Ni som har Tre (3) abonemang..

Permalänk
Medlem

Ni som har Tre (3) abonemang..

Tjenare

Funderar på att skaffa ett tre abonemang med avbetalning då jag betalar 200kr för abonemanget och 60kr för mobilen i månaden. De 200kr får jag också ringa för. Jag tänkte höra med er som har lite mer erfarenhet med tre om det är några dolda avgifter som kommer med? Saker man kanske ska tänka på och negativa grejer för abonemanget?

Tackar i förhand

Mvh
Karim

Permalänk

jag har haft tre i 18 månader och tycker det fungerar utmärkt.
men om du ska typ köpa små tilllägg som att du kan läsa
nyheter så läs noga vad som ingår innan du trycker
på köp knappen för vad som ingår och inte ingår
kan vara lite lurigt tycker jag.

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|

Permalänk

jag har tre nu och de fungerar väl ok men på nått sätt så blir det så jävla dyrt varje månad lurar på att byta till tele2 fastpris

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem

Jag har haft tre i 24 mån plus ca 15 mån har 3 månader kvar på mitt abonnemang. Tror jag har 3 månaders uppsägningstid så jag ska ringa och säga upp de när som helst (så fort jag har tid att sitta i en lång telefonkö).

För mig har tre fungerat mycket bra problemet är dock att deras priser under det senaste året har blivit väldigt höga om man jämför med Tele2. Tre tar 69öre per minut och SMS, Tele2 tar 19öre per minut och SMS. Som inte detta vore nog tar tre 99kr för 1GB Data medan Tele2 tar 39kr. Det finns en del nackdelar som att tele2 har längre debiteringsintervall men på det hela taget blir det väldigt mycket billigare att ringa med tele2.

En sak som jag är missnöjd med när det gäller tre är dock deras ganska dåliga tjänster. Ta MSN som exempel, man kan inte skicka filer ha visningsbilder eller någonting. Det enda man kan göra är att skicka små text- snuttar. Det finns flertalet MSN klienter som är mycket bättre gratis där ute, och med ett 1GB paket för 39kr (tele2) eller 99kr (tre) så behöver man inte heller tänka något direkt på datakostnaden. Man har 1GB som borde räcka mer än väl för e-post, MSN, surfning osv. Sedan bör man inte köpa en telefon utan W-lan i dagsläget tycker jag helt underbart att kunna köra IP-telefoni via SIP i hemmet eller varför inte Skype lite då och då när man måste ringa någon avlägsen kompis i Indien.

Det vi behöver av operatörerna är bandbredd, de ska tillhandahålla infrastrukturen och inte hålla på med en massa tjänster för de har klart och tydligt visat att de inte är speciellt bra på det. Jag har en SE P1i och det enda som behövs till den är ett data paket, 1GB räcker bra. Jag håller e-post, kalender och kontakter uppdaterade via Active Sync som finns inbyggt i telefonen dena lösning är helt överlägsen tre´s Hotmail tjänst som de erbjuder. Jag använder Fring för MSN/SIP/Skype/g-talk osv... Alla dessa lösningar som är gratis är vida överlägsna de som tre erbjuder. Större delen av min tid på jobbet, hemma hos kompisar mm så har jag även tillgång till WLAN vilket gör hela upplevelsen betydligt trevligare än via 3G.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på en LG Viewty, tyvärr har den inte W-lan med den har andra funktioner som är överlägset bra.

Ang mobilt bredband så har ju tre 99kr/mån för 1gb på 0.3mbit, denna avgiften kan dras på de gratis "200kr" man får ringa för om man nu vill.

Funderar på att ta 3 bomben 299kr + "oändlig" surf. Sammanlagt blir priset 320kr, 200kr går till bredbandet och 100kr kan jag ringa för, resterande 20kr är priset per månad för mobilen.

Vad tycker ni? Det är ju synd att inte 1gb var 3.6mbit.
Kan man ringa med skype med "oändlig surf?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Jag funderar på en LG Viewty, tyvärr har den inte W-lan med den har andra funktioner som är överlägset bra.

Ang mobilt bredband så har ju tre 99kr/mån för 1gb på 0.3mbit, denna avgiften kan dras på de gratis "200kr" man får ringa för om man nu vill.

Funderar på att ta 3 bomben 299kr + "oändlig" surf. Sammanlagt blir priset 320kr, 200kr går till bredbandet och 100kr kan jag ringa för, resterande 20kr är priset per månad för mobilen.

Vad tycker ni? Det är ju synd att inte 1gb var 3.6mbit.
Kan man ringa med skype med "oändlig surf?"

Har haft tre i 4år lol. Känner många som har tre så vf inte själv skaffa det.
Jag har bara betalt lite över 100spenn/mån för abonnemanget! och ringt för säkert över 2000min med 3bombenfriends tror jag. Fanns för ett tag sen ett erbjudande som innehöll en mobil o ett startpaket för 199kr/mån och ingen abn kostnad i 12år. Kännade drygt 2.4k på det. (18mån abn)
Men mobilen fick jag klart betala för :P.

Fast som du kanske redan vet så är deras kundtjänst Kass. Tar timmar att fixar ett problem om nu något strular.

