilket förklarar att de måste slumpa bort datorerna så att lagerutrymmet rensas för nya maskiner:) Märkesdatorer brukar inte vara prisvärda men dustin hade i dagarna modeller som lätt klådde elgigantens och mediamarkts julreaerbjudanden:)

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

heh okej tack! , nu e det nog försent att ångra sig? men det funkar altså bra att oc? och om man kanske vill byta ut delar i framtiden?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dawid
heh okej tack! , nu e det nog försent att ångra sig? men det funkar altså bra att oc? och om man kanske vill byta ut delar i framtiden?

märkesdatorer brukar inte vara lämpliga för överklockning pga begränsningar i BIOS på moderkorten men man kan alltid googla runt och kringå det. Jag är rädd att din garanti ryker om du byter ut grejer. Hade du nöjt dig med 1 års garanti så skulle du fått fritt fram att dissekrera, pimpa och göra vad du vill den 366:e dagen efter inköp men du köpte 2 år extra garanti och då innebär det tyvärr oftast att du måste kontakta supporten innan du planerar uppgradering. Jag har ingen erfarenhet av just Fujitsu-Siemens men normalt sett är det hårda med egna "ingripanden" och garantiärenden. Hur som helst har du gjort ett kap för året 2008. Avakta något år innan du börjar med "att byta ut delar i framtiden".

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

jo de va ju lite synd iof.....
min brosa har en fujutsi simens scaleo x men ungefär nästan 2 år gammal... den e riktigt snygg tycker jag .... och den funkar utmärkt.. inge prob alls.... inte va ja vet.... + att den e bra för den har massa "kort läsare eller va man ska säga" som läser många sorters minnes kort , de e nice .
det var dels därför jag slog till så där hastigt..

Permalänk
Medlem

Hej !

Även jag lyckades hitta denna dator på DustinHome, och beställde två exemplar (en till mig själv samt en till mina föräldrar). Prismässigt så är 8000:- ett fynd, då de ingående delarna kostar mer än så. Jag byggde nyss en hyfsat likvärdig dator till sonen som kostade 7500:- exklusive chassi och grafikkort.

Den stora skillnaden mot att bygga själv (förutom själva nöjet) är att man får dras med ett ganska trist chassi, och att moderkortet lär vara lite begränsat mot det man skulle valt själv om man köpte det separat.

Är det någon som har koll på kylningen på denna 8000:- dator? Jag har en gammal hemPC av detta märke från 2004, och många kollegor fick tidigt problem med värmeutvecklingen...främst hårddiskarna som blev stekheta. Jag tryckte ganska tidigt in en extra chassifläkt...eller extra och extra, den enda fläkt som fanns var den från nätaggregatet(!)...och har klarat mig bra. Förhoppningsvis så har även Fujitsu Siemens lärt sig läxan och sett till att kyla datorerna lite bättre :-).

Som sagt, köpet känns helt klart bra för detta pris. Ordinarie priset var dock hutlöst högt satt, och det lär väl inte ha sålts allt för många till det priset misstänker jag.

mvh Manor

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 | MB: ASUS Sabertooth P67 REV B3 | CPU: Intel Core i7 2600K @ 3,4 GHz | Internminnen: Corsair 8GB DDR3 XMS3 1600MHz | CPU-kylare: Noctua NH-C14 | GPU: Gigabyte Geforce 9600GT 1GB Silent | SSD: Samsung 840 EVO 120GB | HDD: Western Digital 1TB SATA-6 | Skärm: HP 2710m | PSU: Corsair HX-650W modulär

Permalänk
Hedersmedlem

Roligt att dom skriver Kampanj! när det är utförsäljning det handlar om.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Blev att beställa en sådan burk här med.
Var så desperat på en ny burk och orkade inte vänta på de nya Pentryn. så det här paketet var ett riktigt kap, motsvarande delar från db hamnade på runt 11k.

Sen blir det nog att köpa en riktig demon till sommaren eller nästa vinter.

Permalänk
Hedersmedlem

Kylningen är inte den bäst i Fujitsu datorn men man kan inte klaga på det man får för pengarna.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Beställde en idag. Redan skickad så jag har väl den på måndag. Antar att jag kommer gilla den skarp med tanke på priset.

Visa signatur

Toni

Permalänk
Medlem

verkar vara ett riktigt kap för 8k...jag tycker att du gjort ett bra köp som du antagligen kommer att vara nöjd met ett tag i alla fall. fan blev lite sugen på en själv nu när man vill ha en inteldator till.....hmmm

Permalänk
Medlem

nice .. tror ja får min imorn... hoppas jag... står att statusen är transport....
någon som kan ge lite tips sen?
och är grafik kortet dåligt? som sägs där uppe? sämre än 8800gt?

edit: såg detta http://www.sweclockers.com/nyhet/6926-nvidia_lanserar_geforce...
alltså lite sämre...... går det att oc graffe korte da?

Permalänk

Beställde nyss paketet, känns jävligt bra

Permalänk

Jag sitter själv med ett sånt graffe och jag tycker det är bra, alla spel utom Crysis har jag kunnat haft max med 1680*1050 så det duger ju. graffe kan du klocka men garantin ryker.

Permalänk
Medlem

beställde en ja oxo nu, kan inte missa ett erbj som detta

Permalänk
Medlem

men hur ska de se om man överklockar graffe kort?

edit: Hm nu har det gått typ 2 dar... hur ser det ut på "kollid" på dustin /posten... då om paketet kommit?
i går kom ny händelse upp,2008-01-04 17:30 Stockholm Södra Försändelsen har sorterats.. ok? menas med det?
och de kanske inte har öppet på söndagar "posten å de" orka vänta till måndag elelr va de nu blir

Permalänk

Jag är 1 knapptryck ifrån att köpa denna dator från dustinhome... men jag sitter med ett 8800GT hemma, så min fråga är:

Går det att byta grafikkortet i denna dator?

Om det går, försvinner garantin osv då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loltrollet
Jag är 1 knapptryck ifrån att köpa denna dator från dustinhome... men jag sitter med ett 8800GT hemma, så min fråga är:

Går det att byta grafikkortet i denna dator?

Om det går, försvinner garantin osv då?

Självklart kan du byta ut grafikkortet. Och jag tror inte garantin försvinner för att du byter ut det.

Permalänk

Vilken mus/tangentbord följer med?
Går den att överklocka?

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Medlem

ingen aning jag är i behov av en ny mus... då den är " ihoptejpad" och scrollen är borta.....
synd att jag inte fick den idag blev lite besviken då på söndagar som jag inte tror de har öppet ... å då kommer den på måndag istället :S men men ... den som väntar på nått gott osv osv osv

Permalänk
Medlem

Dell har ett liknande erbjudande, kolla på hemsidan efter XPS420 för 8990 kr den har q6600 och 8800gt , kostar 7641,50 kr inklusive moms och frakt med rabattkod.

Visa signatur

[E6600][ASUS P5B][2GB PC6400][8800GTX][3Dmark06: 10273]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av steef5
Dell har ett liknande erbjudande, kolla på hemsidan efter XPS420 för 8990 kr den har q6600 och 8800gt , kostar 7641,50 kr inklusive moms och frakt med rabattkod.

Hur fick du den rabatten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zimma
Hur fick du den rabatten?

http://www.rabattkod.se/

Visa signatur

[E6600][ASUS P5B][2GB PC6400][8800GTX][3Dmark06: 10273]