Permalänk

UIQ är ingen höjdare, mycket mindre apps och spel att välja bland jämfört med S60. Sålde min P1:a denna vecka och väntar på en N82:a Och tiden det tog att komma igång när man skulle skriva ett nytt sms var ju löjligt lång.

Ska erkännas att jag kommer att sakna pekskärmen dock, får väl byta till Nokian med S60+pekskärm som ska komma nästa år.

Visa signatur

Huvudburk: Core i9 10850K | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO Z490 (Wi-Fi) | 32GB Trident Z 4000MHz | Asus Geforce TUF 3080 OC | NZXT H710 | ASUS ROG RYUJIN 360 | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB | LG 48” CX OLED | Server: Core i7 6700K | 32GB Dominator 3000MHz | NZXT 440W+Kraken X61 | Övrigt: LG 77" C9 OLED | iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

Allt verkar rätt med denna lur,men undrar om man kan spola i filmer hatade min 6280 fanns bara play och stop i mediaspelaren.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

hmm, ja kan då spola i filmer på min 6300 kommer inte ihåg hure va på N73:an ja hade, inte samma mobil, men samma system, så borde ju vara rätt lika. så ska nog inte vara nå problem att spola.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

n73 går också

Permalänk
Medlem

Jag har nog bestämt mig nu, kände på en N95-8GB idag, och den känns inte tillräckligt mycket roligare för att motivera priset (och väntan). Så jag köper nog en N82'a. Ligger 4'a på Katshing iaf.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Känns det inte bättre att köpa N81an ist? 8GB minne, slide osv. den ser mycket bättre ut med!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimberly89
Känns det inte bättre att köpa N81an ist? 8GB minne, slide osv. den ser mycket bättre ut med!

N81'an är snyggare, absolut. Men tyvärr är den rätt mycket tyngre, och framförallt... den har kass kamera.

2 eller 8GB... känns inte som att det spelar så stor roll för mig. Kan ju alltid köpa större kort till N82'an sen om man vill det. Ett 8GB-kort kostar 900kr... om 2-3 månader lär det kosta 500kr osv...

Så, nä N81'an är ute ur leken för min del, främst pga av att den har så dålig kamera.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Ajdå, missade kameran, då sket sig den mobilen.
Nästa steg blir ju en n95 8gb, men den är ju dyrare.
Jag sitter på en sådan, väldigt nice imo.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimberly89
Ajdå, missade kameran, då sket sig den mobilen.
Nästa steg blir ju en n95 8gb, men den är ju dyrare.
Jag sitter på en sådan, väldigt nice imo.

Ja precis. Jag vill också hellre ha en N95 8GB, men dels är den rätt mycket dyrare, dels måste jag vänta till Januari eftersom jag inte vill ha den till Tre.

Så då blir det en N82.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Nu finns det ett släppdatum på Katshing.se iaf, den 29:e nov!
plats 15 i kön och det känns jävligt bra. Blir att avboka N95-8GB, den känns inte alls kul när man jämför dem båda.

Permalänk
Medlem

3 får inte in den här alls?
Verkar ju riktigt nicee

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Vila i frid

Hur är det med tredjeparts GPS mjukvara till S60?

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Hur är det med tredjeparts GPS mjukvara till S60?

Route66 finns iaf vet jag.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Route66 finns iaf vet jag.

/hulle.

Det sägs också att tomtom kommer att stödja interna gpser vid nästa version.

Permalänk
Medlem

tomtom finns för S60 som sagt, dock stödjer det som sagt inte de inetrna mottagarna, ännu, men N!klas skriver så sägs det komma snart

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Asså, nu vart det svårt. Jag var ganska inställd på w960i, men nu vetefan jag personligen föredrar bra musik före någon superkamera men N82 e snygg (svart hade varit riktigt trevligt) sen så har den allt som w960i har samt lite till och till ett bättre pris.

w960i har pekskärm inget jag kommer att sakna.
N82 har EDGE stort +, GPS (inbyggt), minnesexpantion, Push-to-talk(inget som behövs för tillfället dock)

Sen undrar jag om ngn vet om den kommer att kunna klara av samma format som N95:an? såsom xvid

Edit: Om man kollar på Nokias hemsida så e ju den inte i samma färg som den är på t.ex. katshings sida, är det nya färger på g (inom kort!)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av feelingit
Asså, nu vart det svårt. Jag var ganska inställd på w960i, men nu vetefan jag personligen föredrar bra musik före någon superkamera men N82 e snygg (svart hade varit riktigt trevligt) sen så har den allt som w960i har samt lite till och till ett bättre pris.

w960i har pekskärm inget jag kommer att sakna.
N82 har EDGE stort +, GPS (inbyggt), minnesexpantion, Push-to-talk(inget som behövs för tillfället dock)

Sen undrar jag om ngn vet om den kommer att kunna klara av samma format som N95:an? såsom xvid

Edit: Om man kollar på Nokias hemsida så e ju den inte i samma färg som den är på t.ex. katshings sida, är det nya färger på g (inom kort!)?

