8800GT finns nu på lager i butik X!

Permalänk
Medlem

Yes plockade ett sparkle kort från Inet.se FAn nu måste man bara se till att avboka alla andra kort man har lagt order på från alla håll ^^
Hoppas det kmr i bra tid

Permalänk

Jag hann få ett Leadtek från Inet oxå, packat och skickat såg jag nu när jag kom hem från jobbet

Visa signatur

Huvudburk: Core i9 10850K | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO Z490 (Wi-Fi) | 32GB Trident Z 4000MHz | Asus Geforce TUF 3080 OC | NZXT H710 | ASUS ROG RYUJIN 360 | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB | LG 48” CX OLED | Server: Core i7 6700K | 32GB Dominator 3000MHz | NZXT 440W+Kraken X61 | Övrigt: LG 77" C9 OLED | iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

någon som vet när de slutar packa på inet?:P

Visa signatur

q6600 @ 3ghz- gigabyte p35 ds3 - 4gb 6400 - hd3870 - antec sonata 3 - 320gb - 750gb- 200gb - 120gb- samsung 206bw - Z-5500 - logitech G5 -

Permalänk
Medlem

Missade Leadtek korten, men kanske jag har chans på Sparkle korten som släpptes på eftermiddagen. Får se i kväll hur det blev.
Skulle annars ge min arm for att få köpa detta
http://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/calibre-p888-8...
Stora fläktblad flytter mer luft vid lägre varvtal, ohh tystned härrliga ljuva tystnad!
XFX Alpha Dog korten, dock ej standard, kör med lite större fläkt även de.

Beträffande Datorbutiken tror jag inte att näthandeln har blivit lidande av det fula DH stunt, det är mera trovärdigheten som har blivit lidande.
Roligt att se 2 olika policy's in Action.
Datorbutiken: lovar, lovar, lovar. Inget vet om nogot komer inn i lager eller ej, då det kanske redan har solgts.
Inet: Lover inget, utan helt plötsligt finns det på lager och det är en anstormning utan like!

Permalänk
Medlem

8800gt funkade på min dell dimension 9150 med ett 375 watt nätagg utan problem :).

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt kort idag bara en fråga, varför kan jag inte ha 100% speed på fläkten?

Permalänk
Avstängd

Nå? vad fick ni för svar ni som ringde DB angånende 8800GT korten...?

EDIT: Fick svar från db vrf 8800GT korten är försenad så där skrev dem:

Hej XXXX. Nej, vi kan inte lämna ett exakt datum. Detta pga att vi inte har några säkra besked att gå efter. Alla 8800GT kort är försenade pga komponentbrist till strömenheten hos chiptilverkaren Nvidia. De datum som läggs upp på hemsidan är preliminära och kan ändras utan förvarning. Med vänlig hälsningTomas V/Kundservice

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Snart kan vi väl köpa 8800GTS (G92) istället, det pratas om 11. dec.
Tystare kylning (2 slots), 128SP. Vi kanske har tur vi som får vänta!

Permalänk

Kanske, hoppas inte det blir lika lång väntetid där bara. Föreställer mig att de komponenter som saknas till GT-korten kommer saknas till de nya GTS-korten också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leoset
Inet rocks!

Läste på detta forum kl 12.50 om att INET skulle ha Leadtek i lager.

Knappade in en order fort som satan ( då stod det 3 i lager) och kl 13.15 stod det 1 st beställt och 1 st packat!!!

Nu e det på väg med företagspaket och kommer imorgon!

Kan verkligen rekomendera Inet.

Och tack till "elduderino"!

Grymt jobbat grabs!

det var ren röta att jag surfa in just då. mitt kort är också packat o skickat. skickades ca 3h efter jag la ordern, DB skickade bara massa email om försenad leverans under 2 veckor...
fick svar från DB ang. återbetalning av pengar också, det tar ca 4 bankdagar vilket inte är så mycket att anmärka på

Permalänk
Medlem

Till er som är desperata efter 8800GT.

Jag har ett Sparkle 8800GT 512mb som jag funderar på att sälja eftersom jag knappt spelar och behöver pengar till annat. Köpte det för drygt två veckor sen och har knappt spelat med det eller ansträngt det på annat sätt.

Skicka ett PM om någon är intresserad.

