Permalänk
Medlem

Dell XPS

Hej
Jag vet att Dell inte är helt populära hos en del här. Hursomhelst, har någon några erfarenheter från Dells XPS 420? Jag har satt samman en spec enligt nedan, jag tycker att man får hyfsat mycket för pengarna (2007-12-22).

PROCESSOR Intel® Core 2 Q6600-processor med fyra kärnor (2,40 GHz, 8 MB, 1 066 MHz)
OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska
SINNESRO 3 års XPS Premium hårdvarusupport för konsument (inkl. spel- och på-plats-support)
BILDSKÄRM Ingen bildskärm
MINNE 4 096 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [4x1024]
HÅRDDISK 500 GB dubbel hårddisk Raid 0-skiktning (2x250 GB - 7 200 v/min)
GRAFIKKORT SINGLE 512MB NVIDIA GeForce 8800GT card
OPTISK(A) ENHET(ER) 16 x DVD +/- RW-enhet
TANGENTBORD Dell™ utökat USB-multimedietangentbord - svenska/finska (QWERTY)
MUS Dell optisk Premium-mus med rullhjul redigera
LJUDPROGRAM Inbyggt Sound Blaster® Audigy™ ADVANCED HD-program
DISKETT-/MEDIAENHETER 19-i-1-mediekortläsare
TRÅDLÖS ANSLUTNING Internt trådlöst 802.11b/g PCI-kort
Standardsupport Basgaranti - 1 års XPS Premium hårdvarusupport (inkl. spel- och på-plats-support)

Pris för detta inkl 5% studentrabatt blir ~11200 inkl moms o frakt.

Finns det några uppenbara nackdelar med denna maskin? Det går ju även att välja en C2D 3.0GHz isf Q6600.

Jag har främst jämfört med Komplett Gamer i30 för 12kkr.
/Mattias

Permalänk

den största nackdelen är att det ser ut som nåt man kan hänga i julgranen. fast det är designen jag syftar då.

Visa signatur

GA-P35-DS3 | C2D E6750 | 4Gb 800mhz | HD3870 512mb | Samsung 931BF

Permalänk
Medlem

Ja det skulle nog bli ett av mina dyrare utsmyckningar i julgranen... Något fel m.a.p. innehållet om man bara vill ha en dator, utan att kunna/vilja skruva själv?

Permalänk
Medlem

Kolla om du hittar något billigare färdigt paket på Komplett eller Datorbutiken.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Hedersmedlem

får man fråga varför du kollar på en dell när du har en från komplett som också funkar minst lika bra.

Permalänk
Medlem

Bra att du tog upp ämnet. Den från komplett har ett 8800GTS medan Dell har 8800GT. Om jag förstått rätt så är 8800GT bättre, men det kanske är ett missförstånd? Då blev priset på Dell-maskinen billigare helt enkelt.

Permalänk
Hedersmedlem

det finns en gammal och en ny 8800GTS den med 512mb är nya och den är bättre än GT och även gamla GTS.

Permalänk
Medlem

Sen kan du konfigurerar paket till dina önskemål också på Komplett.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bambi87
Sen kan du konfigurerar paket till dina önskemål också på Komplett.

kan göra vissa förändringar i dell-paket också.