Permalänk
Medlem

Stigmata, MATA STIG!

Hejsan alla guppar och gummor på Swec.

jag och min polare har gjort en liten skämtfilm som jag hoppas ni kan avnjuta.
Det tog oss ungefär 2 timmar att filma och ungefär 7 timmars klipptid (Pga problem med final cut osv) och massa skrattande (VARNING MONGOHUMOR)

Säg gärna vad ni tycker! (Det är jag som är assistenten)

http://www.youtube.com/watch?v=R5HU8N2J8PA

Permalänk
Medlem

Hömm jadu hmmm.
säg aaaaa?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Ja den var ju rolig.
Ironi.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk

hehe skojjig

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Kan ju säga att det inte är alla som har sån här humor:)

Permalänk

Ja humorn lämnar ju mer att önska om jag får säga så. Men annars tyckte jag att det var bra gjort

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

det finns ju inget här eller vad han säger så himla bra

2 småtabbar som jag såg nu hastigast. i sängen så har han bajs i röven men när han lyfts i köket så har han ren skorta. sen den där delfinen finns inte med på bild efter han slagit när man ser det från en annan vinkel

annars var det faktist ganska bra gjort med lite udda humor

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Vete fasiken med humorn, men klippning och vinklar kändes naturliga och jämna, inget som irriterade.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Haha, alltid lika kul med lite cphumor @morgonkvisten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
Vete fasiken med humorn, men klippning och vinklar kändes naturliga och jämna, inget som irriterade.

Bra att du påpekar det! Vi gjorde den här filmen mest i träningssyfte för klippning! mongohumorn kom med på köpet;)

Permalänk
Musikälskare

Humor å Humor... ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Om ni vill ha jättehård kritik så tyckte jag åtminstonde att den hastiga klippningen, tillsammans med den skakiga kameran, påminde mig lite om Dogma filmer. Det var inte bedrövligt, men köp ett stativ så flyter nog bilderna bättre ska ni se. Om man vill göra en film för övning ska man nog se till att åtminstonde ha en etableringsbild ganska tidigt i filmen, för annars vet man ju inte var i rummet som Stig ligger eller var assistenten kommer in. Tänk också på att inte bryta 180-graders axeln när ni filmar. Det var några gånger som det skedde, men inte så att man störde sig på det. Flöt ganska bra på ändå.

Men för att vara filmad på två timmar var den riktigt bra. Hade ni bildmanus eller körde ni bara på måfå? Fanns det ett manus eller var det också bara filmat på måfå?

Nu när jag lagt fram lite kritik så måste jag ju visa en film jag själv gjort, som jag personligen tycker är sådär bra, men men...

http://www.youtube.com/watch?v=upvjumVnDHI

Permalänk
Medlem

Hmm, såg ut som en rätt realistisk skildring av en gravt förståndshandikappad på ett hem (förutom då den galna jultomten).

Humor skulle jag nog inte klassa det som. Det är väl mer som en slags bisarr/grotesk videokonst.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Haha, precis min humor!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Hmm, såg ut som en rätt realistisk skildring av en gravt förståndshandikappad på ett hem (förutom då den galna jultomten).

Humor skulle jag nog inte klassa det som. Det är väl mer som en slags bisarr/grotesk videokonst.

Får nog hålla med... förutom tomten så är det tyvärr inte helt ovanligt att handikappade blir behandlade så... nej, jag tyckte nog inte det var ett dugg roligt, men så har jag jobbat med det också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Om ni vill ha jättehård kritik så tyckte jag åtminstonde att den hastiga klippningen, tillsammans med den skakiga kameran, påminde mig lite om Dogma filmer. Det var inte bedrövligt, men köp ett stativ så flyter nog bilderna bättre ska ni se. Om man vill göra en film för övning ska man nog se till att åtminstonde ha en etableringsbild ganska tidigt i filmen, för annars vet man ju inte var i rummet som Stig ligger eller var assistenten kommer in. Tänk också på att inte bryta 180-graders axeln när ni filmar. Det var några gånger som det skedde, men inte så att man störde sig på det. Flöt ganska bra på ändå.

Men för att vara filmad på två timmar var den riktigt bra. Hade ni bildmanus eller körde ni bara på måfå? Fanns det ett manus eller var det också bara filmat på måfå?

Nu när jag lagt fram lite kritik så måste jag ju visa en film jag själv gjort, som jag personligen tycker är sådär bra, men men...

http://www.youtube.com/watch?v=upvjumVnDHI

Tjo!

Inget bildmanus, ett ganska grovt manus att gå efter.
20 minuters material vilket vi klippte ner till 3=)

Vi som gjorde filmen har ganska mycket erfarenhet av att vara med i filmteam (Var själv med som B-foto för Labyrint) och kameramannen(tjejen) jobbade som scripta på Labyrint.

Filmen blev mer av ett slags experiment och för att jag ska kunna bli lite bättre på att klippa i final cut (Har bara använt AVID innan).

Kameran vilken är en PD150 har en trasig bottenplatta, gängarna är utnötta för att nån galen jävel som använt den innan forcerat ett stativ som inte passar, därför fick vi köra dogma stilen:)

Men annars så var det jävligt roligt att göra en sånhär film på sån kort tid. Var lite som en utmaning faktiskt!
Kul som fan i alla fall!

