Vunnit en Intel Core 2 Extreme X6800, bygga eller sälja?

Permalänk
Medlem

Vunnit en Intel Core 2 Extreme X6800, bygga eller sälja?

Tjo!

Jag vann idag en Intel Core 2 Extreme X6800 på en turnering ja deltog i. Jag har systemet i sign och undrar lite vad ni hade gjort i min sits?

Hade ni:

-Sålt CPU'n och väntat på något bättre?

-Sålt CPU'n och köpt någon annan mer prestanda/pris-CPU?

-Köpt moderkort och minnen och byggt systemet?

Har verkligen beslutsångest nu. Vad kan man begära för en sådan tro? Helt i oöppnad förpackning givetvis.

Verkligen ett lyxproblem men vad gör man?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Om du inte är intresserad av överklockning och vill lägga ut pengar.
Så skulle jag sålt.

Permalänk
Medlem

En X6800 är ju inte direkt billig: http://prisjakt.se/produkt.php?p=102733
Så sälj den och uppgradera din dator. Du får ju en E6850 för lite över 2000 kr, och den borde prestera bättre eller lika bra. X6800 är väl bara till för dem som vill överklocka som galningar. Nu kommer det ju snart massor av nya processor iofs, så det kanske är värt att vänta. Det beror väl på om du känner att du klarar dig ett tag till med den dator du har nu eller inte.

Permalänk
Medlem

Kolla min dator i sign Visst fasen är jag en överklockare. Kollade pris på prisjakt och lägsta pris var 7 880:- där. Men 7 000:- i en annons på tradera kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Kolla min dator i sign Visst fasen är jag en överklockare. Kollade pris på prisjakt och lägsta pris var 7 880:- där. Man 7000 i en annons på tradera kanske?

Snarare 3k,men bara för att den har upplåst multipel.

Jag tycker du ska behålla den och klocka om du inte vill ha en Quad dvs.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Snarare 3k,men bara för att den har upplåst multipel.

Nu diskuterar vi inte dess värde för oss konsumenter utan butiksvärdet. Den kan väl inte finnas att köpa för 3000 någonstans precis...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Nu diskuterar vi inte dess värde för oss konsumenter utan butiksvärdet. Den kan väl inte finnas att köpa för 3000 någonstans precis...

Det är samma som att E6600 säljs för 3000kr när en Q6600 kostar 2400.
En E6850 kostar mycket mindre,enda skillnaden är frekvensen.

Förstår inte varför du vill diskutera butiksvärdet?
Den kostar så mycket eftersom om affärerna hade sänkt priset skulle de göra stora förluster.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Hedersmedlem

Är nog svårsåld för ett högt pris, den är ju så ovärd sett till pris/prestanda. Men det skadar väl inte att sälja den, med tur kan du ju få ihop till ny processor+moderkort+minne som du kan vara nöjd med.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

ja hade bytt ut din skrot dator för den du vann lär spöa skiten ur din operton rakt av.. skämt o sido din operton är inte d¨lig men en x6800 är betydligt bättre på alla vis 4 mb i cashe mer överklocknings bar det kanske kostar dig max 3000:- i moderbord o minnen men du har en dator i längden som håller ,sen säljer du operton moderkort o processor för 3000:- till nån som inte har så bra koll

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem

Min opty äger :x Seriöst.. jag får knappt sämre scores med den jämfört med folk med likvärdiga system och en E6600 t.ex... men men..

Jag slängde ut den på tradera för 6800 iallafall, blir den inte såld så gråter jag ju inte floder precis..

Permalänk
Medlem

lika bra det, finns alltid folk med överflöd av pengar som vill ha fina grejjor :).

skulle lagt undan pengarna du får för den om du lyckas sälja den å rulla vidare med din opteron tills den inte orkar mer och då köpa nya stuff

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Min opty äger :x Seriöst.. jag får knappt sämre scores med den jämfört med folk med likvärdiga system och en E6600 t.ex... men men..

Jag slängde ut den på tradera för 6800 iallafall, blir den inte såld så gråter jag ju inte floder precis..

Får man fråga vad det var för tävling du vann?

MVH Wakkie

Permalänk

CPU kostar inte 7 900 hur länge som helst så jag skulle lätt sålt asap den medans det gick att få 6-7000 för den o köpt andra delar för den

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wakkie
Får man fråga vad det var för tävling du vann?

MVH Wakkie

Hehe, det var en lokal Quake 4 1on1-turnering.. Cpun har legat ute på tradera i en vecka på för 6800kr nu utan bud så jag bestämde mig för att köpa grejjer till den istället, pallar inte hålla på o vänta på auktioner och sänka priser.

Efter lite läsande blev det ett ASUS Commando och Corsair XMS2 CL5 minnen.
Såg något test här då dem fick upp en X6800 ganska okej med det moderkortet och det kostar ju bara 1500kr nu så vi får se vart jag hamnar!

Permalänk
Medlem

Behåll processorn!

Köp Asus maximus formula http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=342074

klocka järnet ur processorn

Kör 3dmark och se förbättringen

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
Behåll processorn!

Köp Asus maximus formula http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=342074

klocka järnet ur processorn

Kör 3dmark och se förbättringen

Mitt moderkort kostade ju "bara" 1000kr mindre och har fler PCIplatser vilket jag behöver och jag bryr mig ej om sli någe vidare. Och, jag har ju redan beställt kortet så Jag återkommer med resultat!