Permalänk
Medlem

Flera diskar i en Xbox?

Har för mig att det har funnits ett större chassi för xboxen så man kunde ha mer än en hårddisk i. Har tittat på både psxcare och chipper.se men inte hittat det jag letat efter. Någon som vet vad jag pratar om.

När vi änndå är igång, hur stora diskar fixar en xbox?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Testpilot

Xboxen har bara en IDE-kanal så du kan inte ha fler än två enheter anslutna samtidigt och DVD-läsaren tar upp en av dom. Lådorna med plats för flera diskar har en omkopplare så man väljer vilken disk som ska vara aktiv. Du kan ersätta DVD-läsaren med en disk för att få två men måste även ha ett bios som stödjer det.

Det finns flera guider på Xbox-Scene men dom är bara olika lösningar på hur man ska koppla in en switch för att byta aktiv disk.

Angående storleken så ska dom nya biosen klara av diskar upp till nästan 2.2TB så du kan ju köpa den största utan problem
Det finns även gamla bios som bara klarar av 137GB.
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=8988

Själv kör jag med en 80GB-disk som jag har spel, emulatorer och massvis av stepmania-låtar på som räcker mer än väl. Filmer och TV-serier streamar jag över nätverket från datorn, det är verkligen att rekomendera.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag är nästan 100% säker på att man inte kan ha 2 diskar i sammtidigt.. Även om man tar bort dvdläsaren.

Kör själv med en 200gb hårddisk men måste säga att det hade vart bättre med en större =P.
Har man som jag lagt in alla sina spel (56st) på hårddisken för att inte repa skivorna, även backat upp sin superstora samling av nes snes spel (alla som finns), lite psx backuper, n64 backuper och Lucasarts scumm backuper. + en del filmer och musik.. Så är det inte mycket utrymme kvar ^^

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Testpilot

Det stämmer säkert som du säger Majkey, tyckte det stod på Xbox-Scene att man kunde ha två diskar men idag hittar jag det inte längre

Tycker du verkligen att det finns 56 spel som alla är värda att ha på Xboxen? själv tycker jag att Xboxen har rätt dåligt spelutbud och kan inte se fler än 10 spel som man faktiskt "behöver" ha liggandes för snabb åtkomst. Filmer och musik ser jag som sakt ingen idé varför man ska ha på Xboxen då det går så oerhört smidigt att streama allt från en dator.

Det viktigaste spelet är självklart Rallisport Challenge, Xboxens bästa spel och det bästa rallyspelet någonsin

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Finns ju "lådor" som rymmer flera diskar till Xbox, men valet av hårddisk styrs med en liten switch, så bara 1 är kopplad.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden

Tycker du verkligen att det finns 56 spel som alla är värda att ha på Xboxen? själv tycker jag att Xboxen har rätt dåligt spelutbud och kan inte se fler än 10 spel som man faktiskt "behöver" ha liggandes för snabb åtkomst. Filmer och musik ser jag som sakt ingen idé varför man ska ha på Xboxen då det går så oerhört smidigt att streama allt från en dator.

Det viktigaste spelet är självklart Rallisport Challenge, Xboxens bästa spel och det bästa rallyspelet någonsin

Hehe, ska jag va ärlig så spelar jag nog inte mer än 5 av dom spelen.
Med närmare eftertanke så spelar jag inte alls på den boxen längre, man har blitt blind av xbox360 och ps3.
Men det känns som en trygghet att allt finns på boxen, redo att plockas fram ^^..

Har även kommit på att det var smidigare att dela ut filmerna i nätverket istället för att ftpa över dom, så du har rätt.. Man kan nog klara sig med en relativt liten hårddisk.

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860