Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Hur kommer det sig att komplett har lager i norge, måste de inte då betala skatt för att ta in grejerna till sverige?

Tror inte det är nån tull. Tänkte EU men Norge är ju inte med där. Men kan vara Schengenavtalet eller nåt annat. Finns mycket samarbetsavtal mellan de nordiska länderna.
Komplett är annars ett norskt företag så lagret finns där av förklarliga skäl.

Gällande priserna så vet jag inte om de är så förfärliga. kollar ofta hårddiskar och där verkar Komplett ligga bra till utan att jag har stenkoll på läget.
Men att ta upp Raptorn (vem tusan köper en sån ändå?) var antagligen det minst fördelaktiga exempel man kunde göra.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Att komplett skulle ta sig en dag mer att leverera är de andra är skitsnack. De var först med att om du beställer dagen innan kl 13 har du det dagen efter. Sedan hämtbutiken är klockren. Då har vi 19 kr i frakt. Dock tycker jag med att de har lite för höga priser. Dock värt det om de kunde gå tillbaka till sin bra kundsupport och snabba leveranser. Fast när ett företag växer och utökar blir det problem, vilket man kanske kan ta hänsyn till. Vi som köpte TRE i början vet hur det kan bli

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Medlem

Ganska säker på att skatten är en av anledningarna till att huvudlagret finns i norge.

Sen har jag personligen märkt att komplett försöker alltid få in samma summa utav varje såld produkt, höjer man priset på en processor så sänker man istället summan på ett grafikkort någonstans... och så logiskt har det nog varit ett tag.