Visa signatur

GA-P35-DS4 ll E8400@3,51 Zerotherm Nirvana ll 4096mb Corsair xms2 6400 800mhz cl5 ll Powercolor HD3870 OC 512mb DDR4 ll WD Caviar 660GB 7200rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exclamation
Kanske, hoppas inte det blir lika lång väntetid där bara. Föreställer mig att de komponenter som saknas till GT-korten kommer saknas till de nya GTS-korten också.

det med de saknade komponenter finns även på andra forums, har dock alldrig lyclats spåra historien till någon källa.
Troligen har "Thomas" på datorbutiken, ingen officiell information från nVidia, utan forliter sig på vad som skrivs på nätet.
G92 chippet används även GTS kortet, det kortet kommer att säljas till ett högre pris än GT kortet.
GTS chippet är billigare än GT chippet, därför att på GTS slipper de att bränna bort 16SP's med en laser.
Om jag var VD på nVidia skulle ville prioritera ostrypta GTS chip och dra inn fler pengar.
Sen finns det säkert flaskhalsar, men att en skiten strömpryl, kan kasta grus i hela nVidia maskinen och bringa den i knä. Känns lite löjligt.
GTS ÄR NÄRA!!!!
/Ankhati

Permalänk
Medlem

Bara så ni vet, jag var inne på webhallens butik på sveavägen i stockholm idag och där låg säkert 15 st Asus 8800GT på hög, och alla dom lär inte vara slut redan.

Permalänk
Medlem

Damn! tror att jag fick en nitlott i 800GT-lotteriet hos Inet.
Q6600 + 4gb + raptor X - 8800GT låter som trist ekvation

Permalänk
Medlem

När jag beställde mitt sparkle från inet vid 16:40 tiden så vart det 31st kvar efter att jag beställt.
Dem har packat alla delar utom grafikkortet, vilket får mig att bli lite orolig.
Men förhoppningsvis så packas det imorgon.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Tjaa! Ni som beställde sparkle idag hos inet då dom hade 32 st inne på laget , har ni fått dom packade än ? inte jag, men dom kanske packar senare, kanske inte samma dag, fan jag är ändå lite små desperat nu ^^

<3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati
Har nu ganska svårt att tro DB skulle prioritera DreamHack framför postorderforsäljning. Datorbutiken måske trots allt räknas som ett av de seriösa företag.

Det är bara så helt enkelt. Tror inte folket som skriver att de köpt kort av db på dreamhack ljuger. Vi får väl helt enkelt starta en tråd där folk som varit på DH kan skriva hur det var.
Är dock ganska säker på att db hade t.om. en sida med produktinformation om asus kortet, som var ämnad för dh och visade på tillgång. Ska finnas en länk någonstans i denna tråd, alt. någon annan tråd här på swec.
EDIT: hittade länken : https://www.datorbutiken.com/dh/default.aspx?Product=ASN88GT-...

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Det är bara så helt enkelt. Tror inte folket som skriver att de köpt kort av db på dreamhack ljuger. Vi får väl helt enkelt starta en tråd där folk som varit på DH kan skriva hur det var.
Är dock ganska säker på att db hade t.om. en sida med produktinformation om asus kortet, som var ämnad för dh och visade på tillgång. Ska finnas en länk någonstans i denna tråd, alt. någon annan tråd här på swec.

Klart att de inte ljuger. DB har givetvis haft ett antal på sin monter. Men att de skulle ha snodd hela lagret från postorder och skeppet upp det tror jeg inte helt.

Permalänk
Medlem

Skansor har en hel del 8800GT kort enligt deras sida men det verkar lite konstigt tycker jag. Dom har inte fått bra recensioner heller.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K * Asus Strix 1080 ti* Kingston hyper-x 2x8gb 1600MHz DDR3 *MSI Z87-G43 Gaming *WD Black 640GB * Antec P182 * Creative X-FI * Fractal Design Tesla 650w * Intel X-25 G2 * Samsung Evo 250Gb *

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati
Klart att de inte ljuger. DB har givetvis haft ett antal på sin monter. Men att de skulle ha snodd hela lagret från postorder och skeppet upp det tror jeg inte helt.

Uppenbarligen är det ju hela eller mer eller mindre hela lagret, annars skulle ju folk fått asus kort skickade till sig och någon av dem hade rapporterat det här. Eller hur ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Uppenbarligen är det ju hela eller mer eller mindre hela lagret, annars skulle ju folk fått asus kort skickade till sig och någon av dem hade rapporterat det här. Eller hur ?

Klart att jag är skit förbannat om det är så att de har suttit 2200 skattade kronor av MINA pengar i över 2 veckor, och inte gjort allt för att jag skall få den vara som jag redan har betalat. Vill de låna pengar skall de gå i banken, och inte onödigt skuta upp folks varor.

