Permalänk
Avstängd

0,2mm stålplåt?

Behöver väldigt, väldigt tunn stålplåt (som är magnetisk) till ett projekt, nån som vet vart man kan få tag på detta i stockholmsområdet?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd

Det blir inte lätt, shims från SKF kanske... men magnetiskt, aldrig varit med om.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Vågar man fråga till vad du ska ha tunna magnetiska plåtar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjeron
Vågar man fråga till vad du ska ha tunna magnetiska plåtar?

En Bomb

Permalänk
Avstängd

Oh nej, ni har missuppfattat mig

Plåtar man kan fästa magneter PÅ menar jag förståss sorry

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Kontakta: http://www.begroup.com/sv/BE-Group-sverige/

Dom kanske kan hjälpa dig.

Lycka till / Danne

Visa signatur

www.topsolidblog.com - all about next generation cad!

Permalänk

Tibnor har tunnplåt som är 0.5mm. vet att vi har 0.02mm tunnplåtsband på jobbet. tror att det kallas för bladstål eller nått sånt.

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem

Kolla gula sidorna efter plåtgrossister.

Vi köper in 0.1, 0.2 och 0.3mm plåt. Kommer på rulle. Har inte namnet på våran leverantör dock.

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Avstängd

tack för alla svar!

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

om du ska måla plåten kan du alltid måla med ett lager magnetfärg ^^

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

det heter bladstål.. det finns på många plåtslagerier och om de inte har det kan dom nog beställa hem.. För en liten peng kan du få den i rätt mått också..

Visa signatur

jag har ett fult chassi, men jag är glad ändå!. .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ar1as
det heter bladstål.. det finns på många plåtslagerier och om de inte har det kan dom nog beställa hem.. För en liten peng kan du få den i rätt mått också..

Behöver inte vara bladstål bara för att det är tunnt.

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZtarDuzt
Behöver inte vara bladstål bara för att det är tunnt.

nej men då är det inte stål.. en stål platta som är 0.2mm kallas/heter bladstål.. för att det är tunt som ett blad.. haha!.. papper finns i 0,2mm men det heter fortfarande papper

Visa signatur

jag har ett fult chassi, men jag är glad ändå!. .

Permalänk
Medlem

Tänkte på att bladstål är en typ av stål som används i speciella användningsområden. Mycket där det skall slipas i efterhand, t.ex. knivar, saxar osv.

Stämmer säkert att det är ett samlingsnamn på tunn plåt men det finns också en speciell typ av stål som heter bladstål.

Men men Känns som om de kvittar egentligen God Jul

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

det är nog sant men hur ofta ser du en kniv med ett 0.2 mm blad? eller en sax med samma dimention.. haha skojja men förstår vad du menar!..

jo det kvittar faktiskt ha en bra jul du med!

Visa signatur

jag har ett fult chassi, men jag är glad ändå!. .