Ostabila applikationer under Leopard? (QS & Transmission i synnerhet)

Permalänk
Medlem

Ostabila applikationer under Leopard? (QS & Transmission i synnerhet)

Är det någon mer som har drabbats av att Transmission och Quicksilver gärna stänger ner sig? Transmission slutar att koppla upp mot trackers så fort man börjar pausa vissa nerladdningar eller helt enkelt rör programmet. Quicksilver har även den en förkärlek till att lägga av när man ska starta en applikation. Är jag ensam eller är detta något som alla drabbas av?

Permalänk
Medlem

transmission kör ja inte, så vet inte. quicksilver kör jag, o det funkar utmärkt. funderar i o för sig att ta bort det, då spotlight blivit så snabbt att det nästan kan ersätta quicksilver

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Hedersmedlem

Spotlight har ju inte en procent av möjligheterna som finns i QS

polygon5: Kör du senaste QS? 3815 eller nyare, de ska ha en del Leopard-fixar. Tycker faktiskt att QS är stabilare nu i Leopard än vad det var i Tiger.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Spotlight har ju inte en procent av möjligheterna som finns i QS

polygon5: Kör du senaste QS? 3815 eller nyare, de ska ha en del Leopard-fixar. Tycker faktiskt att QS är stabilare nu i Leopard än vad det var i Tiger.

Dum som jag é så antog jag att jag hade senaste då jag använde QS uppdateringtjänst som påstog att jag hade den senaste (3814). Får se om det går bättre nu med 3815

Permalänk
Hedersmedlem

Hm, 3814 kanske är nyaste isåfall. Jag kör developer-versionen, vet inte om den builden släppts officiellt.
Aja, det borde ju inte skada, den funkar fint här som sagt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Hm, 3814 kanske är nyaste isåfall. Jag kör developer-versionen, vet inte om den builden släppts officiellt.
Aja, det borde ju inte skada, den funkar fint här som sagt.

Jodå, 3815 är den senaste stabila verkar det som. Det är den som ligger på hemsidan iaf

Permalänk

Jag i min tur använder inte QS men väl Transmission. Jag upplever inte de problem du beskriver. Har du senaste versionen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Jag i min tur använder inte QS men väl Transmission. Jag upplever inte de problem du beskriver. Har du senaste versionen?

Det ska det ha varit iaf, släpptes ju ny version idag som jag just laddat ner :). Får se om problemen kvarstår.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
Det ska det ha varit iaf, släpptes ju ny version idag som jag just laddat ner :). Får se om problemen kvarstår.

Bara en liten sidofråga, har du reparerat behörigheter på sistone? Du kan ju utifall problemen kvarstår slänga inställningsfilen för respektive program också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Bara en liten sidofråga, har du reparerat behörigheter på sistone? Du kan ju utifall problemen kvarstår slänga inställningsfilen för respektive program också.

Nope, inga reparationer. Men nu när båda programmen fått uppdateringar så hoppas jag att det ska funka bättre. Inget av programmen har gjort något dumt än idag iaf.

Permalänk
Medlem

Aduim krashar titt som tätt, när man klickar flera gånger på scrollbaren t.ex, så brukar det frysa, och tillsist krasha...

Otroligt enerverande.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Bara en liten sidofråga, har du reparerat behörigheter på sistone? Du kan ju utifall problemen kvarstår slänga inställningsfilen för respektive program också.

Har sett att många har problem med att reparera behörigheter, även jag. Den står bara still tills den stänger av sig själv

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Medlem

Finder hänger sig ofta om jag har hög load. Väldigt frustrerande.

Permalänk
Medlem

Har ni haft problem med att Spotlight"fönstret" lägger sig under menubar ibland? Men det brukar lösa sig med att visa alla skrivbord i spaces och tillbaka. Enormt irriterande. Sedan så har alla ikoner och småprogram som man kör i menubar försvunnit ibland. Kommer inte ihåg vad den processen heter som sköter det.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wisdom
Har sett att många har problem med att reparera behörigheter, även jag. Den står bara still tills den stänger av sig själv

Testat att reparera från installationsskivan? Detta är inget problem jag läst om, låter jobbigt. Men det är bra att köra reparation av behörigheter med jämna mellanrum oavsett om just du har problem eller ej.

För folk som har problem med Finder kan just denna åtgärd vara guld värd och/eller slänga installationsfilen för Finder så den får börja om på ny kula.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Testat att reparera från installationsskivan? Detta är inget problem jag läst om, låter jobbigt. Men det är bra att köra reparation av behörigheter med jämna mellanrum oavsett om just du har problem eller ej.

http://daringfireball.net/2006/04/repair_permissions_voodoo

En bra idé att köra vid vissa problem helt klart, men med jämna mellanrum?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
http://daringfireball.net/2006/04/repair_permissions_voodoo

En bra idé att köra vid vissa problem helt klart, men med jämna mellanrum?

Varför vänta på att det uppstår problem? Med jämna mellanrum betyder inte varje vecka. Jag brukar köra det varannan månad eller så. Grejen är att det mycket väl kan påverka systemet om saker och ting inte är helt ok, det innebär inte att det nödvändigtvis är problem för det, men det kan ju påverka prestandan i systemet.

Dessutom, jag har inga problem med Transmission, jag reparerar mina behörigheter då och då, see?

Permalänk

Själv har jag problem med Finder, Transmission och TimeMachine.

Finder får problem om jag stänger av en server (nfs) utan att avmontera monteringen först (sa inte Apple att dem löst detta?).

Transmission slutar fungera (uppdatera/ladda ner/ladda upp) ibland. Oftast när min Internetanslutning går ner (jävla Telia, instabilt i ett år därefter stabilt i 2 för att för några veckor sedan bli instabilt som attan, tydligen har dem varit tvugna att byta ut ett helt skåp i min station och det har inte hjälpt). Fick dock hem senaste versionen igår så vi får se om det hjälper.

TimeMachine hänger sig vid stora backuper (verkar dessutom räkna med mappar som jag valt bort), hade inte Apple fixat detta i 10.5.1 eller minns jag fel?

Kör för övrigt 10.5.1

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Själv har jag problem med Finder, Transmission och TimeMachine.

Finder får problem om jag stänger av en server (nfs) utan att avmontera monteringen först (sa inte Apple att dem löst detta?).

Transmission slutar fungera (uppdatera/ladda ner/ladda upp) ibland. Oftast när min Internetanslutning går ner (jävla Telia, instabilt i ett år därefter stabilt i 2 för att för några veckor sedan bli instabilt som attan, tydligen har dem varit tvugna att byta ut ett helt skåp i min station och det har inte hjälpt). Fick dock hem senaste versionen igår så vi får se om det hjälper.

TimeMachine hänger sig vid stora backuper (verkar dessutom räkna med mappar som jag valt bort), hade inte Apple fixat detta i 10.5.1 eller minns jag fel?

Kör för övrigt 10.5.1

Angående Transmission, är det inte just din ISP som är problemet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Angående Transmission, är det inte just din ISP som är problemet?

Nä, Telia tillsammans med mitt modem är det som triggar problemet. Transmission slutar i princip att svara och måste startas om för att kunna återuppta en nedladdning/seedning, efter att Internet accessen kommit tillbaka :/.

Visa signatur