Man kan dock fundera på avsaknaden av folk här som faktiskt har fått grafikkort från DB i de sista dagarna!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4MP
Tjaa! Ni som beställde sparkle idag hos inet då dom hade 32 st inne på laget , har ni fått dom packade än ? inte jag, men dom kanske packar senare, kanske inte samma dag, fan jag är ändå lite små desperat nu ^^

<3

jag beställde också när dom hade 32 i lager, men har inte fått mitt packat än så jag har ingen aning.

Permalänk
Medlem

lite off-topic..
Någon som vågar på sig en gissning av vad nya 8800gts kommer kosta? ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekaann
lite off-topic..
Någon som vågar på sig en gissning av vad nya 8800gts kommer kosta? ^^

2995 kanske...

Visa signatur

Q6600 G0 @ 3,0 GHz| 4 Gb OCZ PC6400 | Gigabyte P35-DS3 | Inno3D 8800GT OC | Hitachi Deskstar 500 GB | Arctic Cooling Freezer 7 PRO| Corsair 450VX | Aerocool Extremengine 3T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati
Damn! tror att jag fick en nitlott i 800GT-lotteriet hos Inet.
Q6600 + 4gb + raptor X - 8800GT låter som trist ekvation

exakt samma som jag beställt från db.com fast 2st OÄNDLIGT försenade grafikkort istället för ett. Ger snart upp, Crysis och UT3 fodralen börjar nog snart att möggla...

edit: la beställningen 21a november om det hjälper andra med tidsuppskattning.

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Kundstörd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekaann
lite off-topic..
Någon som vågar på sig en gissning av vad nya 8800gts kommer kosta? ^^

250USD till 300USD, mellan 2500 och 3000 kanske? när marknaden väl har lugnet ner sig. Sen kommer 8800GT tillbax till runt 2000 lappen där den hör hemma.

Permalänk
Medlem

Jag har nu äntligen fått tag på mitt 8800GT kort, det blev till slut ett XFX 8800GT XXX Alpha dog Edition. Jag vill tacka Zav här på Sweclockers för det köpet, han är person att lita på...

Men denna tråden är inte om min lycka utan om att hjälpa er hitta nytt grafikkort. Jag har varit aktiv i letandet och eftersom jag inte först idag runt klockan 4 fick tag på mitt 8800GT så kan jag hjälpa er med denna info...

1.
Klockan 10:47 (morgonen) idag så fick jag ett svar på mitt mail från Itel:

Hej,

Vi har både BFG GF8800GT OC 512MB och XFX GF8800GT, PCI-E, 512MB i lager. Vilken vill du ha?
Skicka namn, adress och telefonnr så skickar vi ett sådant till dig

Mvh
Itel

Du beställer alltså via dom genom att skicka namn och address till info@itel.se

2.
Klockan 9:52 (morgonen) idag så fick jag ett svar på mitt mail från BaronDator:

Hej,
Ja Albatron GeForce 8800GT Dual-DVI 512MB finns på lager.
beställ på www.barondator.com . Frakt ink postförskott 170 kronor
mvh barondator team

Gå in på www.barondator.com och gör din beställning!

Det var allt för mig! Och lycka till nu förfan!

Permalänk
Hjälpsam

En sak som DB ändå skall ha heder av, är att dom inte tagit ut några ockerpriser som en del andra rövare har gjort.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Skulle precis rekommendera dustinhome då dom hade 8800GT XXX 512 Alpha Dog (http://www.dustinhome.se/ProductDetails.aspx?ProdID=501012276...) inne tidigare idag, men nu såg jag att dom tagit slut igen... tur att jag hann beställa ett själv Lite overpriced kanske, men känner på mig att det är ljusår bättre än mitt 8500GT...!?!

Ibland ska man ju ha flyt också...

Visa signatur

CPU: [Intel Core i7 S-4770K @ 3.5GHz + CoolerMaster Hyper 212 Evo kylare] MB: [Asus Z87-K] Grafik: [Asus GF GTX660 2GB] Minne: [Corsair Vengeance Pro 2x8GB 1866MHz] HDD: [Kingston 120GB SSD + Samsung 2x500GB + WD 1x2TB] PSU: [Corsair RM850 80 Plus Gold] Chassi: [Fractal Design Define R4]...

Permalänk
Avstängd

För dem som inte orkar vänta längre:

http://www.blocket.se/vi/14417104.htm?ca=23_10_s

Observera att jag redan har ett och inte gör reklam för min egna annons

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD