Permalänk
Medlem

Geforce 8800GT

Hej jag funderar på att skaffa ett nytt grafikkort, tv-out`en är död på mitt nuvaranda plus att det suger hårt i spel,,
Har ett GForce 6600 256 mb

Så jag undrar bara ifall det är värt att köpa ett Gf 8800GT nu eller om man ska vänta tills, februari/april när 9e serien kommer ut, för priset borde väl sjunka lite när det kommer ut en ny kort serie

Permalänk
Avstängd

Har du inte brådis så vänta. Verkar som om många 8800GT kostar 2500 eller mer nu (om de finns i lager) vilket är för mycket.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Beror på vad du har för dator i övrigt?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Min dator är inte specielt bra, Jag, har en Intel Pentium 4 ht, 3,4 ghz, 1024 mb ddr2 minne, 1st 180 gb hdd, 1 st 160 gb hdd,

Men annars kan jag ju börja med att köpa nytt mobo, och cpu nu och sen lägga pengar på ett nytt graffe,,

Permalänk
Medlem

Det är iaf inte lönt att vänta till feb och den nya serien om du inte tänker uppgradera resten av datorn förrän senare. Om du tvunget ska ha något nu så kör på X1950Pro, HD3850 eller något billigt kort.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Okej men då gör jag så att jag uppgraderar, Cpu, mobo, minnen nu ist, detär ju dom viktigaste sakerna, är inte dom bra så hjälper det ju inte med ett bra graffe :/,

Blir antagligen,
intel C2D E6750 2,6 ghz
2Gb minne
och ett sli mobo