Permalänk
Medlem

Pressad dator, hjälp!

Tja, tänkte beställa dator snart. Men behöver er hjälp så jag inte gör några misstag. Priset på delarna får inte ligga över 4.5k _helst_

Det jag behöver hjälp med är att välja ett bra moderkort och grafikkort. Undrar även om 400w nätagg räcker?

Datorn än så länge, hjälp mig ändra!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fullebulle
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=CMCENT543... istället.

tjänar 200 kr på det. men tack ändå! Menar mest hårdvaran, nåt att ändra?

Permalänk
Medlem

Ehh moderkortet har väl Pci-E som grafikport? Så du skall verkligen inte köpa ett grafikkort som har AGP i namnet då detta är en helt annan äldre grafikport. Moderkortet och grafikkortet kommer alltså inte att passa ihop ens rent fysiskt.

Om jag vore du skulle jag dock köpa en lite långsammare processor, typ AMD Athlon64 X2 5600+ som du sedan kan klocka upp om du så tycker, och istället satsa på ett lite bättre grafikkort (till Pci-E såklart:P), typ x1950pro, billigt å bra För i riggen du har på bild så är processorn mycket starkare än grafikkortet och grafikkortet kommer att strypa din fps i spel mycket mer än vad prollen kommer å göra.

Den ovanstående ändringen är dock inte närapå lika viktig som grafikkortsbytet, det MÅSTE ändras för att få en fungerande rigg, det skall vara Pci-Express och inte AGP, eftersom moderkortet har Pci-E port och alltså INTE den äldre porten AGP.

Hoppas du inte hunnit beställa ännu

Visa signatur

MSI K9A2 Platinum 790FX | Athlon64 X2 5200+ 65nm @ 3GHz | Kingston HyperX 1066MHz CL5 @ 860MHz | Asus ATI Radeon HD 3850 256MB @ 750/1030 | Antec NeoPower 650W | 3DMark06: 9520 p