Men tre har ett + i kanten då man kan lägga till tillbehör till abn utan att betala extra men dras av, av månads kostnaden.

Om du ringer mycket ska du nog inte skaffa oändlig surf. Kommer kosta dig dyrt isf. Kan man ringa med skype har jag ingen aning.
En sak ni med 3abn ska komma ihåg: håll reda på när ert abn går ut för tre kommer inte meddela er om det. Jag ska iaf förlänga mitt abn och skaffa LG viewty

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Är det stor skillnad på 3.6mbit och 0.3mbit om man bara surfar i mobilen, dvs ingen tankning? Om mobilen klarar det dvs..

Permalänk

Haft tre sen det kom till Sverige, inga problem alls!

Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem med Tre. Smidigt att betala deras faktura via deras websida och ganska trevlig support.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vad är det för mobiltelefon?

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mäki
vad är det för mobiltelefon?

LG viewty

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mäki
vad är det för mobiltelefon?

Va?

Permalänk

Har haft Tre i 2år. Bytte precis till halebop istället och det är fan så mycket bättre.

Tre's mjukvara suger väldigt mycket och begränsar telefonen.

Min 3brandade nokia 6280 är helt slutkörd, och då har jag inte använt den alltför mycket under perioden.

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Avstängd

Ta det med datatrafik, jag hade det inte och mobilfan fick för sig att koppla sig någonstans så jag fick en räkning på 750kr.. står 50MB på räkningen men något sådant hittar jag inte i telefonen och jag har abolut inte använt något annat än kollat gmail 3 gånger.

Skulle inte förvåna mig om TREs mjukbvara som spökar och kopplar upp sig själv.

5st 3mobiler hittils och 4 av dom har jag fått byta mjukvara på, ser ut att bli en 5:de med

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Ta det med datatrafik, jag hade det inte och mobilfan fick för sig att koppla sig någonstans så jag fick en räkning på 750kr.. står 50MB på räkningen men något sådant hittar jag inte i telefonen och jag har abolut inte använt något annat än kollat gmail 3 gånger.

Skulle inte förvåna mig om TREs mjukbvara som spökar och kopplar upp sig själv.

5st 3mobiler hittils och 4 av dom har jag fått byta mjukvara på, ser ut att bli en 5:de med

Jag har just köpt en K770i och skulle gärna ta bort deras mjukvara, men vad behöver jag göra fär att slippa deras egendesignade menyer och annat krafs ?

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

Du gör en debrand. Men kom ihåg att du tappar nåra av treas special tjänster tex 3Player.

Det finns olika ställen som fixar en debrand ovh vissa som kan fixa en debrand och upplås till samma pris.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Du gör en debrand. Men kom ihåg att du tappar nåra av treas special tjänster tex 3Player.

Det finns olika ställen som fixar en debrand ovh vissa som kan fixa en debrand och upplås till samma pris.

Kan du tipsa om någon firma som fixar det?

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk

en grej till med tre, det går inte stänga av mobilsvaret... jag hatar det, man kan ringa o säga att man ska åka utomlands då stänger dom av den i upp till 30 dagar sen får man ringa igen...

frågar man varför så säger dom att det är en "tjänst som ingår".. men det är fan ingen tjänst, det är en jävla plåga och dom kunde utan tvekan kunna koppla ur det men dom vill inte för att dom drar in massa pengar på det...

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem

Jag letar själv efter någon bra firma.

Funderar att köra på http://www.kulankendi.com/index2.php

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Sötast

Har använt 3 i 24 månader i februari men nu när det är dags att uppgradera så tittar jag på andra håll.

I dagsläget har betalar jag 59kr/mån fast kostnad och sen 0.59/minut&sms vilket jag är otroligt nöjd med.

Men vid uppgradering så blir 99kr/mån minsta möjliga vilket ändå är OK då dom 99 får man använda, men sen om man vill ha en hyffsad mobil till så går priserna rakt upp i julgranen.

Att ha 3 som abb är dock inga problem i sig, har alltid fungerat utan problem och supporten är hyffsad.

Permalänk
Avstängd

jag ahr haft 3 i ca 2år nu, Och det enda problemet jag brukar få är att simkortet inte är reggat =/. fast månadens räkning är pröjsad. Men jag har bara det problemet i några minuter. Annars så finns det inga problem med 3. Jag betalar i månaden 199+59 för mobilen å då får jag ringa i 3000min och sms'a 3000st i månaden.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
jag ahr haft 3 i ca 2år nu, Och det enda problemet jag brukar få är att simkortet inte är reggat =/. fast månadens räkning är pröjsad. Men jag har bara det problemet i några minuter. Annars så finns det inga problem med 3. Jag betalar i månaden 199+59 för mobilen å då får jag ringa i 3000min och sms'a 3000st i månaden.

Inom 3....

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Sugen på att byta också, funderar på Tre.
Får tråkiga ~450:- räkningar från tele2 fast jag tycker inte att jag ringer så mycket.
Har knock--out abb 69öre minut.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

Du skulle kanske fundera på fast pris på tele2

499:- / mån

Permalänk
Medlem

Påminnelse avgiften är på 50 kr