Kommer bli några såna här småfilmer, inte för filmens skull, men för lärdomens:)

Permalänk
Medlem

PD-150 får man riktigt bra bild med. Och grattis åt dig som gått över från AVID till Final Cut! Avid är ett rent jävla ologiskt helvete jämfört med många andra program. Att det är branschstandard är beklagligt.

Jag märker nu att du antagligen har mer erfarenhet än mig så jag ska nog hålla tyst. Men det var ju kritik du ville ha, så. Posta gärna framtida filmer också, jag tycker sånt är kul. Om ni bara behöver manus för att testa olika filmsätt, så ta ett papper och låt en person skriva en rad. Sedan viker man det så att nästa person som skriver bara ser den senaste raden. Då blir det utflippade manus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
Tjo!

Inget bildmanus, ett ganska grovt manus att gå efter.
20 minuters material vilket vi klippte ner till 3=)

Vi som gjorde filmen har ganska mycket erfarenhet av att vara med i filmteam (Var själv med som B-foto för Labyrint) och kameramannen(tjejen) jobbade som scripta på Labyrint.

Filmen blev mer av ett slags experiment och för att jag ska kunna bli lite bättre på att klippa i final cut (Har bara använt AVID innan).

Kameran vilken är en PD150 har en trasig bottenplatta, gängarna är utnötta för att nån galen jävel som använt den innan forcerat ett stativ som inte passar, därför fick vi köra dogma stilen:)

Men annars så var det jävligt roligt att göra en sånhär film på sån kort tid. Var lite som en utmaning faktiskt!
Kul som fan i alla fall!

Kommer bli några såna här småfilmer, inte för filmens skull, men för lärdomens:)

Med tanke på erfarenheten känner jag att jag måste fråga, pluggar du/har du pluggat på något filmskola?

Sen måste jag väl nästan påpeka att du som b-foto bör känna till 180-gradersregeln.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone

Sen måste jag väl nästan påpeka att du som b-foto bör känna till 180-gradersregeln.

Jo men det var ju inte han som var fotograf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
PD-150 får man riktigt bra bild med. Och grattis åt dig som gått över från AVID till Final Cut! Avid är ett rent jävla ologiskt helvete jämfört med många andra program. Att det är branschstandard är beklagligt.

Jag märker nu att du antagligen har mer erfarenhet än mig så jag ska nog hålla tyst. Men det var ju kritik du ville ha, så. Posta gärna framtida filmer också, jag tycker sånt är kul. Om ni bara behöver manus för att testa olika filmsätt, så ta ett papper och låt en person skriva en rad. Sedan viker man det så att nästa person som skriver bara ser den senaste raden. Då blir det utflippade manus.

Haha jag håller med dig totalt! Avid är sjukt ologiskt, när man kör Final Cut så känner man sig helt plötsligt fri=)

Fan vad roligt att det finns folk som gör filmer här! Vi kanske kan slå våra kloka huvuden ihop och göra en film tillsammans? Just nu pluggar jag på Calle Flygare till skådespelare, mitt intresse för att göra film finns kvar, dock så har jag alltid velat bli kunnig som skådis också.
Innan så har jag pluggat på SAE Institute i Stockholm Solna, men 95% av det jag har lärt mig har varit via släkten (hela tjocka släkten är film-makare).

Och det där på labyrint var bara för webb-avsnitten:) men det är något i alla fall.
EvilNed, håll utkik på SVT efter filmen Motormannen också! den ska sändas någongång under 2008.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
Haha jag håller med dig totalt! Avid är sjukt ologiskt, när man kör Final Cut så känner man sig helt plötsligt fri=)

Fan vad roligt att det finns folk som gör filmer här! Vi kanske kan slå våra kloka huvuden ihop och göra en film tillsammans? Just nu pluggar jag på Calle Flygare till skådespelare, mitt intresse för att göra film finns kvar, dock så har jag alltid velat bli kunnig som skådis också.
Innan så har jag pluggat på SAE Institute i Stockholm Solna, men 95% av det jag har lärt mig har varit via släkten (hela tjocka släkten är film-makare).

Och det där på labyrint var bara för webb-avsnitten:) men det är något i alla fall.
EvilNed, håll utkik på SVT efter filmen Motormannen också! den ska sändas någongång under 2008.

Oh, om det vankas swec-film vill jag också vara med och leka. Pluggar film på Fridhems Folkhögskola just nu, första året.

Permalänk

haha har ingen aning varför men börja tänka på den här http://www.youtube.com/watch?v=0_mVnTg8i7c när jag såg den där efterbliva snubben

Permalänk
Medlem

En SWEC film hade varit något! Är lite upptagen just nu, pluggar liksom Hapone på folkhögskola. Dock inte Fridhems, utan Katrinebergs. Vi har ett teatersammarbete som ska genomföras nu direkt efter Jul, och jag känner mig sådär förbered... Ändå är det jag som är regissör.

Men vi kanske skulle ta och spåna på några idéer iallafall. Vore alltid trevligt.

Permalänk
Medlem

Jaföfan det vore något det.
Jag skulle helst vilja ställa upp som skådis och redigerare=)

Permalänk
Medlem

hahaha lite kul var den iaf

Permalänk
Medlem

kul att den "utvecklingsstörda" hade tung pirceing

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
kul att den "utvecklingsstörda" hade tung pirceing

Japp! den onda assistenten hade piercat Stigs tunga innan:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
Japp! den onda assistenten hade piercat Stigs tunga innan:(

När kommer första Jaganata Videon då?

Permalänk
Inaktiv

Han dödade fanimej honom med en elektronisk böghaj!