Större fläkt på asus 8800gt från fabrik!

Permalänk
Medlem

Större fläkt på asus 8800gt från fabrik!

Jag öppnade ett Asus 8800GT 512MB som kom till butiken idag, och döm om min förvåning när jag ser en ny kylning på den!

2 Slots-variant med 80mm fläkt som inte nämns nånstans över huvud taget.

Jag ska se om jag har möjlighet att lägga upp bild härifrån butiken. annars lägger jag upp ikväll

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Trevligt ! Bilder vore kanon. Samt fullständigt produktnamn. Det kryllar ju av varianter på kort, snacka om en djungel !

Permalänk
Hedersmedlem

Men skulle inte den bara komma i 1GB version?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Men skulle inte den bara komma i 1GB version? [/B]

MEN låt symetric slänga upp riktiga bilder istället för att börja spekulera......
Tex Gainward har ju minst 3 olika slot-varianter på sina 8800GT 512Mb.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Men skulle inte den bara komma i 1GB version?

Tydligen inte, kan intyga på att Glaciator-fläkten medföljer 8800gt-korten.
Kan ta lite bilder när jag kommer hem om ni vill, vilket är runt 4-tiden.
Kortet som beställdes var ett http://www.webhallen.com/prod.php?id=81690 men kortet kom med den större fläkten, inte den som visas på bilden.
Aja jag klagar då inte på fläkten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Middleware
Tydligen inte, kan intyga på att Glaciator-fläkten medföljer 8800gt-korten.
Kan ta lite bilder när jag kommer hem om ni vill, vilket är runt 4-tiden.
Kortet som beställdes var ett http://www.webhallen.com/prod.php?id=81690 men kortet kom med den större fläkten, inte den som visas på bilden.
Aja jag klagar då inte på fläkten

hehe, min butik
då har du antagligen fått ett likadant kort som jag såg.
ingen skillnad alls i EAN eller produktnamn.

EN8800GT/G/HTDP/512M/A på allihopa.

du kommer hem ganska många timmar tidigare än mig, så du får gärna lägga upp bild.

Kylaren ser btw exakt ut som den på mylos bild.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Hedersmedlem

Konstigt att ASUS inte nämnt något om denna modell men det är bara kul.

Då det sitter en lös fläns på strömmatningen så kan man byta kylare lite som man vill i framtiden.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Det var inte Asus 8800 GTS 512MB då?

Den har dubbel kylare.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

Här är bilderna (om än något sent).

Från ovan:

Från sidan:

Fån som inser att "Hmm borde ha tagit bort metallskyddet innan jag försöker montera kortet" (a.k.a. jag)

Kan eventuellt lägga upp fler bilder (på hur kortet ser ut i den nya datorn) + temp senare.

Permalänk
Medlem

Skull vara kanon, ser fram mot det.

Permalänk
Medlem

jag har också just den verisonen av grafikkortet också med den större original kylningen från Asus. Det funkar fint men ett mystiskt fel är att nu helt plötsligt så känner inte Asus Hardware Doctor igen mitt grafikkort. Den hittar det men den säger att det är INTE Asus. Så jag tror facktist att Asus haft så brottom med produktionen att de glömt något med denna verison av 8800GT.

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ALEX-GTR
Det funkar fint men ett mystiskt fel är att nu helt plötsligt så känner inte Asus Hardware Doctor igen mitt grafikkort. Den hittar det men den säger att det är INTE Asus.

Har samma problem här, dessutom vill inte rivatuner hitta temperaturen för kortet.
Är det ett problem för samtliga som har dessa kort eller har vi bara lyckats få måndagsexemplar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Middleware
Har samma problem här, dessutom vill inte rivatuner hitta temperaturen för kortet.
Är det ett problem för samtliga som har dessa kort eller har vi bara lyckats få måndagsexemplar?

Jag och Symetric kollade noga på korten (vi har samma arbetsplats, kollegor) och de skiljer verkligen inget alls i övrigt. Det är endast bättre kylning på de nya. Men de verkar sakna temp mätare helt och de kan inte identifieras som Asus kort heller. Jag tror helt säkert att Asus haft för brottom med korten. Det är ju inget FEL på dem. De funkar skit bra ja fick 8000p i 3Dmark06 och inga problem alls.

Men som sagt lite störande att inte kunna se temperaturen på GPU. Jag misstänker att de kommer fixa problemet när de kommer med nästa leverans.

Något som stör mig mer är att ja får bluescreen när ja försöker installera Vista. Mer specifikt så får ja felmedelandet: DRIVER IRQL NOT LESS OR EQUAL
och efter en massa googlade så tycks de komma från nvidia firewall som tydligen ska finnas på mitt moderkort. ingen som råkar veta på rak arm hur ja löser det på säkraste settet?

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk
Medlem

Har också samma asus kort som du visar på bilden och som jag tyvär inte kan se tempen eller ändra fläkten i smartdoctor, verkar mycket konstigt.