Det är samma färg, det är bara att ibland ser telefonen vit ut beroende på vad den reflekterar.

Jag antar att man kan installera Coreplayer (det heter den väl?) som sedan kan spela de flesta format.

En sak jag hade velat ha svar på är huruvida tv-ut när man spelar upp en film är 640x480... det verkar oklart.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Det sägs också att tomtom kommer att stödja interna gpser vid nästa version.

Det ryktet har florerat ganska länge nu. Men när händer det?

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Det ryktet har florerat ganska länge nu. Men när händer det?

När tomtom får för sig att släppa V7 har jag läst. Route66 var ganska snabbt ute med en uppdatering och jag har själv kört det i min N95 med mycket bra resultat.

Permalänk
Medlem

Blir spännande att sätta händerna på den i morgon

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Blir spännande att sätta händerna på den i morgon

Hur?

Säljare?

Om du kan får du gärna ta några kort med och utan blixt och gärna ett videoklipp.'

Självklar vill jag höra vad du tycker om hela luren

Är så sugen på denna lur.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

Fick in 2st idag och den känns riktigt bra!

Den har samma meny som N81 och de har även klämmt in Ngage i denna, då förstår jag inte riktigt varför man ska köpa N81 i huvudtaget.
Kameran verkar ta lika bra bilder som N95an men jag har inte haft tid å föra över dem till datorn och verkligen jämföra tyvärr.

Det medföljer ingen data-kabel och mig veterligen så finns det ännu inga från Nokia som passar i micro-usb hålet... Korkat Nokia.

Tyvärr så vet jag inte hur man postar bilder annars hade jag kunnat skicka upp några "live-pics"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
Hur?

Säljare?

Om du kan får du gärna ta några kort med och utan blixt och gärna ett videoklipp.'

Självklar vill jag höra vad du tycker om hela luren

Är så sugen på denna lur.

Jupp och det kom 5 st.

Måste säga att jag blev lite besviken först, den är väldigt stor och rätt plastig och designen känns inte helt jättelyckad vid första anblicken. Måste pilla lite mer, ska försöka lägga upp lite bilder tagna med den under dagen om det hinns med.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dunderbamse
Tyvärr så vet jag inte hur man postar bilder annars hade jag kunnat skicka upp några "live-pics"

http://www.pici.se/

Permalänk
Medlem

Snabbtog 2 bilder

Med blixt:
http://pici.se/pictures/iqDwvLxwA.jpg

Utan blixt:
http://pici.se/pictures/BFYbnXhAt.jpg

Är ju faktiskt lite klent att Nokia inte skickar med kabel, den heter för övrigt CA-101.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk

Riktigt bra kvalitet på bilderna! Nu längtar man ju ännu mer efter telefonen

Visa signatur

Huvudburk: Core i9 10850K | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO Z490 (Wi-Fi) | 32GB Trident Z 4000MHz | Asus Geforce TUF 3080 OC | NZXT H710 | ASUS ROG RYUJIN 360 | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB | LG 48” CX OLED | Server: Core i7 6700K | 32GB Dominator 3000MHz | NZXT 440W+Kraken X61 | Övrigt: LG 77" C9 OLED | iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

Skojar ni? Får man inte med en datakabel? Är det 1998 eller?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Snabbtog 2 bilder

Med blixt:
http://pici.se/pictures/iqDwvLxwA.jpg

Utan blixt:
http://pici.se/pictures/BFYbnXhAt.jpg

Är ju faktiskt lite klent att Nokia inte skickar med kabel, den heter för övrigt CA-101.

Ja det är katastrof.. dessvärre så verkar den inte inkomma förns den 27e heller.

Å visst såg den lite plastig ut men jag tyckte inte den kändes plastig.

Här är lite pics på telefonen som jag har tagit:

http://pici.se/159588

http://pici.se/159589

http://pici.se/159590

http://pici.se/159591

Permalänk
Medlem

Jag kör Garmin X i min N95 som gps program... funkar fint... har route 66 men den kna mna inte lägga till POI till.. När jag skaffar en N82 blir det garmin i den direkt!!!

Permalänk
Medlem

Nu har jag tryckt på Galleriknappen som sitter mellan högerval och C minst 10 gånger av misstag. Inte bra placering

Visa signatur

My arms, your hearse