Permalänk
Medlem

Vattenkyla 8800GT?

Tjena alla!

Just inhandlat ett 8800GT. Sitter med en Zalman Reserator och vill gärna kyla kortet med denna. Varit och kollat på Zalmans hemsida men hittar ingen info där om när ett passande vattenblock kan tänkas komma.

Undrar bara om ngn därute i vårt avlånga land kanske har info om när detta kan hända?

Jag är inte så inne på detta område. Det kanske finns ngn annan som passar in i min konfiguration?

Tacksam för all hjälp:)

MVH Peter

Permalänk
Medlem

Re: Vattenkyla 8800GT?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gatsten
Tjena alla!

Just inhandlat ett 8800GT. Sitter med en Zalman Reserator och vill gärna kyla kortet med denna. Varit och kollat på Zalmans hemsida men hittar ingen info där om när ett passande vattenblock kan tänkas komma.

Undrar bara om ngn därute i vårt avlånga land kanske har info om när detta kan hända?

Jag är inte så inne på detta område. Det kanske finns ngn annan som passar in i min konfiguration?

Tacksam för all hjälp:)

MVH Peter

Själv moddade jag "fästanordningen" till blocket genom att borra ett par nya hål i bygeln som håller fast blocket. Fungerade galant. Bara att mäta avståndet mellan hålen och borra nya! Detta på mitt 7800GS då!

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk

EK Waterblocks har tydligen nåt för 8800GT, jag kör mitt 8800GTS 640 med deras block och det funkar väldigt bra.

http://ekwaterblocks.com/shop/product_info.php?products_id=21...

Visa signatur

En gång, när en som jag känner var i Afrika för att vaska guld, då såg jag en svan!

Permalänk
Medlem

Jag har frågat exakt samma sak tidigare, utan svar.

Vilken Reserator har du? Själv kör jag den vackert blåa no.1.

Har dock inte hittat nån given lösning för mitt 8800GT.

Visa signatur

Opteron 146 @ 2,6 Ghz | Asrock Dual Sata | 1,5 Gb Kingston Hyper-X 333mhz 2-2-2-5 Dualchannel | Samsung Spinpoint 250Gb | BFG 8800GT + Nvidia 6800 @ 390/780 | Iiyama 19" | WinXp | Chieftec 360W skit-agg | Zalman Reserator

Permalänk
Medlem

Hm, skumt, iom att det är samma fästhål på mina 8800GT som på mitt gamla 7900GTX så torde gpu blocket till reseratorn passsa direkt. Hade nämligen 7900at på reseratorn ett tag, slängde sedan på VF-900 på de & de har ja gjort även på 8800orna så jag har svårt & se varför de skulle va nåt problem..

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flatline
Jag har frågat exakt samma sak tidigare, utan svar.

Vilken Reserator har du? Själv kör jag den vackert blåa no.1.

Har dock inte hittat nån given lösning för mitt 8800GT.

Kör också med den blå som jag är nöjd med:)

Tack för era svar. Just installerat kortet och det är väldigt tyst så det funkar utan vattenkylningen just nu ändå. Köper ett när Zalman får tummen ur....

ett annat problem: Var inne på Toms hardware och skrev så jag kopierar rakt av för jag är för lat att skriva om;) Om ni har ngt förslag så kom mer än gärna med dem:)

Hi.

Just bought some new components for my computer: CPU (e6850), Motherboard (MSI P35 NEO-FR) Geforce 8800GT and a new harddrive (Seagate 750GB).

My problem is that I can't install Vista 32- or 64bit, or XP for that matter. When I insert the dvd it spins up and on my screen I can see "Windows installing" for a sec or two. After that it either freezes or turns off and restarts again.

If I replace the new disc with my old I can use it as before (a bit messed up though, had nvidia chipset before and intel now). I can install a game for instance and all hardware seems to be ok. If I however try to install Vista here (which I had before) It reacts the same way as on the other drive.

I don't know what to do and would really appreciate some help with my problems

Kind regards Peter