Permalänk
Medlem

Gammla kylaren är snyggare.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk

Jag har också "DRIVER IRQL NOT LESS OR EQUAL" problemet och får Bluescreen ibland. vad ska man göra för att fixa detta ?

Visa signatur

Moderkort P5Q - Intel Core 2 Duo E6750 (C.O 3.6 ghz ) - Leadtech GTX 275 - 4 Gb ddr2 Ram - XP PRO x64

Permalänk
Hedersmedlem

Man ska akta sig för det här kortet, jag har läst att ingen kan se några temps alls.

Permalänk
Medlem

Detta kort låter som GeCubes X1950Pro variant som saknade temp och fläktstyrning men kan ni styra fläkten på detta kortet eller bara tempen som ni inte kan se på kortet?

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheBlaster
Jag har också "DRIVER IRQL NOT LESS OR EQUAL" problemet och får Bluescreen ibland. vad ska man göra för att fixa detta ?

minnes fel.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
men kan ni styra fläkten på detta kortet eller bara tempen som ni inte kan se på kortet?

Jag har inte lyckats styra fläkten än och det verkar tyvärr inte gå.
Men i övrigt är det ett underbart kort, såvitt jag kan säga (d.v.s. känna med handen) så är det svalt, tyst är det också, prollefläkten (intels orginal) låter mer än kortet hitills.

Permalänk
Medlem

jo tyst är det och inte blir den varm heller, så det är säkert mycket bättre än original även om de svårare att veta exakt vilken temp den har. hoppas nu bara det dyker upp nyare och bättre drivisar på nvidias hemsida

joshoa: det är inte minnesfel, har kollat med dubbla memtest igång samtidigt till 120% och 0 fel blev det.

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk
Medlem

Hittade nedanstående i ett forum ang ingen tempvisning på Asus 8800gt

http://www.hardforum.com/showthread.php?p=1031801440

Permalänk
Medlem

Testkört mitt en hel del, har inte ändrat fläkthastighet eller ngt. Fläkten (nya) är rätt tyst men efter 5h+ CoD4 på max settings (ska testa crysis imorn) så har den klarat sig fint iaf.

- So far mkt nöjd. Tack btw för infon lepus!

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Nu är tempvisningen äntligen fixad med en uppdatering av en ny version av smartdoctor. v.5084
http://rapidshare.com/files/77934177/SmartDoc5084.zip
Men fläkt kontrollen verkar dom inte ha fått någon ordning på än tyvär, men det kommer väll.
Vilken temp har ni på era kort?
Själv hadde jag runt 76-79C när jag spelar crysis i några timmar.Annars runt 55C

Permalänk
Medlem

kan du ta en närbild på området där kylningen för voltregulatorerna sitter?

Är sugen på att vattenkyla mitt, men vet inte riktigt vilka kretsar jag skall sätta en separat fläns på...

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

Fick hem ett Asus 8800gt 512mb från InWarehouse för en vecka sen. Öppnade och såg att det hade just den här nya fläkten. Cool, tänkte jag, en bättre fläkt. La tillbaka kortet eftersom jag väntar på nytt mobo och prolle.
Surfade idag runt lite på db.com och till min förskräckelse såg jag https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?vat=true&Product...
har dom jävlarna skickat fel kort!?!?!

Men nu är jag lugn igen. Tack vara sweclockers geeks

Visa signatur

|| Gigabyte GA-P35-DS3 iP35 || Intel Core 2 Duo E6750 || Asus 8800gt 512mb || Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB || 74 gb raptor 2* Seagate barracuda 200 gb ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ALEX-GTR
jo tyst är det och inte blir den varm heller, så det är säkert mycket bättre än original även om de svårare att veta exakt vilken temp den har. hoppas nu bara det dyker upp nyare och bättre drivisar på nvidias hemsida

joshoa: det är inte minnesfel, har kollat med dubbla memtest igång samtidigt till 120% och 0 fel blev det.

"Dubbla memtest igång samtidigt"?
Vad är det för memtest som du pratar om nu?

Testat typ memtest86+ eller liknande? (Allra minst ett fullt "pass")

Och detta med kylningen verkar ju i så fall vara vad som skiljer "EN8800GT/G/HTDP/512M/A" (kylningen ovan) från "EN8800GT/G/HTDP/512M" (referenskylningen) som verkar vara vad de flesta butiker säljer än så länge vad gäller Asus 8800GT 512MB.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Jag har också denna kylning, Ni som har probs med tempen så funkar Smartdoctor 5.08 tidigare versioner funkar inte...

Jag har 45c idle 54c load med denna fläkt, kan det verkligen stämma? isåfall är den riktigt kanoners!

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Avstängd

ser ut som en jätte stor Geforce 4TI kylfläns ^^

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Jag har också det här kortet Kan inte se temp eller styra fläkten jag heller, men är nöjd hur som helst.